lambdasonde kabel

Gestart door bolodarts, 25-09-2010 18:47:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bolodarts

hoi... Ik heb een volvo 850 SE 2.5 20v uit 1996 ( Engelse auto met stuur aan de rechterkant ) en de achteruitrijd-verlichting doet het niet ( het is een automaat )
Ik wilde kijken wat de oorzaak was , kon het trouwens niet vinden, maar toen ik onder de kap keer, zag ik naast de versnellingsbak een loshangende kabel die ogenschijnlijk uit  de uitlaat komt ( lambdasonde? ).....ik heb die kabel weer aangekoppeld , maar daarna reed de auto niet sneller dan 50 km/u ! de kabel weer losgekoppeld en de auto rijdt weer als vanouds. iemand een idee?

Ik vind trouwens wel dat hij aardig wat benzine slurpt....misschien heeft dat iets ermee te maken?

PS. als iemand een tip heeft over de achteruitrijd-verlichting.....van harte welkom ! :eusa_clap:

mehn

De achteruitrijdverlichting wordt geregeld door de schakelstandensensor (pnp switch) van de automaat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

francois

is de lamda nog wel goed (kortsluiting)

gr

bolodarts

Citaat van: mehn op 25-09-2010 20:25:50
De achteruitrijdverlichting wordt geregeld door de schakelstandensensor (pnp switch) van de automaat.

dat had ik hier ook al ergens gelezen, maar moet ik dan de hele pnp demonteren om te kijken waar het probleem zit?

gr

mehn

Het kan goed zijn dat de schakelstandensensor vervuild is en niet goed meer contact maakt.
Beweeg de pook eens een 20-tal keer heen en weer (met de motor uit), kijken of dat helpt.

Zo niet dan is de schakelstandensensor "stuk" of misschien niet helemaal goed afgesteld.
Gaan de lampen bijvoorbeeld wel branden tussen P en R of tussen R en N?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Als je de auto op contact zet, zie je dan een lambdalampje?




Gr ???

bolodarts

Citaat van: thuur op 26-09-2010 16:08:38
Als je de auto op contact zet, zie je dan een lambdalampje?

http://thuurbo.nl/site/images/herstel/probleemoplossen/lambda.png


Gr ???

dat lampje was aan , maar om de een of andere reden is hij nu weer uit....lol

bolodarts

Citaat van: mehn op 26-09-2010 11:40:39
Het kan goed zijn dat de schakelstandensensor vervuild is en niet goed meer contact maakt.
Beweeg de pook eens een 20-tal keer heen en weer (met de motor uit), kijken of dat helpt.

Zo niet dan is de schakelstandensensor "stuk" of misschien niet helemaal goed afgesteld.
Gaan de lampen bijvoorbeeld wel branden tussen P en R of tussen R en N?


zal ik eens proberen.....thanxx

thuur

Citaat van: bolodarts op 26-09-2010 20:04:40
Citaat van: thuur op 26-09-2010 16:08:38
Als je de auto op contact zet, zie je dan een lambdalampje?

http://thuurbo.nl/site/images/herstel/probleemoplossen/lambda.png


Gr ???

dat lampje was aan , maar om de een of andere reden is hij nu weer uit....lol

Dan zou ik toch maar eens foutcodes (laten) uitlezen..


Gr ;)