15' Velgen velgen overzetten op V70

Gestart door Kizzy, 09-01-2011 16:53:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kizzy

met spijt in het hart moet ik melden dat onze 850 aan vervanging toe is.
Daar de winterbanden nog zo goed als nieuw zijn zou ik ze willen overzetten op een V70 mark 1 of 2 kan dit?
Ik vermoed dat de mark 1 weinig problemen oplevert daar het voertuig bijna identiek is maar de mark 2?

hathü

Is geen probleem. Mijn V70 TDI loopt in de winter ook op 15" sterker het zijn de originele Antlia,s 15' met winterslofjes.

Domaso

Op mijn V70 heb ik nu de originele 15" velgen met wintersloffen.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

"V70 mark2," ik neem aan dat je het nieuwere model bedoelt?

Ligt er dan wel aan wel type, volgens mij hebben de turbo's alle grotere remschijven waar dus geen 15" omheen past.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Kizzy


BenC70ES

Als je geen te grote remmen hebt, zullen ze inderdaad passen, de steek en het naafgat zijn hetzelfde en de ET waarde op een paar mm na ook.

Alleen zal je bandenmaat wel een maatje te klein zijn, dus kan voor de keuring een probleem zijn als je in de winter moet gaan.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Kizzy

Ben er ondertussen achter dat de velgen wel kunnen maar dat de bandenmaat niet hetzelfde is.

BenC70ES

Citaat van: Kizzy op 21-01-2011 22:13:06
Ben er ondertussen achter dat de velgen wel kunnen maar dat de bandenmaat niet hetzelfde is.

Als je met die set niet naar de keuring moet hoeft het niet direct een probleem te zijn, wel even op de laadindex letten van de banden.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!