Groupbuy shortshifter

Gestart door verburgh, 18-11-2010 22:27:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teddy81

Citaat van: Thys op 19-11-2010 14:14:01

Hebben ze toevallig ook schakelkabelbussen in het programma?


Dat wil ik ook graag weten.

peteRRR

Ik zou dan wel gelijk de versnellingspook inkorten.

Schakeld veeeeeeel sneller  :eusa_whistle:

Groet. ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

ik zeg wel toe, maar ik moet nog meer spullen bij Marc ophalen, zit te wachten op MSD onsteking. Dus ik zit er wel bij voor het aantal, maar pik het dan tegelijk wel bij hem op, en betaal dan ook alles daar in 1 keer alla contant  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MarkoC70T5

systeem werkt echt handig.  Ik heb deze zelf gemaakt naar een idee van iemand op volvospeed .
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

peteRRR

Citaat van: MarkoC70T5 op 19-11-2010 15:34:31
systeem werkt echt handig.  Ik heb deze zelf gemaakt naar een idee van iemand op volvospeed .
http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/IMG_8806.jpg?t=1290177223

Marco vertel nou eens wat is de verandering met dit systeem duidelijke details aub.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

T5turbo

Hier staat ook nog het een en ander,maar veel wijzer word ik er ook niet van.  :eusa_doh:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45673.0/topicseen.html
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

verburgh

#21
Het overschakelen wordt verkort dus een kortere slag van vernelling naar vernelling, het antwoord is al 10 keer gegeven en staat zelfs in de advertentie van ET, wat willen jullie nou nog meer weten?

peteRRR

Citaat van: verburgh op 19-11-2010 16:32:48
Het overschakelen wordt verkort dus een kortere slag van vernelling naar vernelling, het antwoord is al 10 keer gegeven en staat zelf in de advertentie van ET, wat willen jullie nou nog meer weten?

Ik zat het mezelf net te bedenken dat de slag van de versnellingspook korter moet worden.

That it,s meer niet.

Dat wou ik weten,maar had ook net zo goed eerder zelf kunnen na denken,maar het is ook goed om de werking

van een onderdeel in het topic te hebben.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

verburgh

Neem aan dat de mensen wel weten wat een shortshifter is toch?
als je op de andvertentie klik krijg je dit te zien...Shortshifter voor Volvo 850/x70 met M56/59 versnellingsbak, verkort de schakelweg met ca. 40%. Volvo Original Cup item, dat zegt toch al genoeg lijk mij ;D :-*

peteRRR

#24
Citaat van: verburgh op 19-11-2010 16:41:49
Neem aan dat de mensen wel weten wat een shortshifter is toch?
als je op de andvertentie klik krijg je dit te zien...Shortshifter voor Volvo 850/x70 met M56/59 versnellingsbak, verkort de schakelweg met ca. 40%. Volvo Original Cup item, dat zegt toch al genoeg lijk mij ;D :-*

Ja dat wist jij ook en nu koop je ook een andere  :P

Je had er toch al 1?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

verburgh

Citaat van: peteRRR op 19-11-2010 16:43:59
Citaat van: verburgh op 19-11-2010 16:41:49
Neem aan dat de mensen wel weten wat een shortshifter is toch?
als je op de andvertentie klik krijg je dit te zien...Shortshifter voor Volvo 850/x70 met M56/59 versnellingsbak, verkort de schakelweg met ca. 40%. Volvo Original Cup item, dat zegt toch al genoeg lijk mij ;D :-*

Ja dat wist jij ook en nu koop je ook een andere  :P

Je had er toch al 1?

Groet.
Had net z'n soort als marco alleen met die heb je maar 20% voordeel.

M a r c

Citaat van: Teddy81 op 19-11-2010 14:18:02
Citaat van: Thys op 19-11-2010 14:14:01

Hebben ze toevallig ook schakelkabelbussen in het programma?


Dat wil ik ook graag weten.

Ja. Verschijnen binnenkort op de website.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fbm

Doe ik ook wel mee! zet mij er maar bij!

verburgh


Ronald21

Het fysiek inkorten van de schakelpook of  het plaatsen van het short shift ET plaatje rechtstreeks op de schakelas van de bak heeft allemaal te maken met het hefboom principe.  Hoe korter op het draaipunt de kracht aangrijpt des te korter/shorter word de beweging die de pook hoeft te maken bij eenzelfde hoekverdraaiing van bak schakelas, echter des te meer kracht je moet zetten om hem in een andere versnelling te zetten.

Indien je de afstand tot het draaipunt met de helft verkleind moet de kracht 2 x zo groot worden om de schakelas te bedienen.

moment waarbij de schakelas gaat roteren (Nm)= kracht (N) x arm (m)