mistlampen/breedstralers doen niet aan voorzijde.

Gestart door jacques1967, 13-11-2010 18:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jacques1967

Zoals boven vermeld werken de lampen niet ,ook het ledje in  de schakelaar  licht niet op. Bij het nader bekijken van de schakelaar zag ik dat de stroom afgetapt werd van de schakelaar voor de mistlamp achter . Wie weet meer?

MEN-O

Ik neem aan dat je je dimlicht wel aan hebt ?

joker247


jacques1967

Ik heb zodra het contact aanstaat het dimlicht op aan  staan. Ik heb alleen niet veel zin om nieuwe bekabeling aan te brengen aangezien de originele bedrading ervoor aanwezig is en aangesloten , het doet het gewoon niet meer door een of andere reden.
Als ik er niet uit mocht komen trek ik overigens wel nieuwe bedrading voor de betreffende lampen.

tackle

volgens mij moet je je lichtschakelaar wel op aan zetten. Dus omhoog, anders doen die mistlampen het niet. (Als je lichtschakelaar op off staat en je hebt dat kleine schroefje niet gedraaid, blijven ze branden, maar kun je je mistlampen niet aanzetten.)

Bouke

Kijk ook ff net voor je accu daar zitten meerdere stekkertjes voor de massa die kunnen ook los gaan ,heb ik zelf wel eens gehad.Er zit daar zo'n heel rijtje van die dingen.Als dat het is is het heel eenvoudig op te lossen ;)

)0H@N

Heb je ook het "J"-relais ook op de 201 positie zitten onder je dashboard. Helemaal bovenin?

J-tje moet op z'n kop.
Thank you for flying with Volvo.

haasje

Citaat van: )0H@N op 28-11-2010 17:10:49
Heb je ook het "J"-relais ook op de 201 positie zitten onder je dashboard. Helemaal bovenin?

J-tje moet op z'n kop.

Let op, dit geldt niet voor de eerste paar 1000 auto's (die hebben een ander systeem van defecte lamp controle)

jacques1967

Ik heb 3 x J, 1x 103, 1x 101/102 relais in het vakje zitten , welke is waarvoor? Heb ze overigens wel van plaats gewisseld , maakte geen verschil,de J tenminste.

thuur

Citaat van: jacques1967 op 05-12-2010 10:26:40
Ik heb 3 x J, 1x 103, 1x 101/102 relais in het vakje zitten , welke is waarvoor? Heb ze overigens wel van plaats gewisseld , maakte geen verschil,de J tenminste.

J zijn "hulprelais", voor de stroomverdeling zeg maar. Ook wel 105, 106 en 107 om het rijtje compleet te maken.
103 is van je brandstofpomp.
101/102 is de cruise control.

Maar je hebt dus helemaal geen verlichting (104/108) aan de voorkant van je auto begrijp ik ???


Gr :o

jacques1967

#10
Bedankt voor de info. Maar wat ik wel frappant vind ,is dat namelijk geen CC op de auto zit. Kan dat ding 101/102 nog een andere functie hebben? Mbt de lampen breed/of mist, deze doen het in het geheel niet. Lampjes zijn goed. Maar de schakelaar op het dashboard wordt al niet bekrachtigd. Maar ik las ook iets over een relais in de auto? Waar moet het relais 104 zitten dan . Mijn auto is van oktober 1992.

haasje

Indien het 1 van de eerste modellen is (net als bv Freek heeft) zit er volgens mij geen 104/108 in, maar dat weet Freek ons volgens mij feilloos te vertellen.

@jacques: zou je een een foto willen maken van je relaiskast.

jacques1967

Ik ben geen relais 104/108 tegengekomen. Ik heb het zekeringenkastje losgehaald en daar zit in ; 3x J ,1X 103,1X101/102 .Dat is het 

haasje

Van wanneer is je auto? Bouwjaar en maand

jacques1967

BJ  auto oktober 1992 (afgiftedatum) tevens amerikaanse uitvoering,afwijkende knipperlichten aan voorzijde