(Internet) Radio 850! De beste hits allertijden!

Gestart door The Demon, 19-12-2010 23:08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Donderdag is het zover, dan gaan we 2020 afsluiten en beginnen aan een hopelijk beter 2021.

Radio 850 doet dat natuurlijk op traditionele wijze met DE FOUTE OUDEJAARSAVOND Live vanaf 18:00 uur uit de "huiskamer" van Radio 850 met Walter achter de knoppen en microfoon.

Voorafgaand hieraan presenteert Roy Scheermans het RADIO 850 JAAROVERZICHT vanaf 15:00 uur.
3 uur nog even terug kijken naar dit rare jaar.

Nieuwjaars wensen en/of andere commentaren kan je mailen naar oudjaar@radio850.nl

Alvast een mooie jaarwisseling gewenst allemaal!

www.radio850.nl

The Demon

We gaan iets nieuws doen bij Radio 850!

Elke week gaan we op zondag vanaf 20:00 uur een classic album van de grote namen van de pophistorie in de spotlight zetten en helemaal draaien zonder onderbrekingen (dus ook geen jingles).

Deze week: 'Outlandos d'Amour' van The Police uit 1978.

Eigenlijk was het een grap, de oprichting van The Police.
De drie bandleden hadden achtergronden in jazzrock, artrock en undergroundmuziek.
Punk was in 1977 hot, zeker in hun stad Londen, en dus was de eerste single 'Fall out' heftige punk.
Bassist/zanger Sting en drummer Stewart Copeland gaven de grap een serieuze draai toen gitarist Andy Summers werd ingelijfd.
En ineens was daar het debuutalbum 'Outlandos d'Amour'.
Het was een kwestie van op het juiste moment met de juiste sound komen.
De punk was er nog wel (opener 'Next to you' en 'Peanuts'), maar er straalde klasse van de muziek af. Deze jongens waren duidelijk de baas over hun instrumenten en dat konden niet al te veel punkmuzikanten zeggen.
Geraffineerde akkoorden, karakteristieke zang, catchy refreinen en vooral een fijne scheut reggaeritmes vormden een aantrekkelijk muzikaal palet dat niet eerder was gehoord.
En de drie zagen er flitsend uit met hun geblondeerde kapsels boven hun leren jacks.

'Outlandos d'Amour' zette de band meteen op de kaart met drie wereldhits die inmiddels in het collectieve geheugen staan gebeiteld.
En alle drie beginnen ze met een aanstekelijk reggaeintro: 'So lonely', Roxanne' en 'Can't stand losing you'.
En zo stond het drietal aan de wieg van de new wave, de nieuwe golf muziek die voortkwam uit punk, maar minder beperkt was.

Van trendy grap ineens superband.

Luister zondagavond vanaf 20:00 uur het hele album op www.radio850.nl

razorx

Leuk! Die brachten inderdaad wat nieuws.

The Demon

#753
Elke zondagavond kijken we om 20:00 uur terug op een klassieker in de pop/rock.

Deze week: 'Licensed to Ill' van de Beastie Boys uit 1986.
 
Het beste debuut ooit, concludeerde muziekmagazine Rolling Stone 27 jaar na het verschijnen van 'Licensed to Ill'. Op de lijst van de 500 beste platen aller tijden van het blad staat het album op plek 192. 'Licensed to Ill' werd de eerste rapplaat die de nummer 1-positie van de Billboard album top 200 bereikte.

De Beastie Boys waren in 1986 doping voor de opstandige puber. Luister 'Fight for your right' en 'No sleep 'till Brooklyn' en je ziet een stel gasten door de kamer heen headbangen, springen, over banken, stoelen en tafels heen, onderwijl kussengevechten houdend. Of zo. 'Fight for your right' was natuurlijk ook een oproep om tegen je ouders in verzet te komen. Your mom busted in and said/ What's that noise? / Aw, mom you're just jealous - it's the Beastie Boys!
De drie witte, Joodse 'middleclass' New Yorkers waren geen alledaagse verschijning in de Amerikaanse rap- en hiphopscene en dat was niet alleen vanwege hun afkomst. Ze stopten ruiger gitaarwerk in hun nummers - Kerry King van Slayer speelt de solo op 'No sleep 'till Brooklyn'. Beastie staat trouwens voor Boys Entering Anarchistic States Towards Internal Excellence.

Na hun verpletterende entree werd hun repertoire rijker, muzikaler en geëngageerder. 'Paul's Boutique' en 'Check your head' zijn mooie voorbeelden. Commercieel lucratief werden daarna ook nog 'Ill communication' en 'Hello nasty'. Eerstgenoemde bevat de briljante hit 'Sabotage', waarvan de (al even briljante) video een spoof is op (semi-foute) Amerikaanse politieseries uit de jaren 70.

Zondag 20:00 uur dus in z'n geheel en zonder jingles op www.radio850.nl

razorx


Hans Duiven

#755
In 1986 bracht ik mijn tijd door onder er-bar-me-lij-ke omstandigheden ;D in een sociëteit van de zusterflats.
Ik had daar een paar jaar een kamer in 1 van die flats, als verpleegkundige in opleiding.

Wanneer ik achter de bar stond en The Beastie Boys draaide, veranderde het dansvloertje in een motorisch overspannen dampende dansvloer.
Het maakte wat los blijkbaar.  :D
Strippoker werd er nimmer gespeeld gelukkig  ;D

The Demon

#756
Citaat van: Hans Duiven op 01-07-2023 20:32:22In 1986 bracht ik mijn tijd door onder er-bar-me-lij-ke omstandigheden ;D in een sociëteit van de zusterflats.
Ik had daar een paar jaar een kamer in 1 van die flats, als verpleegkundige in opleiding.

Wanneer ik achter de bar stond en The Beastie Boys draaide, veranderde het dansvloertje in een motorisch overspannen dampende dansvloer.
Het maakte wat los blijkbaar.  :D
Strippoker werd er nimmer gespeeld gelukkig  ;D
Reden om te luisteren dus morgen om 20:00 uur!
"De mooiste momenten van je leven beleef je telkens weer bij Radio 850!"
www.radio850.nl is de link.