CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Dirk, op 2 van de 4 velgen zat een 100+ gram noodzaak. Hij heeft idd de band gedraaid tot een weging van 50/60 op 2 plekken, en wel netjes alles achter de spaak (aan de buitenkant) en op de niet zichtbare rand aan de binnenkant geplakt. 2 banden/velgen waren netjes, iets van 20 gram.

Dus zoals het er nu bijzit zit er wel 100+ gram op 2 velgen, maar verdeeld over 2 plekken.

Bij een van de velgen zelf op de draaibank/machineding kon ik zien dat die nog iets heen en weer ging. Nogmaals, geen directe afblaastocht van Wheelcare, maar helemaal recht zijn ze niet. Morgen dus informeren (ipv afzeiken :) ) hoeveel speling er nog op kan/mag zitten, oftewel wat ligt er in zijn tolerantiezone.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Ben ik ook benieuwd naar, want heb met de wielen die van hem terug kwamen nog nooit enig probleem gehad om ze te balanceren. Vaak, zoniet meestal, ligt / zit het gewoon in de banden en helaas weten een hoop jongens die bij de bandenboeren werken niet goed hoe hier mee om te gaan.  Vraag Arjen850 maar eens, die vertel je ook niets wat banden aangaat...

Zonder jouw velgen natuurlijk op het machien gezien te hebben, is het plakken / slaan van veel lood je reinste kwats.  Meestal komt dit doordat de balanceerders niet goed logisch nadenken. 60 gram buiten en 60 gram binnen is hetzelfde als....... 0 gram...  Even heel simpel gezegd want dat gaat natuurlijk niet altijd op.

maruska

Kan Arjen zelf leggen ? Dan is alles veeeel makkelijker !
Nee serieus even.. Ik was ook verbaasd. Moet het nog even laten bezinken, maar wellicht dat ik terugga naar Volvo. Maar dan wel als ik zeker weet dat de velg zonder de band echt recht is..
Die plakken van 50/60 zitten helaas op andere locaties, dus niet tegenover elkaar.. :)

Ach, zolang het goed rijdt.. Dat gaan we morgen zien !
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 20-04-2012 19:18:17
is gedaan door de volvo hier.. en er staat echt aan elke kant, op de foto net gezet, aussen/exterieur. alleen had ik dat nog even niet neergezet :)

Het kan wel de buitenkant zijn, maar dat wil niet zeggen dat de draairichting goed is. Als je het wiel aan de andere kant van de auto legt, is het nog steeds de buitenkant, maar draait het wel de andere kant op.

grijzev70tdi

Sommige bnden zit geen draairichting op, maar binnen en buitenkant (inside en outside)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: maruska op 20-04-2012 21:05:34
Nee serieus even.. Ik was ook verbaasd. Moet het nog even laten bezinken, maar wellicht dat ik terugga naar Volvo. Maar dan wel als ik zeker weet dat de velg zonder de band echt recht is..
Die plakken van 50/60 zitten helaas op andere locaties, dus niet tegenover elkaar.. :)

Arjen heeft, net zoals ik, geen bandenapparaat of nog niet ;D Maar het erop leggen en balanceren is zowel bij hem als bij mij geen enkel probleem.  Het voorbeeld dat je aanhaalt op 50/60 gram op andere plekken had wellicht met wat rekenwerk (in graden tellen) 15/25 kunnen worden/zijn...  Zo bedoelde ik het hele stukje eigenlijk.

maruska

exactemundo.. bij de pirelli pzero nero is dat dus het geval.. je hebt binnen en buiten, ongeacht op welke kant ze zitten..
T-5R

maruska

Citaat van: Dirk342 op 20-04-2012 21:09:04
Citaat van: maruska op 20-04-2012 21:05:34

Arjen heeft, net zoals ik, geen bandenapparaat of nog niet ;D Maar het erop leggen en balanceren is zowel bij hem als bij mij geen enkel probleem.  Het voorbeeld dat je aanhaalt op 50/60 gram op andere plekken had wellicht met wat rekenwerk (in graden tellen) 15/25 kunnen worden/zijn...  Zo bedoelde ik het hele stukje eigenlijk.
ik begrijp je Dirk..

Komt wel bij, dat op mijn verzoek er geen lood direct tussen de spaken in mocht zitten, liefst achter de spaak.. das wel gelukt. Feit blijft of de velg recht is, dat had ik eerst moeten checken bij Wheelcare, of bij de Volvo.

to be continued
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 20-04-2012 21:09:40
exactemundo.. bij de pirelli pzero nero is dat dus het geval.. je hebt binnen en buiten, ongeacht op welke kant ze zitten..

Ik zien het. Het profiel van de Nero is niet richtinggebonden.

mehn

Citaat van: maruska op 20-04-2012 21:09:40

Dat hebben de Kumho's KU39 die ik heb ook. Asymetrisch noemen ze dat :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Demon

Heb ook even gekeken, maar ze zijn dus non-directional, dus dan zal dat wel kloppen (al vind ik het persoonlijk geen gezicht).

Groet,
The Demon.

Robster480

Is de onbalans misschien ontstaan bij het coaten of door de coating?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

maruska

geen idee.. ik denk dat ik nog wel een keer bij willekeurig 2 de band eraf laat halen, om te zien of de velg zelf in balans is..
T-5R

maruska

Zoo, vandaag weer een paar honderd km gemaakt met de nieuwe bandjes.. Resultaat :

O WAT EEN GENOT !

het was op pad naar de airco meeting rustig, dus ik was er al om 08:15, net na de eerste werkplaats medewerker ;D
gezellig dagje gehad, met veel mensen gekletst, en uiteindelijk net een minuut of 15 thuis. Foto's volgen zomenteen nog wel even..
T-5R

rogerV701998

Vandaag in Helmond op m'n gemak jouw auto eens goed bekeken. Staat er prachtig bij Mark! :eusa_clap: