Volvo v70 - Contact schakelaar probleem of?

Gestart door Jaap_12345, 03-10-2010 17:58:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap_12345

Hoi,

Ik heb de volgende problemen bij mijn v70 2.5 10v uit 1998:

-  De auto start na een tijdje te hebben stil gestaan niet in 1 keer maar pas na een paar seconden doorstarten

- De richtingaanwijzers, cruisecontrol, verlichting werken niet  als de auto niet in 1 keer start.

- Als je de auto uitzet en weer aanzet start deze wel in 1 keer en werken de richtingaanwijzers, cruise control en verlichting wel.

- Als de richtingaanwijzers en andere zaken werken dan blijven ze het ook doen tijdens de rit m.a.w er valt niets uit.

Nu heb ik wat gezocht op het forum en het lijkt volgens mij de contactschakelaar (electrisch gedeelte) te zijn, klopt dit? Ik begrijp dan niet helemaal waarom het werkt of niet werkt maar dit terzijde. Een vies contact bijv. zou tijdens het rijden toch ook problemen moeten geven lijkt me.

Ten aanzien van de startproblemen, ik heb dit een keer gehad bij een volvo 850 waarbij het aan de krukaspositiesensor lag. Destijds had ik een foutmelding nu geen foutmeldingen. Benzinedrukreggelaar lekt  niet.

Bougies, verdelerkap,rotor, luchtfilter zijn nieuw.

Kan een startprobleem ook met het electrisch gedeelte van de contactschakelaar te maken hebben?

Ok

Gr,
Jaap.




thuur

Ja. Het is niet vies, maar gewoon versleten/uitgelubberd.

Ja.


Gr 8)

Jaap_12345

Ok, bedankt voor je antwoord.

Ik heb al een nieuwe contactschakelaar besteld en las nog iets over de sleutel een klein tikje terug doen als de motor loopt, om knipperlichten etc. wel te laten werken en dat is het geval bij mij. Dus het is zeker de contactschakelaar.


cas

enigste wat ik mis in je verhaal is brandende ABS en TRACS lampjes. maar dat zal bij de V70 dan anders zijn dan de 850  ;D 

succes!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jaap_12345

Probleem met de verlichting etc. lijkt te zijn verholpen! Startprobleem helaas niet, maar omdat ik ook last heb van een inhoudende motor (ander topic) zal ik daar deze vraag stellen)

Gr,
Jaap.