855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Mooie foto's, leuk verslag! Fijn dat jullie genoten hebben, hopelijk nog vele malen opnieuw :eusa_clap:

arjen850

Mooi verslag, en idd ontzettend fijn dat dit kon en dat jullie genoten hebben. Vond je het niet vervelend steeds weer de boel op te zetten? Persoonlijk vind ik het op de camping heerlijk, alleen het op en afbreken heb ik niet zoveel mee.

Snellebaksteen

Nee hoor, ik heb geen hekel aan het opbreken en verplaatsen. Samen met de meiden gaat het ook heel vlot. We zijn binnen een uur ingepakt en weg.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Fijn dat jullie zo genoten hebben Reinier. Ik hoop dat jullie nog heel lang zo samen mogen genieten.

Vulk

Mooi, hopelijk kunnen jullie nog lang samen genieten!

Snellebaksteen

Al bijna een half jaar geen update!

Dat krijg je als er niks te melden is.
Maar nu is er wel weer wat te melden: De V70 heeft een verse APK. Zonder enige aantekening, zonder probleem, zonder defect, wederom met steekproef, wederom complimenten. Kmstand 645.000.

En omdat er dus weer een jaar verse APK op zit heb ik ook gelijk de distributie maar laten vervangen, dan moeten we er weer een jaar mee rijden om deze kosten te kunnen verantwoorden. Mijn meiden zijn helemaal blij want die willen geen andere auto. Mijn jongste van 13 roept nu al dat zij later in "de Zwarte" wil gaan rijden. ( "de Zwarte" is de V70 en "de Grijze" is de S40 voor m'n dochters, kleuren zijn makkelijker dan type aanduidingen...)

Op gezondheid gebied is het even spannend, er zijn nieuwe uitzaaiingen gevonden die met een bestralingsprogramma behandelt zijn in de afgelopen 4 weken. 20 bestralingen, iedere werkdag naar het ziekenhuis, zeer intensief. Dit vergt erg veel van de conditie, eigenlijk heeft ze niet eens de energie meer om wakker te worden om te eten. Best lastig, ik hoop dat dit snel verbeterd. Ze is zelf vol goede moed, dat is heel belangrijk.
De doctoren hebben goede hoop dat deze behandeling effect gaat hebben, dat weten we pas over een week of 6. 
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

We duimen de komende 6 weken met je mee!

Trekt de rest van het gezin het nog een beetje?

Marc O.

Citaat van: Taranis op 29-01-2021 15:52:58
We duimen de komende 6 weken met je mee!

Hier ook zo! Heel veel sterkte de komende tijd, en beterschap voor je vrouw!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Citaat van: Taranis op 29-01-2021 15:52:58
We duimen de komende 6 weken met je mee!

Trekt de rest van het gezin het nog een beetje?
Voor de meiden is het wel lastig soms. Zeker voor de oudste die in haar examenjaar van het middelbaar zit. Gelukkig kunnen we er als gezin goed over praten. Het opgesloten zitten vanwege corona helpt niet echt overigens.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Sterkte met elkaar en we duimen mee voor een goed resultaat!

Dan is het des te lekkerder dat de Volvo's gewoon doen wat ze moeten doen  :eusa_clap:

henry classic v70

Inderdaad spannende weken, we duimen hier ook mee..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Chris

Spannend Reinier! Sterkte komende tijd en ook vanuit hier duimen we mee.

elianmars


Snellebaksteen

Weer 4 maanden verder.
De V70 heeft nog geen 4000km gereden in deze tijd en vanochtend kreeg ik ineens een melding op het dashboard "Laadspanning te laag". Even meten bevestigde mijn vermoeden, dynamo overleden. Ik heb zitten zoeken in mijn administratie maar ik heb hem nog nooit vervangen en in de onderhoudslijst van de leasemaatschappij wordt hij ook niet genoemd. Dat zou betekenen dat deze dynamo bijna 6,5 ton oud is. Als dat werkelijk zo is mag dat toch wel een extreme prestatie genoemd worden. Ik haal van de week een andere dynamo op de sloop, als ze zo lang meegaan durf ik dat wel aan.

Met mijn vrouw lijkt het heel voorzichtig een klein beetje beter te gaan. De scans zijn erg positief, die laten zien dat de kanker goed teruggedrongen is. Het is alleen vervelend dat door het vele medicijngebruik de bijnieren het niet meer doen. Ook hebben de nieren een verminderde functie en is de lever door de bestraling beschadigd. Dat zijn bijwerkingen maar daar heeft ze nu wel het meest last van. De pijn is nu iets minder dan de laatste paar maanden en dat is maar goed ook want het was niet leuk meer.
Hopen dat de verbetering doorzet want nu kan ze weinig anders dan liggen en slapen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Goed te horen dat het wat beter gaat! Hopelijk kunnen jullie de komende tijd nog wat van elkaar genieten en staat niet alles in het teken van (voorkomen van) lijden.

Sterkte!

6,5 ton met een dynamo is trouwens wel sterk...