BMW weg ?

Gestart door basm, 09-01-2011 21:51:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Of je kijkt bij de Stickies. In Off Topic staat de "handleiding" van de zoekfunctie.


Gr 8)

martijn.

Laat hem maar eens uitlezen bij de dealer...

En dan niet schrikken van de km.stand :eusa_shifty:


musty

succes met de auto

reneetje

Citaat van: martijn. op 11-01-2011 10:18:51
Laat hem maar eens uitlezen bij de dealer...

En dan niet schrikken van de km.stand :eusa_shifty:



Jij weet meer........

Vertel...
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

basm


basm

Dag allemaal, vandaag auto opgehaald, moet wel wat aan gebeuren maar over het algemeen zeer content met mijn aanwinst.
Gr. Bas

basm

En nu wat er goed/slecht is.

Na aanslepen liep de auto alleen op gas, uiteraard accu leeg na twee jaar stilstand. Jippiejeeeeeee !!!!!! hij loopt. Je bent toch bang dat de kop gaar is oid, zo'n auto staat daar meestal niet voor niets.

Fijn/mooi/goed,

Loopt werkelijk als een zonnetje, geen tikkende kleppen of wat dan ook.
Fijne uitvoering, half leer, cruise control, airco.
Carrosserie nog erg netjes, enkel wat krasjes, twee piepdeukjes op bumpers.
Doet het goed op gas
Interieur vies maar absoluut geen uitgewoond hondehok
KM stand zou wel eens kunnen kloppen gezien de staat van het interieur, uitlezen ODB oid is nog niet gelukt

Minder/moet gebeuren/slecht
Brandstofpomp vervangen
Kachel maken, doet helemaal niets.
Rare rammel in voortrein fixen. Dacht eerst aan de fuseekogel maar het lijkt wel als of de veerpoten los hangen o.i.d. aan de koppen ervan kan je met de hand draaien, lijkt me niet de bedoeling. (iemand aan zitten kloten?)
Wassen, poetsen en beetje liefde geven
Vast nog wat kleine dingetjes
APK en dan:

Vriendin verassen met nieuwe voiture! (die scheet nl echt op de huidige auto, een oude BMW 524td)

Ga me vanavond wederom gaar surfen op het forum en dan hopelijk snel achter het stuur !

Groetjes, Bas

Richard V70

Heel veel rijplezier met je nieuwe uitdaging. Ik ben benieuwd wat je vriendin vind van je nieuwe Zweedse sloep  ;D

Snellebaksteen

#23
Zie mijn commentaar in rood


Minder/moet gebeuren/slecht

Brandstofpomp vervangen Ik heb nog een nieuwe imitatie liggen, aangezien ik geen 850 meer heb mag je hem voor 4 tientjes hebben
Kachel maken, doet helemaal niets. Koelwater bijvullen of kabelbediening nalopen
Rare rammel in voortrein fixen. Dacht eerst aan de fuseekogel maar het lijkt wel als of de veerpoten los hangen o.i.d. aan de koppen ervan kan je met de hand draaien, lijkt me niet de bedoeling. (iemand aan zitten kloten?) Poten horen ruimte te hebben aan de bovenkant, rammel is stabistangetje. kost 30 euro bij scancar of estate services. Voor nog minder op Ebay te vinden, na vervangen stuurt hij ook veeeeeeeel strakker.
Wassen, poetsen en beetje liefde geven Vergeet de lijnolie voor je bumpers niet!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

basm

Kijk dat zijn fijne berichten, zal je een pb sturen, wat betreft de kachel denk ik dat het de kachelmotor (of weerstand) is. Koelwater gecheckt voor starten was ok en na een tijdje kwam er een beetje warmte binnen door rijwind.
En wat de lijnolie betreft zit het wel goed, gebruik het veel voor mijn werk. Hier nog wat ongevraagd advies wat de lijnolie betreft. Gekookt gebruiken, ongekookt droogt veeeeeeel langzamer en bevat zuren.......
Heb al weer zin zondag te gaan sleutelen.
Gr. Bas

innocenti

Als je weerstand kapot is moet je motor op de maximale stand draaien. Weerstand regelt als ik het goed heb alleen de tussenstanden. (was iig met mijn stukke weerstand).

basm

Ah, ga ik dat proberen, heb wel flink aan de knoppen gedraaid, maar resultaat was nul. Is een versie met een automatische airco, maakt dit nog uit ?

Richard V70

gewoon eerst je kachelmotor eerst eens ohms doormeten of meten of er spanning op staat

basm

Dag allemaal hier nog een beetje algemene vraag. Na behoorlijk het forum afgestruind te hebben ben ik nog geen onderdelenzoeker met onderdeelnummers a la BMW RealOEM tegengekomen. Bestaat er zoiets voor Volvo? Iets dergelijks helpt mij i.i.g. heel erg met exploded views enzovoorts. Misschien ben ik gewoon kippig en staat het ergens op het forum.
Dit is overigens de lik naar BWM RealOEM:
http://www.realoem.com/bmw/

grijzev70tdi

Citaat van: basm op 11-01-2011 22:26:54
Ah, ga ik dat proberen, heb wel flink aan de knoppen gedraaid, maar resultaat was nul. Is een versie met een automatische airco, maakt dit nog uit ?

Maakt niet uit. Kachelmotor kun je behoorlijk makkelijk verwijderen (15 min max) kun je gelijk ff cheke of je er spanning op krijgt.

Er zijn ook losse motortjes te koop, dus zonder ventilaqtor, is makkelijk te doen.

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder