niet stationair blijven lopen op benzine.

Gestart door jacques1967, 28-10-2010 20:38:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jacques1967

Goedendag,

De motor 2.5 i 20 v, wil niet stationair blijven lopen op benzine. De auto (bj 1992) rijdt ook op gas en dan blijft hij wel stationair lopen. Echter de auto start wel op benzine. Als ik dat doe en de motor slaat aan dan zet ik handmatig de schakelaar direkt op lpg en geef gas totdat hij aanpakt. Ook heb ik de bougies gecontroleerd en die gaven geen mooi beeld , volkomen zwart geblakerd wat volgens mij wijst op een veel te royale afstelling op benzine. Het waren van die zgn long life bougies van NGK met de electrode aan de zijkant 3x . Is dat wel correct voor een auto op lpg? Ook de gasklep vervolgens de stappenmotor inwendig gereinigd , deze waren ook helemaal zwart inwendig. De auto heeft  geen overmatig olieverbruik ,dus oa de carterventilatie is verdacht. Is dit een bekend item , zo ja wat het beste te controleren en doen. Tevens brandt het lambda lampje constant, en ik heb inmiddels gelezen dat dit verschillende oorzaken kan hebben. Ook doet de niveauaanduiding van de brandstof het niet. Er is niet al te lang geleden , bij de vorige eigenaar , een nieuwe brandstofpomp ingebouwd , er is storing gezocht door de plaatselijke dealer,zonder resultaat overigens , en onderdelen van de ontsteking zijn vervangen. Zaterdagmorgen a.s. ga ik relais 103 tijdelijk overbruggen om bepaalde zaken uit te kunnen sluiten.Ook ga ik  de werkdruk op het brandstofrail meten zodra de motor blijft lopen op benzine. Heb reeds enkele vacuumslangen vervangen omdat deze brak waren. Overigens rijdt de auto verder best redelijk en het is geen afgejakkerde bak, zeker niet. Dus graag tips ,
                                                                                                               bvd Jacques.    

Jack v

denk ik toch een vaccuumprobleem, kijk ook de dikke slangen goed na van e stionairregelaar

gr ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Ik zou eerst foutcodes uit (laten) lezen. ;)

Jack v

Citaat van: razorx op 28-10-2010 21:57:34
Ik zou eerst foutcodes uit (laten) lezen. ;)
is volgens mij al bij de dealer gebeurd als ik het goed lees.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jacques1967

Dit topic kan gesloten worden. De motor loopt weer netjes stationair op benzine. Heb een goed gebruikte LMM geplaatst en een kabelbreuk gerepareerd. Er zat een breuk aan een van de zwarte massakabeltjes. Ik denk dat in het begin niet alle cilinders mee werkten.