855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Misha

Zelf persen zonder tools lijkt me een extreem helse klus. Heb er zelf uiteindelijk nieuwe onder gezet.
Maar met een pers zou ik ook wel alleen nieuwe bussen durven plaatsen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Citaat van: Misha op 15-05-2013 16:51:35
Zelf persen zonder tools lijkt me een extreem helse klus. Heb er zelf uiteindelijk nieuwe onder gezet.
Maar met een pers zou ik ook wel alleen nieuwe bussen durven plaatsen.
Daarom heb ik mijn oude draagarmen ook bewaard, eens pogen of er andere bussen in te persen zijn.

Snellebaksteen

Ik hoor het al. Andere armen dus. Aan de voorkant is het trouwens.

Vandaag een beetje verkeerd gegokt: op en neer naar Keulen, ik denk ik ga lekker op de motor maar ik had net zo goed met een waterscooter kunnen gaan. Allemachtig wat een water!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Misha op 15-05-2013 16:51:35
Zelf persen zonder tools lijkt me een extreem helse klus.

JA!  >:(

Taranis


elianmars


Taranis


Sbv

Citaat van: Taranis op 17-05-2013 10:52:50
Citaat van: elianmars op 17-05-2013 10:14:37
Donderdag tijdens het eten?  ;D

Doe me dan meteen je offerte :P
Gaan wij eten, kunnen jullie offerte bespreken

elianmars


Snellebaksteen

#534
Net terug van vakantie.
Bijna 4000km zonder enig probleem. De draagarmen zijn nog niet vervangen en rammelen lekker maar verder merk ik er weinig van. Binnenkort maar eens aanpakken.
Veel hitsige Renaultjes vernederd in Frankrijk en drukkende bmwtjes geplaagd in Duitsland. Heerlijk, die dikke diesel.
De airco blijft ondanks de soms wat vreemde geluiden die de pomp maakt het erg goed doen, 18 graden binnen in een zwarte wagen terwijl het buiten 36 graden is en je stilstaat in de file is een indrukwekkende prestatie.

Weinig hard gereden, veel rustig aan genoten en een gemiddeld verbruik van 1:17.6 met dakkoffer.

2 keer een andere wagen onderweg/op de camping geholpen die met lege accu's stonden en 1 keer een dacia duster (2wd) met caravan die niet weg kwam in het natte gras op weg geholpen. De D5 sleept zo'n combi met kinderlijk gemak weg.


Op een camping ergens in Frankrijk:


Picknicken onderweg in het Donautal:


Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Ik blijf me verbazen over je verbruikscijfers. Ik ben al erg blij met 1:14 tegenwoordig, zijn voor mij al astronomische waarden... en dat zonder dakkoffer.

elianmars

Waarom 18 graden in de wagen? Dan krijg je een behoorlijke klap als je uitstapt. Ik hou 't op ca 22 graden, soms wat warmer, als het buiten erg warm is.

Snellebaksteen

Citaat van: Taranis op 29-07-2013 14:59:03
Ik blijf me verbazen over je verbruikscijfers. Ik ben al erg blij met 1:14 tegenwoordig, zijn voor mij al astronomische waarden... en dat zonder dakkoffer.
Ja het verbaasd ons ook iedere keer weer.
De dakkoffer en (originele vleugelprofiel) dragers geven trouwens ook nauwelijks extra geluid in het interieur, ik heb hier heel erg op gelet en ook dat verbaasde me. Ik heb in vergelijking met vorig jaar de koffer 5 cm meer naar achteren geplaatst waardoor hij meer in lijn staat met de stroomlijn van de auto zelf.

Verbruikscijfers zijn uiteraard werkelijke cijfers in plaats van de BC cijfers, die zijn nog veeeeel gunstiger.

Citaat van: elianmars op 29-07-2013 15:29:28
Waarom 18 graden in de wagen? Dan krijg je een behoorlijke klap als je uitstapt. Ik hou 't op ca 22 graden, soms wat warmer, als het buiten erg warm is.

Omdat ik het zweet op m'n rug had staan toen ik instapte en het dan heerlijk vindt om de airco goed koud te hebben. Bovendien voel je de zon nog aardig branden op je lijf, ook al is het maar 18 graden in de auto.
De klap als je uitstapt kan inderdaad flink zijn.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Mijn regensensor doet het trouwens niet zo heel best meer als ik langzamer dan 80 rij. Daarboven geen probleem. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

In mijn ervaring doen die dingen het alleen goed met een originele voorruit en originele Volvo-ruitenwissers. Zodra je afwijkt, is 't drama.
Wasstraat is trouwens ook geen succes, dan is ie ook weer 2 dagen van slag.

En ik vond pas na bijna 4 jaar uit dat je die ring op de ruitenwisserstengel niet alleen kunt gebruiken voor het interval, maar ook voor de gevoeligheid van de sensor :eusa_shifty:

Het kan overigens ook zijn dat de sensor los gekomen is, bij forumlid Chris lag ie er ook los in.