Daar is ie dan eindelijk (GLTNick)

Gestart door GLTNick, 24-07-2010 18:50:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GLTNick

@ dirk 342
De auto staat in roermond bij timmermans autodemontage, tenminste iig de kale kooi nog, de rest heb ik zo'n beetje allemaal op zolder liggen als reserve.
T5 blok hebben ze daar ook nog liggen, maar de turbo zit onder de olie/smurrie dus ik denk dat er flink mee gejakkerd is. daarnaast zit ie van voren in elkaar dus hij/zij heeft iig brokken gemaakt.

@pwaes
De auto rijdt op dit moment prima, met de nieuwe lambdasonde en nieuwe remschijven en blokken rondom is het trillen in het pedaal helemaal weg.

en ik hang hem idd helemaal tot het dak vol met de opties uit duurdere types.
tot nu toe gemonteerd:
elek spiegels
lederen interieur, met kinderzitje in middenarmsteun
extra knoppen op het dash (info, tracs, mistlampen voor, schuifdakbediening)
het schuifdak zat er al in, maar is handmatig, dit wil ik ook electrisch hebben.
echte middenarmsteun voor, met 4 bekerhouders.

)()()sT

Laten we het dan nog even duidelijk zeggen:
ER BESTAAT GEEN 854 T-5 UIT 1992

;D

thuur

En nog eentje: alle gebruikte turbo's zitten onder de olie/smurrie :D


Gr ;D

GLTNick

dan zal ik het wel verkeerd hebben gezien, als jullie zo zeker zijn van jullie zaak.
Tegen al deze expertise kan ik als ''noob'' niet op he:p

@ Thuur
Het blok zelf zit ook goed onder de olie/smurrie, echt smerig blok/bak.
daarnaast beloven de koffiemelk onder de oliedop, koelvloeistofreservoir en koelslangen ook weinig goeds volgens mij.

\Was eigenlijk op zoek naar een T5 blokkie om in de GLT te hangen, die 170 pk's (als ie dat al haalt) zijn toch net wat te weinig om goed op te kunnen schieten op de autobahn, tot de 200 gaat wel redelijk vlotjes maar daarboven is het toch wel best snel afgelopen, uiteindelijk haalt ie 210 op de klok (219 tomtom) op een vlakke weg.
heuvel af in de ardennen overigens wel compleet de teller uitgereden maar helaas houdt alleen een aangepaste T5 die snelheid op een vlakke weg vol.

Ondertussen zoek ik gewoon door, het heeft allemaal geen haast ik heb tenslotte ook de civic nog.

mehn

Citaat van: GLTNick op 26-08-2010 04:25:14
Was eigenlijk op zoek naar een T5 blokkie om in de GLT te hangen,

Doe jezelf een plezier en begin daar niet aan. Je moet dan zo'n beetje alles wat onder de motorkap zit vervangen, te beginnen bij de kabelboom.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ulkeman

idd heel veel werk je kunt beter een t5 kope  :eusa_shhh:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

GLTNick

het is inderdaad veel werk, maar ja ik heb het bij de civic ook gedaan en daar vond ik het uiteindelijk wel meevallen. (voor de kenners ik ben van een D15B7 naar een K20A gegaan)
sowiso is het handige bij de 850 dat je het complete subframe eronderuit kan laten zakken dus dat werkt wel best makkelijk.

Die kabelboom zal wel even puzzelen zijn, maar zoals al eerder vermeld is de auto meer een hobby project en tijd en energie zal ik er genoeg in kunnen steken.
sowiso als ik uberhaupt aan een t5 begin dan gaat er ook geen standaard blok in maar 1 die al de nodige aanpassingen heeft, want voor die 55pk ga ik niet zoveel moeite doen.

De bedoeling is dat ik zo'n beetje het maximale uit het blok wil halen dan wat nog betrouwbaar te noemen is, als ik het hier zo lees zal dat ergens tussen de 310 en 340 pk zijn.
Dat is wel de moeite waard, want theoretisch gezien heb ik dan +- 150 pk winst, en daar heb ik best wat geld/tijd/energie voor over.


Subonno

Ik zie net dat er een T5 blok gereserveerd is bij onderdelen ?
Projectje nu al van start ? :-)

GLTNick

nope, dat blok gaat iig niet van mij worden.
Ben vandaag eigenaar geworden van een 94' er T5 frontclip
dus ik heb alle bekabeling, remmerij, ophanging en de hele zooi erbij.
Morgen ga ik hem oppikken (Frankfurt am Main) en dan kan het grote klussen beginnen.

animalT5R

En als die dan klaar is word ie herkeurd bij de rdw?
Wil anders niet weten hoeveel gelul je heb mocht je ooit een klapper krijgen en er blijkt een T-5 blok met veul meer vermogen als de 170 pk op papier...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

GLTNick

#25
Tuurlijk krijgt de auto een herkeuring maar dat is gewoon een formaliteit en lang niet zo ingrijpend als iedereen denkt.
Deze info heb ik 7 maanden geleden gekregen toen ik info opvroeg over het papierwerk dat kwam kijken bij de ombouw van de civic D15B7 naar een K20A (102 pk naar 265pk) en om deze goedgekeurd op de weg te krijgen.
Aangezien het blok wat ik erin wil hebben oririgneel ook in een 850 ligt is het zelfs nog iets eenvoudiger dan bij de civic.
Uieindelijk komt het erop neer dat het gewoon een APK keuring is met een geluidstest.
Ook kijken ze natuurlijk of het blok goed is ingebouwd en of het onderstel nog in orde is.
Ze noteren je motornummer en aan de hand aarvan krijg je je kentekenbewijs.
Ze hebben er geen rollenbank staan dus een goeie vermogensmeting is niet te doen.

Let wel deze info is voor auto van VOOR 1 Januari 1998, daarna is het een heel ander verhaal en zijn de kosten ongeveer 500 euro!

hieronder de complete brief van de RDW, ik denk dat het best waardevolle info is.

De wijzigingen aan uw Honda gaan een wijziging van het vermogen tot gevolg hebben. Wanneer het vermogen met meer dan 20% toeneemt dient u het voertuig bij de RDW te laten keuren. Daarbij is het volgende van belang:
U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto. Hierop geef ik u graag een antwoord.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.
Kosten:

De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen

Subonno

Heb dit laatst ook bij een Subaru Legacy gezien, een 1994 1.8 105 pk omgebouwd naar 260 pk Legacy Turbo met chiptorque chipje. Remmen / onderstel / subframe kwam mee van een turbo. Auto is door RDW aangepast en de kosten waren 75 euro.



GLTNick

Een Legacy is ook zeker een mooie auto, mijn moeder koopt iedere 2 jaar een nieuwe sinds 1993 en ze is er altijd tevreden over, de dealer is goed en de auto laat nooit een steekje valllen, echt een suoerauto met heel veel mogelijkheden.

De RDW keuring is wel aan te raden maar niet echt noodzakelijk naar mijn mening.
Aangezien mijn verzekeringsagent al 3 weken eerder wist dat het blok was aangepast dan de RDW.
hij heeft het aangepast in het systeem, kreeg na 3 dagen een bevestiging en me premie ging 9 euro in de maand omhoog dus als je verzekeringsmaatschappij.
Tijdens een taxatie zien ze ook heus wel of iets fatsoenlijk is ingebouwd of half half.