ervaringen short shifter

Gestart door rovelra, 18-11-2010 18:55:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rovelra

Hallo

Bij Et verkopen ze een shortshifter

Heeft iemand ervaringen met deze accesoirres



Is dit een kwestie van de oude eruit en deze erin of moet de bak ervoor uitelkaar ?

MvG Rogé

verburgh

Ik heb er ook een niet die, zit er wel aan te denken om die ook te nemen, ik heb er nu een met een alu plaat die op je originele steun komt.

widebody

Hey Roger,

Ik weet nog uit mijn Subaru tijd dat de shortshifter heel makkelijk. Ouwe pook eruit, nieuwe de bal ff invetten en plop, dan zit ie erin( maar dat ken je denk ik wel ;))

Moet niet te moeilijk zijn, voor jou.

Scheelt wel in de schakelwegen, voor je gevoel. Echte winst behaal je er niet mee. Wel zal je in t vervolg johnystyle scheef in je stoel moeten gaan zitten om bij je pookje te komen ;D.

Gr

Marc

rovelra

De pook lengte blijft het zelfde bij deze !

rovelra

Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:00:14
Ik heb er ook een niet die, zit er wel aan te denken om die ook te nemen, ik heb er nu een met een alu plaat die op je originele steun komt.

Zit dit dan op de bak of onder de schakelpook ?
Vervangen is dus goed zelf te doen ?

verburgh

Citaat van: rovelra op 18-11-2010 19:07:54
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:00:14
Ik heb er ook een niet die, zit er wel aan te denken om die ook te nemen, ik heb er nu een met een alu plaat die op je originele steun komt.

Zit dit dan op de bak of onder de schakelpook ?
Vervangen is dus goed zelf te doen ?
Zit op de bak, kijk even bij marco zijn C ik heb de zelfde alleen het verschil met die is niet echt merkbaar, die ET nu verkoopt is een stuk beter.


rovelra

Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:12:15
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.105.html

Ziet er goed uit .
Echter die van ET zit met die lange pen zo te zien in de bak !
Nu is de vraag of de oude er zonder veel moeite uit getrokken kan worden zonder dat er iets in de bak los komt !
Stel dat ie los kan zonder enige moeite , dan blijft voor mij nog steeds de vraag of ik de nieuwe er zomaar kan in duwen (of persen?) zonder wat inwendig te slopen !

verburgh

Citaat van: rovelra op 18-11-2010 19:17:25
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:12:15
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.105.html

Ziet er goed uit .
Echter die van ET zit met die lange pen zo te zien in de bak !
Nu is de vraag of de oude er zonder veel moeite uit getrokken kan worden zonder dat er iets in de bak los komt !
Stel dat ie los kan zonder enige moeite , dan blijft voor mij nog steeds de vraag of ik de nieuwe er zomaar kan in duwen (of persen?) zonder wat inwendig te slopen !
Je kan hem eruit halen

rovelra

Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:19:22
Citaat van: rovelra op 18-11-2010 19:17:25
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:12:15
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.105.html

Ziet er goed uit .
Echter die van ET zit met die lange pen zo te zien in de bak !
Nu is de vraag of de oude er zonder veel moeite uit getrokken kan worden zonder dat er iets in de bak los komt !
Stel dat ie los kan zonder enige moeite , dan blijft voor mij nog steeds de vraag of ik de nieuwe er zomaar kan in duwen (of persen?) zonder wat inwendig te slopen !
Je kan hem eruit halen

Ok bedankt !

Ronald21


Sem

Citaat van: widebody op 18-11-2010 19:02:49
Hey Roger,

Ik weet nog uit mijn Subaru tijd dat de shortshifter heel makkelijk. Ouwe pook eruit, nieuwe de bal ff invetten en plop, dan zit ie erin( maar dat ken je denk ik wel ;))

Moet niet te moeilijk zijn, voor jou.

Scheelt wel in de schakelwegen, voor je gevoel. Echte winst behaal je er niet mee. Wel zal je in t vervolg johnystyle scheef in je stoel moeten gaan zitten om bij je pookje te komen ;D.

Gr

Marc

Volgens mij bedoel jij iets heel anders.. je schakelpook inkorten?  :-\

Ronald21



Zelf eentje gemaakt van alu-plaat 5 mm

2 rvs bouten M8x35 + draadgat M8 in orginele hefboom op bak

let op dat tap niet afbreekt -->  taai spul --> dus 3 handtappen gebruiken

Schakelweg 40 % verkort,  wel meer kracht zetten.

mvg,

Ronald



M a r c

Citaat van: rovelra op 18-11-2010 22:26:12
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:19:22
Citaat van: rovelra op 18-11-2010 19:17:25
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:12:15
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.105.html

Ziet er goed uit .
Echter die van ET zit met die lange pen zo te zien in de bak !
Nu is de vraag of de oude er zonder veel moeite uit getrokken kan worden zonder dat er iets in de bak los komt !
Stel dat ie los kan zonder enige moeite , dan blijft voor mij nog steeds de vraag of ik de nieuwe er zomaar kan in duwen (of persen?) zonder wat inwendig te slopen !
Je kan hem eruit halen

Ok bedankt !

Montage is echt een fluitje van een cent. Zelfs een kind van 3 zou dit nog lukken  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

jrkalf

Citaat van: M a r c op 09-02-2011 11:38:18
Citaat van: rovelra op 18-11-2010 22:26:12
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:19:22
Citaat van: rovelra op 18-11-2010 19:17:25
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 19:12:15
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.105.html

Ziet er goed uit .
Echter die van ET zit met die lange pen zo te zien in de bak !
Nu is de vraag of de oude er zonder veel moeite uit getrokken kan worden zonder dat er iets in de bak los komt !
Stel dat ie los kan zonder enige moeite , dan blijft voor mij nog steeds de vraag of ik de nieuwe er zomaar kan in duwen (of persen?) zonder wat inwendig te slopen !
Je kan hem eruit halen

Ok bedankt !

Montage is echt een fluitje van een cent. Zelfs een kind van 3 zou dit nog lukken  ;D
Ik zou het een uitdaging vinden om een kind van 3 dat in m'n automaat te laten plaatsen ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.