Wel starten, niet aanslaan geen controlelampjes....

Gestart door Biesbosch, 09-12-2010 21:46:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

francois

Zekeringen 2,3 en 4 hebben geen spanning, fuel pump, controle verlichting en immobilizer

immobilizer heeft deze auto al een antenne ring

gr fr

Biesbosch

@ JackV, Een ander ecu is niet zo makkelijk en als deze (2 zelfs) ergens door kapot zijn gegaan, kan een probeerunit ook stuk gaan denk ik, bovendien waar scoor ik 2 units?

@ Francois, wat is een antenne ring? en waar is dat voor?

Life is a lesson... You'll learn it when your through

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Biesbosch

Haha, geen idee, er zit in de zwarte kast L01 en L02, geen idee dat dit hierin zat trouwens
Life is a lesson... You'll learn it when your through

francois

antenne ring leest de sleutel (hier zit een chip in  )

mevita


haasje

Je relais 106  (middelste van de 3 J relais) zou nog defect kunnen zijn, deze voorziet de zekeringen 2,3 en 4 van spanning.

Biesbosch

kun je mij vertellen hoe ik dit test of eventueel doorverbind?
Life is a lesson... You'll learn it when your through

Biesbosch

 ;D ;D Het is dus voor zover ik nu kan constateren het relais 106! ;D ;D

Ik heb het relais eruit gehaald en met mijn beperkte elektrische kennis het schema bekeken en de boel eens doorgemeten, of mijn gedachte wel klopt met het doorpiepen.
Toen 12V gezet op de pootjes en natuurlijk rekening gehouden met de diode; geen "klik" nog niet een kleintje. Toen de contacten 30 en 87 maar doorverbonden in het relaisblok, direct weer controlelampjes aan en starten. Het starten ging wat minder makkelijk dan normaal, maar de benzinewalm en pluim verklaart dat wel voor mij. Motor loopt normaal stationair en brult als ik gasgeef, vertrouwd geluid!!

Het enige vraagteken wat ik nu nog heb is waarom dit relais (diode) kapot is gegaan, kan dit komen door de jumpstart met een lege accu, dat dit net teveel is geweest voor dit onderdeel?

Ik heb een foto van de boosdoener, maar ik krijg hem niet geplaatst. Ik denk, dat de diode kapot is gegaan, de uiteinden van de pootjes zijn helemaal zwart en het relais stinkt naar geschroeid plastic.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de raad!!  Fantastisch, ik zag de bui al hangen.

Nu nog een nieuw relais, enig idee waar ik dit op zondag kan scoren?

Nogmaals DANK!

Robert
Life is a lesson... You'll learn it when your through

razorx

Je kan Haasje gerust de ongekroonde relaiskoning noemen.

francois

kan door de jumpstart komen

alles krijgt een flinke stroom stoot

diverse keren meegemaakt dat de zekeringen stuk gaan

gr fr

Biesbosch

Welnu... Nu heb ik mijn eigen lompheid wel overtoffen denk ik.

Gisteren alweer te lage accuspanning, zelfs aanduwen ging niet, starthulpje van een andre accu.... Helaas + en - omgedraaid en geprobeerd te starten. (effe snel doen).

Getik in de fusebox en rook in de auto, schrik!

Het relais wat al eerder door een jumpstart was uitgefikt weer stuk en al vervangen, maar nog steeds geen controlelampjes in het dashboard. Klokkenwinkel uitgebouwd en deze stinkt niet, gelukkig, maar wel onder het stuur een luchtje, aha, hier ook relais.
Ook deze relais allemaal losgehaald en zo goed en zo kwaad als ik dit kan gecontroleerd. Wel een beetje schroeilucht, maar niet zo duidelijk. Relais opengehaald en niets was geschroeid.

Zit daar in de buurt meer wat schakelt of zekert?

Nu de hamvraag, wat zorgt ervoor dat de controlelampjes gaan branden en wat kan ik hieraan doen?

Bvd!
Life is a lesson... You'll learn it when your through

Biesbosch

Nou, het was een leerzaam avontuur, na veel meten en een beetje hulp heb ik mijn 850 weer aan het rijden zoals het is bedoeld.
Heel vreemd was, dat de km teller het niet meer deed na de jumpstart. Op het forum wordt hierover zeker genoeg gemeld, maar het leek mij teveel toeval... Verder zoeken dan voordat ik de hele boel moet uitbouwen.
Vandaag toch met de forum instructies voor me de klokkenwinkel uiteen genomen. Hier zag ik enorm tegenop omdat ik een soort wekkertrauma heb, geen idee wat ik zou tegenkomen.
Bleek heel erg mee te vallen, mede dankzij de duidelijke handleiding!
En.... Verassing, ook mijn tandwieltje mist 1 tandje, toch toeval. Gelijk op zoek naar een vervanger en bij European Tuning snel gevonden. Thanks ET.

De rest van de dag lekker geklust, alles weer op zijn plaats, radiozekering was ook uitgefikt en die doet het ook weer en gelijk een boardcomputer gemonteerd. Super klusdag geweest, met dank!!!

Nu nog de sensor buitentemp opsnorren en dan is de BC helemaal functioneel.



Life is a lesson... You'll learn it when your through