automaat schakelt niet meer in achteruit

Gestart door wepster, 05-10-2010 08:38:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wepster

beste forumers

ik ben gister de grossglokner op en afgereden met de roffel (wat een mooie rit is dat toch he).
nu ben ik omlaag gekomen in de L versnelling om mijn remmen te sparen (stonden er genoeg met gloeiende remmen naast de kant ;D ).
alles top verlopen auto heeft het echt geweldig gedaan ondanks de 448 dkm op de klok (zelfs geen druppel olie verbruikt en een benzine verbruik van 9.9 liter op de 100  :eusa_dance:)
echter nadat ik onder was ben ik door gereden naar sell am zee om aldaar nog even een bakkie te doen , eenmaal aangekomen wou ik de auto ergens achteruit in rijden en daar gebeurde het hij wou niet meer in de achteruit  :eusa_think: hij schakelde wel in de vooruit en bij de R stand ginegen ook de achteruit rij lichten branden maar in de bak gebeurde er niks nada nop ???
dus terug naar het hotel ( een kleine 20 km ) en eenmaal aan gekomen nog eens geprobeerd de auto in de achteruit te zetten en verhip hij deed het weer gewoon als van ouds  :eusa_think: :eusa_think:.
nu is mijn vraag kan het zijn dat de AT olie of de bak te warm is geweest door dat ik in de L stand omlaag  ben gekomen ???
of moet ik met toch zorgen beginnen te maken over mijn PNP op de bak ( is inmuddels ook weer 100 dkm oud ), zou deze me roet in het eten hebben gegooit en op het punt van overlijden staan ???

heb al contact gehad met dirk en die dacht echt de pnp , hoop nu dat de bak het niet is daar die pas een ton oud is en dus nog als nieuw ( de olie is zelfs nog mooi rood  ;D en natuurlijk netjes op pijl )
wie kan me het verlichtende antwoord geven  :eusa_pray:

greets wep van uit een zonnig rauris  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

UserID6342

Ha vakantieganger ;D.  Je hebt toch, nadat we met elkaar gesproken hadden gisteren, de pook een flink aantal keren nog op en neer geragd in de bak met contact af ?  Daarna deed de auto toch gewoon normaal en schakelde hij gewoon in de R ?

knip

hey wiep had je niet toevallig de verkeerde pook vast..... :eusa_whistle: :eusa_whistle:

UserID6342

;D Geen wonder dat die het niet meer deed, die wilt alleen maar vooruit, vooruit, vooruit ;D :evil:

)()()sT

Ik wist niet dat een "ralle" PNP switch er echt voor kan zorgen dat ie niet in de achteruit wilt  :eusa_eh:

De sensor zegt toch alleen maar in welke stand de bak staat (ook om te starten) en "bedient" ook  de achteruitrijlampen?

knip


mevita

heb je nooit het pijltje eens zwakjes zien oplichten voorheen, anders misschien eenmalig geweest doordat je een tijdje bergaf in L hebt gereden
in ieder geval een fijne vakakantie wibo,
gr math

KIM

#7
Bij mijn temperatuurmetingen in de bak vorig jaar, heb ik wel geconstateerd dat de koppelomvormer ook bij afremmen op de motor warmte genereert.
Ik weet niet of de lock-up wordt ingeschakeld in de L (dacht het niet), maar dan zou inderdaad de temperatuur wel eens een spelbreker kunnen zijn geweest.

Alhoewel de achteruit me daarvoor dan wel weer vreemd in de oren klinkt...

edit: typo

mehn

Ik denk dat het toch de temperatuur in de bak is geweest.

Ik heb dit ook gehad, werd steeds erger.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

klinkt meer als inwendige lekkage....
maar hoop dat je masol hebt  :eusa_think:

Zou het nog iets kunnen zijn met je schakelkabel?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin


UserID6342

Even als aanvulling op het geheel, Wibo heeft de pook een paar keer flink op en neer geragd, is toen gewoon naar Ief gereden (waar ze nu zijn) en daarna schakelde de auto weer normaal in zijn achteruit.

Dus of te hele olie gehad in de bak door het rijden / afdalen in de L, of de PnP aan het overlijden.

mehn

Citaat van: Dirk342 op 05-10-2010 16:29:07
Even als aanvulling op het geheel, Wibo heeft de pook een paar keer flink op en neer geragd, is toen gewoon naar Ief gereden (waar ze nu zijn) en daarna schakelde de auto weer normaal in zijn achteruit.

Dus of te hele olie gehad in de bak door het rijden / afdalen in de L, of de PnP aan het overlijden.

Als in de R de achteruitrijdlichten branden en de auto niet achteruit rijdt is de kans zéér gering dat het aan de pnp ligt.
Dit lijkt zoals ik al zei op een heel hete automaatbak. Hierdoor wordt de olie erg dun en áls je dan intern een haarscheur hebt dan heb je een inwendige lekkage waardoor de druk niet hoog genoeg wordt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wepster

ik heb net weer gereden met de auto en op een maal begon het pijltje te knipperen en bleef hij in de 3 staan (noodloop dus )
foutcode in A1 is 322 en verder geen enkele foutcode in wat voor A of B locatie dan ook dus nu is mijn vraag wat betekend de fout code en wat is er te doen kan ik hier mee door rijden of niet (om te kijken of ik toch van oostrijk terug kan komen op eigen kracht )

weet iemand wat deze code betekend


mehn

3-3-2 Breuk in stroomkring magneetklep SL

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: