Het elektronica hoekje

Gestart door razorx, 28-01-2011 23:10:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Nvrmnd toch denk dat zich een boel mensen aan bovenstaand kunnen verrijken qua kennis :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Heren dank voor de opfrissingscursus  :D Binnenkort die 6V startmotor maar eens van de plank halen.

Nu we (jullie  :eusa_shifty:)  toch bezig zijn, krijgt een 6V dynamo een 12V accu opgeladen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Citaat van: volvobug op 08-08-2018 09:36:09
Heren dank voor de opfrissingscursus  :D Binnenkort die 6V startmotor maar eens van de plank halen.

Nu we (jullie  :eusa_shifty:)  toch bezig zijn, krijgt een 6V dynamo een 12V accu opgeladen?

Nee
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

TonV70R

Citaat van: volvobug op 06-08-2018 21:17:14
Weet iemand of het kwaad kan een 6 Volts startmotor eventjes te gebruiken met een 12 Volts spanning (accu)? Iemand ervaring mee?

Moet geen probleem zijn.
Jaren Trabant gereden en sommigen reden zelf standaard met een 6 volt startmotor.  Gaat alleen wat sneller rond...
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

classicT5

Pas wel even op hoe je die 12V erop zet. Alleen op de startmotor en niet de rest van de elektrische installatie. Heb ervaren dat 6V wel op te starten is met 12V, maar ook al meegemaakt dat daardoor de 6V radio uitgefikt was ;( Dat was een duur geintje

haasje

Ik ben op zoek naar een kristal van 27.455 MHz (liefst low profile). Is er iemand die toevallig iets heeft liggen? Deze zit in mijn geval in een afstandsbediening voor een garagedeur.

volvobug

Ik heb wel een oude afstandsbediening van een Horman garageopener liggen maar hoe herken ik of het een juist type kristal is?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

haasje

het ziet er zo uit:


met de tekst 27.455 erop

volvobug

Citaat van: haasje op 15-11-2019 00:10:52
het ziet er zo uit:


met de tekst 27.455 erop

Mm, ik heb de afstandsbediening open gemaakt, er zit een dikke ferrietstaaf in als antenne en verder alleen een printplaatje met wat condensatoren, weerstandjes en 2 transistoren in zwart kunststof behuizing en 2 transistoren in ronde metalen behuizing. Misschien te oud exemplaar? Of is een van die dingen die ik aanzie voor transistor een vermomd kristal?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

haasje

het zou kunnen dat het een ander soort ab is. maar bedankt voor het kijken.

Maestro12

Even gezocht in de voorraad, maar geen kristallen meer.
Trouwens, nog wel nieuw te koop
http://www.rens-electronics.nl/pages/bakery/27455mhz-1194.php
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

haasje

is de enige leverancier die ik gevonden had die ze heeft, maar dit kristal is eigenlijk te groot. Ik heb hopelijk wel een andere oplossing gevonden, via marktplaats een ander merk afstandsbediening gekocht die (als het goed is) ook zou moeten werken.

Hans Duiven

Dag!

Recent heb ik een elektrisch bedienbare lederen bestuurdersstoel overgezet in mijn V70N uit 2000 en daarbij de bedieningsmodule van de vorige stoel geplaatst.
Na het openen van het bestuurdersportier heb ik 38 seconden de tijd om de stoel te verzetten, daarna staat er geen spanning meer op.
Ook op contact ll reageert de module niet op het bedienen.

Klopt het dat ondanks het plaatsen van de originele stoelbediening, de stoel alsnog moet worden aangemeld bij het Canbus systeem?

Hans

haasje

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn bijrijdersstoel, de bestuurdersstoel doet het wel altijd. Bij mijn zijn beide stoelen niet aangemeld, maar volgens mij is de bestuurdersstoel wel met canbus verbonden en de bijrijders stoel niet (gewoon alleen de 2 draden).  ik wil er ook al jaren naar kijken maar vergeet het/geen zin/ geen tijd etc.

KIM

Dat fenomeen geld voor CAN bus auto's inderdaad.
In de XC heb ik ook de manuele stoelen vervangen voor elektrische en daar merk ik dat een aantal actuatortests in Vida niet mogelijk zijn omdat de stoelen niet aangemeld zijn.