CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

ThuurC

Citaat van: maruska op 03-07-2014 22:16:23
Nope, blijf liever aan de originele spullen werken. Als het echt niet meer te krijgen is, dan ga ik wel over op iets anders. Maar dat is pas als er echt niets meer te krijgen is nieuw..
Mark, ik kan de TCV van de S60R/V70R aanraden. Veel nauwkeuriger (merkbaar) en nog wel leverbaar voor -ik meen- €55,00. Niet helemaal origineel, maar ook geen tjoeningmerk.

)()()sT

Eh... Mijn tcv zat ook verkeerd om aangesloten.... Al heel lang.... En ik vond hem maar tam.....

:eusa_shifty:

:eusa_wall:

;D

855T5+

De drie slangen aan de TCV staan op alle tekeningen van Volvo (incl. VIDA e.d.) verkeerd om afgebeeld: dat bleek bij heraansluiting na vervanging van de slangen (hetgeen veel eerder de storing geeft), gelukkig had ik foto's gemaakt en kwam er zo achter. Ergens in mijn blog verhaal ik daar over. Gek genoeg zou het echter geen groot verschil mogen maken: de TCV meet drukverschil immers, en niet de richting ervan?
Volvo: Mutatis Mutandis

maruska

klopt Maarten, daarom ook mijn twijfel of ze verkeerd zaten. In principe is het van boven naar beneden op de tcv als die aan de bak hangt : slang naar bovenkant turbo, slang naat luchtbuis, slang naar onderkant turbo. we gaan het zien, en checken..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

)()()sT

Nou, als ie 'echt' verkeerd zit kun je je blok ook opblazen. Bij mij zat de gele niet op de wastegate maar op het turbohuis en de rode dus op de wastegate.
Raadselachtig, bij de motorwissel de boel aangesloten, erna zijn er nog eens gekleurde ziptie's omheen gegaan en verder heb ik er zelf nooit meer aangezeten.
Sinds de wagen handbak was liep ie best nog prima, maar die echte boost was er niet echt bij WOT. Nu de boel goed zit: :o  :eusa_dance:

Dus:

blauw: op inlaatbuis;
geel: wastegate;
rood: turbohuis (onder)
groen: CBV-vacuümtoren/inlaatspruitstuk.

EricL

maruska

Inderdaad ! Hij rijdt weer heerlijk. Die laatste TCV is al op voorhand besteld (sjappoo Peter), en wordt maandag gelijk erin gezet als ik hem ophaal.
Gelijk maar even het stof eraf doen waaien, en de auto van wat water voorzien.

Komende week gaat hij voor een grote poetsbeurt, en voor een laag met beschermende coating (nano spul). Gelijk maar banden bestellen, want die wintersloffen zijn wat zeeig in de bochten ;D
T-5R

triton

Professioneel raddraaier

Bouke

Je mag hier komen voor je coating, maar dat wist je al ;)

maruska

nog geen tcv gezien vandaag, wel bulten met werk ;D

morgen even contact met Peter.
T-5R

maruska

zo, de TCV is gewisseld... Verse 1-van de laatste in EU blijkbaar. Verschil ?
Nope. Daarbij komend ging vlakbij mijn huis ook nog eens de lambda lamp aan. Als het droog is, uitlezen, en slangen controleren. Lambda is denk ik van een losse slang. Turbo wordt een ander verhaal. Ze hebben de actuator druk kunnen testen, maar niet de interne blow-off, waar een van de andere slangen naar toe gaat. Nu ik zowat alles heb gewisseld of nagelopen heb, lijkt het probleem toch bij de turbo vandaan te komen.
Op zich niet erg om een TCV te wisselen voor een nieuwe, maar meer fouten en problemen terug was niet de afspraak ;D. Stom hok.

Verder heb ik ook nog iets anders raars. Vanaf +/- 120 km/h hoor ik een zoemend geluid ergens aan de rechterkant vandaan komen. Het geluid/intensiteit neemt toe met de snelheid. Nog niet kunnen achterhalen wat het is. Zal kijken of ik het filmpje van het geluid zo kan plaatsen...

to be continued...
T-5R

Sbv

stofkap die ergens tegen de schijf aan loopt ?

855T5+

Als ik dit allemaal lees zou je bijna een maandagochtendauto vermoeden...
Maar dat kan het toch niet zijn  ???
Ik zou er zo langzamerhand goed de pest over in hebben :eusa_wall:
Kill Murphy!
Volvo: Mutatis Mutandis

maruska

hahaha, murphy mag idd weg blijven maarten :)

@sander : das een goeie, daar zou ik niet aan denken ;D
T-5R

maruska

Na een dagje uit logeren werd ik vandaag gebeld door de vorige eigenaar dat het gele monster klaar stond.. Buitenkant schoongemaakt en in de nano coating, en de binnenkant netjes schoongemaakt.
Pics or it didn't happen :

En hier een van dichterbij. Het licht in de hal is wat weinig, maar er komen zo buitenfoto's.

Voor de oplettende kijker : de dakdragers zijn eraf gehaald door mij voordat de coating en poetsbeurt uitgevoerd werden. Zo heb ik onder de rails ook een goede bescherming. Die richel stond inmiddels al weer vol met meuk en water. Een goede afwatering zit daar gewoonweg niet.
T-5R