Verkeerd getankt

Gestart door scapa, 05-11-2010 16:50:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: jan piet op 07-11-2010 09:30:27
......moet je bij klassiekers ook met behoorlijke regelmaat leidingen controleren / vervangen tegenwoordig.
Gr,JP
+ 1 ! Of net zoals ik bijv. bij de Peugeot 504 V6 heb gedaan een koperen benzineleiding met wartels eronder ipv dat poreuze rubberen slangetje wat er hing.  Hangen nu dus 2 van die leidingen naast elkaar 1x benzine en 1x LPG.

Hiker

Ik heb een keer op de afsluitdijk m'n hele tank (rij altijd tot het lampje al een tijdje brand) van m'n V50 volgegooid ( 55ltr) met benzine ipv diesel......vervolgens sloeg hij bij het wegrijden 1 keer over dat ik dacht 'WTF'.  En net na de Afsluitdijk bij Den Oever kon ik hem bij het tankstation langs de A7 stil zetten. Daar sloeg hij af......Vervolgens opgehaald door een berger en naar Alkmaar gebracht. Daar hebben ze de tank eronder vandaan gehaald en het hele systeem doorgespoeld.

LAten we het maar niet over de rekening hebben.......Altijd goed opletten....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

scapa

Wow....55 liter!  :o

Een record? Hmmm...in schadepost waarschijnlijk wel......

V70geRwin

Citaat van: scapa op 01-12-2010 13:39:50
Wow....55 liter!  :o

Een record? Hmmm...in schadepost waarschijnlijk wel......

55 liter is op zich al een schadepost tegenwoordig  ;)

Hiker

Was een leasebak, dus de peut heb ik niet betaald  ;D...maar de kosten van tank erondervandaan + leeg- en schoonmaken wel....ik geloof iets van € 400,- (het kostte ons iets van €150 eigen risico :eusa_wall:)

En iedere keer als we langs die pomp bij Den Oever rijden wordt ik door mijn kroost achterin er aan herinnerd:"mam, hier stonden we toch toen papa verkeerde benzine tankte en we door die vrachtwagen werden opgehaald en naar oma gingen...... :eusa_think:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

scapa

 [/quote]
Citaat van: Hiker op 07-12-2010 20:24:32


En iedere keer als we langs die pomp bij Den Oever rijden wordt ik door mijn kroost achterin er aan herinnerd:"mam, hier stonden we toch toen papa verkeerde benzine tankte en we door die vrachtwagen werden opgehaald en naar oma gingen...... :eusa_think:


Ik vrees een soortgelijke reactie wanneer ik weer eens langs Gent reis  :eusa_sick: ..... In ons geval: 'Oma' wordt vervangen door 'Parijs'.

Na de reparatie ben ik 'therapeutisch' gaan tanken bij dezelfde pomp, in de hoop een zich nog te ontwikkelen trauma voor te kunnen zijn. Het ventileren op dit forum is trouwens ook van een onschatbare therapeutische waarde  :) Ik zit nu in de acceptatie fase, ontkenning, boosheid, verdriet en marchanderen heb ik reeds doorlopen (rouwfasen volgens Kubler-Ross).

MJH

Ook hier verkeerd getankt. Litertje of 25 en daarna 8km gereden, waarna de motor afsloeg.
ANWB man heeft benzine eruitgehaald en vervangen door diesel. Volgens hem geen schade.
Wat ik me afvraag, is het nu verstandig om iets door m'n brandstof te gooien, slick 50 of zo, om het gebrek aan smeer wat op te heffen?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

jeroen74

Ik denk dat je diesel niet blij wordt van bolletjes teflon  :eusa_hand: Dan mag je denk ik hopen dat het bij een verstopt filter blijft.

Red Devil

Misschien iets voor mensen die casco (All-Risk) verzekerd zijn. Verkeerd tanken is op een heleboel cascopolissen gewoon gedekt. Kost je alleen je eigen risico en een stuk no-claim. Ik kom dit soort schades regelmatig tegen.

Gr.
Ted