855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Grappig, na al die jaren vind ik de NN nog steeds een Japans uitziend gedrocht, terwijl ik een week na de lancering van de N al overtuigd was van z'n lijnenspel en onverzettelijkheid.

Gelukkig verschillen smaken, ik denk niet dat ik ooit in een NN ga rijden. Gelukkig kan niemand in de toekomst kijken. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Snellebaksteen

Ik weet wel zeker dat ik NN ga rijden. Die vindt ik namelijk echt heel mooi. En m'n vrouw ook dus die komt er wel.
Ik heb de N altijd een sjieke bak gevonden, maar de NN is net effe stoerder en robuuster om te zien.

Eerst maar weer sparen.
:eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ed

En een NN rijdt nog veel beter als een N. Ik spreek inmiddels uit ervaring. Deze auto is zoveel stiller. Is echt heel fijn. Enige minpuntje vind ik de stoelen. Die zijn toch wel ietsje minder. De zitting is wat korter/vlakker.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Sbv

Citaat van: ed op 11-08-2012 21:02:49
En een NN rijdt nog veel beter als een N. Ik spreek inmiddels uit ervaring. Deze auto is zoveel stiller. Is echt heel fijn. Enige minpuntje vind ik de stoelen. Die zijn toch wel ietsje minder. De zitting is wat korter/vlakker.
Dat is voor mij het grootste voordeel van een N en een groot nadeel van een NN. De R-design gaan dan nog wel, maar de standaard stoelen brrrrrr.

Snellebaksteen

En N stoelen in een NN?

Dat zijn wel veel N-nen in 1 zin zeg..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: ed op 11-08-2012 21:02:49
En een NN rijdt nog veel beter als een N. Ik spreek inmiddels uit ervaring. Deze auto is zoveel stiller. Is echt heel fijn. Enige minpuntje vind ik de stoelen. Die zijn toch wel ietsje minder. De zitting is wat korter/vlakker.

Nog stiller? Mijn wagen is op cruisesnelheid niet te horen (ondanks de sportuitlaat), er is enkel wat bandengeruis hoorbaar. Ik zei pas tegen mijn vrouw dat het net leek of we in een vliegtuig zaten, daarin hoor je ook alleen wat geruis.

Van de NN vind ik de voorkant heel mooi, de achterkant moet ik nog steeds aan wennen.

Taranis

Citaat van: ed op 11-08-2012 21:02:49
En een NN rijdt nog veel beter als een N. Ik spreek inmiddels uit ervaring. Deze auto is zoveel stiller. Is echt heel fijn. Enige minpuntje vind ik de stoelen. Die zijn toch wel ietsje minder. De zitting is wat korter/vlakker.

Dat beter rijden is erg afhankelijk van je rijstijl. Voor rechtuit cruisen heb je gelijk, maar zodra er zich een bocht aandient, vind ik het (in het geval van de XC70NN) geen prettige auto die veel te zwaar, lomp, log en groot aanvoelt, waar een N dat een stuk minder heeft.
Opvallen dat Volvo dat bij de XC60 een stuk beter voor elkaar heeft, die je aardig de bocht om kunt hoeken.

Snellebaksteen

Een N is toch geen auto voor echt hoeken vind ik. Zelfs met de S40 kun je harder een hoek om. Het duurt wel een eeuw voordat hij op snelheid is maar remmen voor bochten hoeft niet. Een 850 stuurt gewoon veel beter.
En dan heb ik het uiteraard over gewone standaard auto's. N op 16" met nivomaten, S40 op 14" met standaard vering en 850 op 15" met nivomaten.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-08-2012 17:29:27
Citaat van: Chris op 10-08-2012 08:35:17
Heerlijke auto's die N-etjes. Maar zoals hier al vaker gezegd is mist het wel emotie.

Toch kan ik aardig emotioneel worden als ik hem zie staan. Zo mooi vind ik m'n 'N'. :D

Ewøut

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik vind de S60 ook zeker een mooie auto, ben er super blij mee en als ik hem daar zo zie staan op die pegs, zeker als hij mooi staat te glimmen, krijg ik toch wel een grote grijns op m´n kop. Het rijdt ook top, maar een stukje emotie die ik bij de 850 had ontbreekt bij de S60. Ik kan het niet precies duiden. Ik denk dat het toch iets meer een vervoermiddel is dan de 850 voor mij.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 12-08-2012 11:38:35
Een N is toch geen auto voor echt hoeken vind ik.

Mwoah... dat hangt heel erg af van het onderstel.
Ik vind het standaard onderstel niet heel spannend en inderdaad niet erg geschikt om te hoeken, al kreeg ik de XC van Ewout ook aan het gillen ;D
De V70 van Sbv is uitgerust met FourC en zelfs met wat langzaamaan versleten achterdempers gaat ie het ding met FourC op de sportstand aardig strak de bocht om. Ook lange doordraaiers gaat prima :)

Chris

Citaat van: elianmars op 12-08-2012 00:21:36
Citaat van: ed op 11-08-2012 21:02:49
En een NN rijdt nog veel beter als een N. Ik spreek inmiddels uit ervaring. Deze auto is zoveel stiller. Is echt heel fijn. Enige minpuntje vind ik de stoelen. Die zijn toch wel ietsje minder. De zitting is wat korter/vlakker.

Nog stiller? Mijn wagen is op cruisesnelheid niet te horen (ondanks de sportuitlaat), er is enkel wat bandengeruis hoorbaar. Ik zei pas tegen mijn vrouw dat het net leek of we in een vliegtuig zaten, daarin hoor je ook alleen wat geruis.

Van de NN vind ik de voorkant heel mooi, de achterkant moet ik nog steeds aan wennen.

Ik vind de S60 ook behoorlijk stil moet ik zeggen, ik hoor ook vooral bandengeruis. De conti's zijn dan ook wel wat luidruchtig. Het viel me toevallig vrijdagavond laat op toen ik terug kwam touren uit Utrecht. Mooie ondergaande zon, rustig op de cruise, radio een beetje aan.... heerlijk touren :).

Snellebaksteen

Met de N kan ik lange doordraaiers met 4 gillende banden doen. De snelheids begrenzer gilt dan het hardst trouwens.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

Citaat van: Snellebaksteen op 12-08-2012 11:45:55
Met de N kan ik lange doordraaiers met 4 gillende banden doen. De snelheids begrenzer gilt dan het hardst trouwens.
;D
Of is dat uit pure vreugde?

ed

Citaat van: Taranis op 12-08-2012 11:29:22
Citaat van: ed op 11-08-2012 21:02:49
En een NN rijdt nog veel beter als een N. Ik spreek inmiddels uit ervaring. Deze auto is zoveel stiller. Is echt heel fijn. Enige minpuntje vind ik de stoelen. Die zijn toch wel ietsje minder. De zitting is wat korter/vlakker.

Dat beter rijden is erg afhankelijk van je rijstijl. Voor rechtuit cruisen heb je gelijk, maar zodra er zich een bocht aandient, vind ik het (in het geval van de XC70NN) geen prettige auto die veel te zwaar, lomp, log en groot aanvoelt, waar een N dat een stuk minder heeft.
Opvallen dat Volvo dat bij de XC60 een stuk beter voor elkaar heeft, die je aardig de bocht om kunt hoeken.

De XC is net een boot kwa wegligging. Ik heb het over de V70. Ondanks dat het onderstel heel erg veel comfortabeler is dan van de N heb je toch het idee dat de auto wat beter op de weg ligt. Hij wiebelt een heel klein beetje met het standaard onderstel, maar oneffenheden worden vele malen beter gedempt dan bij de N (echt een zwak punt van deze auto in mijn ogen), en hij is in een bocht gewoon stabieler dan de N.
De 850 heeft inderdaad een veel directer gevoel maar in standaard vorm zeker geen betere wegligging. Mischien lijkt dat zo doordat er meer contact is met de weg, maar je kunt zeker geen hogere bochtsnelheden halen. Ik bedoel dan uiteraard een volledig standaard 850.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: elianmars op 12-08-2012 00:21:36
Citaat van: ed op 11-08-2012 21:02:49
En een NN rijdt nog veel beter als een N. Ik spreek inmiddels uit ervaring. Deze auto is zoveel stiller. Is echt heel fijn. Enige minpuntje vind ik de stoelen. Die zijn toch wel ietsje minder. De zitting is wat korter/vlakker.

Nog stiller? Mijn wagen is op cruisesnelheid niet te horen (ondanks de sportuitlaat), er is enkel wat bandengeruis hoorbaar. Ik zei pas tegen mijn vrouw dat het net leek of we in een vliegtuig zaten, daarin hoor je ook alleen wat geruis.

Van de NN vind ik de voorkant heel mooi, de achterkant moet ik nog steeds aan wennen.

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik heb de achterkant van de NN altijd weer erg mooi gevonden, de N heeft me vanaf het begin niet kunnen bekoren, alhoewel ik hem wel steeds mooier begin te vinden. Is dat niet met alle dingen zo die je in het begin niet zo mooi vindt? Als het na verloop van tijd mooi wordt is dat meestal een klassieker.

De NN is zo stil dat met dat (serieus) soms een eenzaam gevoel geeft. Autorijden is daardoor heel afstandelijk geworden in sommige opzichten. Je hebt soms het gevoel dat je in een cocon zit.
Trillingen vanuit het onderstel zijn in de NN veel beter gedempt. Kwa onderstel is er een grote stap voorwaarts gemaakt, en niet zozeer in absolute bochtensnelheid, maar wel kwa verfijning. Als je met de N een korte hobbel tegenkomt hoor je een bonk, bij de NN nagenoeg niets.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!