Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MVeldhuis

Niks op lpg, gewoon een auto die weinig kost als ie stil staat, dus geen lpg belasting aub.

leons850

Citaat van: MVeldhuis op 14-02-2014 00:13:52
Niks op lpg, gewoon een auto die weinig kost als ie stil staat, dus geen lpg belasting aub.

Als hij regelmatig stil staat is dat begrijpelijk en de verstandige keuze.
Mijn auto heeft sinds ik hem heb (vanaf juni) denk ik 2x een dag niet gereden andere dagen koelt hij nouwlijks af bij wijze van. Dan is lpi erg leuk en fijn in een T5. ;)
Succes met de ford, ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

NinaPaul

Zo een "nieuwe" 1.0 3-pitter? Of de "ouwe" 1.6?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MVeldhuis

Een heuse 1.0 driepitter haha, zal wel wennen worden.

Pakkie

Ieder zijn ding, maar voor mij onbegrijpelijk tenzij je het financieel niet kunt dragen.

Nu kunnen we nog in auto's als een V70R rijden en er overal mee komen. Het is een kwestie van tijd dat we de gemiddelde stad niet meer binnen mogen en dat we aan alle kanten genaaid worden met te hoge belastingen, toeslagen e.d. op die "vervuilende" V70R. Zo lang het kan gewoon lekker van genieten is mijn motto. Ga jij maar lekker in een doodsaaie Frod Focus rijden.  ;) Helaas weer iemand die verpest is door alle overheidbemoeinis :(

)()()sT


MVeldhuis

Citaat van: Pakkie op 14-02-2014 17:29:03
Ieder zijn ding, maar voor mij onbegrijpelijk tenzij je het financieel niet kunt dragen.

Nu kunnen we nog in auto's als een V70R rijden en er overal mee komen. Het is een kwestie van tijd dat we de gemiddelde stad niet meer binnen mogen en dat we aan alle kanten genaaid worden met te hoge belastingen, toeslagen e.d. op die "vervuilende" V70R. Zo lang het kan gewoon lekker van genieten is mijn motto. Ga jij maar lekker in een doodsaaie Frod Focus rijden.  ;) Helaas weer iemand die verpest is door alle overheidbemoeinis :(

Haha, zo erg is het niet hoor.
Ik heb drie jaar in het gekke ding gereden, normaal ben ik na 1 jaar wel uitgekeken op een wagen dus ik vond het wel een keer mooi geweest. Het is natuurlijk een zwaar gedateerde wagen in eigenlijk elk opzicht, ik wilde wat moderners.
En dan maak je de afweging tussen pk's of lage maandlasten, nou ik geef dat laatste voor de grap eens een kans.

MrCain

Citaat van: MVeldhuis op 14-02-2014 17:02:46
Een heuse 1.0 driepitter haha, zal wel wennen worden.

Damn...gaat serieus wennen worden man! Heb een paar keer met zo´n "halve V6"  gereden en had iedere keer de neiging om bij optrekken het portier open te doen om mee te steppen ;D gewoon omdat ik wat snellers gewend ben.

Maar snap je overweging zeer goed => ben het soms ook niet helemaal met de dorst van de Volvo eens: en rijd zelfs op LPG....Zeker nu de brandstoffen gewoon serieus geld kost.

Laat wel je ervaringen met de Ford "halve V6" weten hier want ben daar stiekem toch wel zeer benieuwd naar!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

NinaPaul

Ik was eigenlijk best te spreken over die 1.0 (zelfs de minst potente) als je er niet mee wil racen heeft die een mooi koppel om "lui" te rijden.

Over het design van een focus, tja dat is smaak :D maar de afwerking van binnen en de rijeigenschappen vond ik juist zeer goed (en dan vergelijk ik het niet met een nieuwe S-klasse/7-serie/A8)

Veel plezier ermee :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MrCain

#234
Citaat van: NinaPaul op 15-02-2014 12:44:04
Ik was eigenlijk best te spreken over die 1.0 (zelfs de minst potente) als je er niet mee wil racen heeft die een mooi koppel om "lui" te rijden.

Over het design van een focus, tja dat is smaak :D maar de afwerking van binnen en de rijeigenschappen vond ik juist zeer goed (en dan vergelijk ik het niet met een nieuwe S-klasse/7-serie/A8)

Veel plezier ermee :D

Vind de focus eigenlijk ook best wel mooi en rijd ook fatsoenlijk: een collega van me heeft een nieuwe gekocht met de 1.6 ecoboost en dat rijd echt super!

Stiekem zit ik eigenlijk een beetje naar een ST/RS 500 te kijken....Mischien later als ik groot ben :P

Maar een halve V6 is niet echt mijn ding ;) gewoon puur persoonlijk hoor! Maar met een open uitlaat komt daar weer wel een leuke roffel uit ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MVeldhuis

Njah, zwaarwegend was dat ik zonder gezeik wil rijden, de vag merken vielen daardoor direct al af want dat tsi gebeuren is huilen met de pet op. Helaas is ook de 1.6 ecoboost niet zonder problemen, mede daardoor de keuze voor 1.0.

MrCain

Citaat van: MVeldhuis op 15-02-2014 18:03:28
Njah, zwaarwegend was dat ik zonder gezeik wil rijden, de vag merken vielen daardoor direct al af want dat tsi gebeuren is huilen met de pet op. Helaas is ook de 1.6 ecoboost niet zonder problemen, mede daardoor de keuze voor 1.0.

Snap volkomen je beslissing: het is dat ik veel lol en voldoening in het sleutelen aan de Volvo heb, maar de dag dat ik beu raak om aan de Volvo te sleutelen zal ook de dag zijn dat hij te koop komt ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MVeldhuis

Citaat van: MrCain op 15-02-2014 18:15:34
Citaat van: MVeldhuis op 15-02-2014 18:03:28
Njah, zwaarwegend was dat ik zonder gezeik wil rijden, de vag merken vielen daardoor direct al af want dat tsi gebeuren is huilen met de pet op. Helaas is ook de 1.6 ecoboost niet zonder problemen, mede daardoor de keuze voor 1.0.

Snap volkomen je beslissing: het is dat ik veel lol en voldoening in het sleutelen aan de Volvo heb, maar de dag dat ik beu raak om aan de Volvo te sleutelen zal ook de dag zijn dat hij te koop komt ;)

Ja maar wat betreft dat sleutelen vond ik de R toch al minder leuk dan de rest van de ouwe meuk die ik had.
En kan mijn ei nog wel kwijt bij mijn motor gelukkig, en ook daarvan wil ik er nog graag eentje bij hebben.

Martijn_B

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, heb je al een fototje?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software