Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

't Roffel-virus werkt zelfs door tot diep in de techniek van die Bayern :evil: :evil:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sem

Gisteren om een uur of één in de middag kreeg ik een telefoontje van de vrouw. Helemaal in de stress! Ze reed op de A7/N7 bij Sneek op de linkerbaan. Wat ik begreep lag er iets groots en zwarts op de weg en ze kon er niet meer opheen... het was ook druk en mistig en eerlijk.. wie verwacht er nou dat er op de snelweg een voorwerp ligt.

Waarschijnlijk een hoop kabaal en in sneek aangekomen (3km verderop) de auto geparkeerd en toch even gekeken...

Dit was het resultaat:

Shot at 2011-11-23

Enfin.. Ik vroeg dus of ze direct gestopt was en dat had ze dus niet gedaan. Met wat uitleg vertelde ze waar het gebeurd was en dat ze niet met de auto naar huis terug durfde.. (Sterker nog.. dat had ze ook niet gemogen)
Ik dus die kant op en op het plaatsdelict geprobeerd wat te vinden, maar helaas. De kans om daar te stoppen was er ook niet en nu begreep ik dus ook waarom ze door was gereden. Ze had overigens ook een belangrijke afspraak in het ziekenhuis, dus achteraf heb ik er ook begrip voor. Toen ik er aan kwam stond ze al buiten en heb ik er toch voor gekozen om zelf "voorzichtig" naar huis te rijden. (band zou kunnen ploffen, maar daar was ik nu op voorbereid.. ik weet het.. niet handig, maar ik heb geen reservewiel en wilde de auto daar niet laten)

Wederom kwamen we op de plek de onheils, maar nu aan de andere kant. Daar kon ik wel even stilstaan, maar er was gewoon niets te zien.. we waren natuurlijk nu ook anderhalf uur verder. Ik nog wat foto's gemaakt en Rijkswaterstaat gebeld. Uitgelegd wat er was gebeurd.. zegt meneer: "Ja, maar als uw vrouw tegen een voorwerp van Rijkswaterstaat is gereden.. zoals een paal bijvoorbeeld.. dan kunnen wij niet voor u betekenen."

Ik :" Oja joh? .. Mijn vrouw is helemaal nergens tegenaan gereden.. er lag een voorwerp op de linkerbaan van de snelweg!"..  "Oh.., nou dan sturen we er nog wel iemand naar toe". Ik: "Succes, maar het heeft weinig zin denk ik, want het is stervens druk, mistig en er lig niets meer op de weg"..  "Ik heb dus ook geen bewijs helaas, maar ik ben ook niet van plan om mijn leven te wagen op een drukke snelweg door op de rijbaan te gaan spanjolen".  Meneer:" Nee, maar u kunt online een schade formulier invullen".

Enfin..Ik rustig naar huis.. Zie ik dat het stuur naar links staat en de auto naar rechts trekt. :( Meteen door naar de Volvo dealer en die zag gelukkig niets vreemds, maar rade me aan om de binnenste stuurkogel te vervangenm, want dat is het zwakste punt en die heeft vast op z'n lazer gehad. Verder hadden ze even een rekensom gemaakt van een nieuwe stuurkogel, velg, band, uitlijnen en arbeid..  €720,-!!! Das pittig! Voor mij zou het wel wat minder gaan kosten overigens, want ik krijg natuurlijk altijd wat korting. Bovendien waren de banden al weinig soeps en die gaan Rijkswaterstaat natuulijk niet betalen. Dat hoeft ook niet... Ik wil er serieus helemaal niet beter op worden, maar ik wil er ook niet op achteruit gaan.

Helaas vrees ik het ergste..  geen getuige, geen voorwerp, alleen maar schade.  :-\ :'(

The Demon

Dat is mooi balen.
Lag er ook niets meer in de berm?

Groet,
The Demon.

StefanCJ

Balen man, zonde van de schade maar wees blij dat je vrouw iig niets heeft.

Succes met het herstel!

Sem

Citaat van: The Demon op 23-11-2011 17:05:50
Dat is mooi balen.
Lag er ook niets meer in de berm?

Groet,
The Demon.
Nou, dan zou het in de middenberm moeten liggen. Stoppen kan je daar niet en "stapvoets-en-in-de-berm-kijkend" rijden ga ik echt niet doen in de mist op een snelweg. Normaal kan je wel stoppen en kijken, maar dat kan in deze situatie echt niet. Er zal vast iets in de middenberm liggen... Het is ook lastig om precies heel nauwkeurig de juiste plek aan te wijzen. :(

Citaat van: StefanCJ op 23-11-2011 17:16:46
Balen man, zonde van de schade maar wees blij dat je vrouw iig niets heeft.

Succes met het herstel!
Ja, tuurlijk! Zij baalde ook als n stekker. Denk altijd dat het haar schuld is, maar hier kon ze echt niets aan doen.

UserID6342

Het is zonde, maar valt allemaal wel weer mee als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren..  Zeker zoals je zelf het voorval al omschrijft....

Teddy81

Ik had het al gezien, maar mooi balen inderdaad! :( :(

Sem

Tja.. er zijn idd ergere dingen. Het enige wat ik vrees is dat ik zelf waarschijnlijk voor de kosten op moet draaien. Heb ik meestal met dit soort gevallen. :(

Teddy81

Kun je niet waarborgfonds aanspreken? Moet iets zijn geweest dat van een andere auto is gekomen! Uitlaat ofzo!
En anders toch schadeformulier van rjkswaterstaat invullen! Is een overheidsinstelling dus zo moeilijk doen ze niet! Heb ooit een voorruit gekregen van ze! ;)

crazychrisje

Erg klote allemaal. Indd gelukkig goed afgelopen.
Hopelijk is het snel gemaakt, en heb je misschien geluk dat je het vergoed krijgt!

)()()sT

Nou, lekker dan Sem..... Succes ermee, altijd lastig dit soort kwestie's ::)

;)

maruska

waarborgfonds is voor schade aan auto door andere weggebruiker (auto) Teddy..

Mooi klote Sem.. Zoals anderen zeggen.. beter zo dan je vrouw uit de berm moeten vissen ...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

M a r c

Zonde Sem....

Heb ditzelfde een keer meegemaakt op de snelweg bij Goes.... Lag een balk op de weg... Ben toen niet gestopt en meteen doorgereden, ik had het idee dat als ik zou kijken ik niet meer door zou durven rijden  :eusa_shifty:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Thys

Balen van de schade Sem. Ik ben er net langs gereden, en bij hmp 126,0 ligt een vrachtwagenband in de middenberm. Kan het zijn dat ze die geraakt heeft? Is vanuit Joure gezien net voor Sneek.

Sem

Citaat van: Thys op 24-11-2011 11:32:17
Balen van de schade Sem. Ik ben er net langs gereden, en bij hmp 126,0 ligt een vrachtwagenband in de middenberm. Kan het zijn dat ze die geraakt heeft? Is vanuit Joure gezien net voor Sneek.

Ik denk dat ik die ook heb zien liggen. Ze heeft alleen iets geraakt in die bocht waar je de ring op gaat.. A7 wordt dan N7 bij hmp 123,3. Volgens mij lag die band nog voor die bocht, maar weet dit niet meer zeker. Ik vraag me ook af of een band zo'n deuk in een velg kan maken.

Bedankt voor je oplettende oog! :)