Auteur Topic: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5  (gelezen 84793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5500
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #660 Gepost op: 22-12-2020 12:23:19 »
Leuke goodies  :D 30778951 is wel het volvo nummer inderdaad.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Remo1970

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Geslacht: Man
  • 850R + V70 2.4 bifuel
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #661 Gepost op: 22-12-2020 12:25:34 »
Altijd leuk om onder de kerstboom te vinden! ;D

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11062
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #662 Gepost op: 22-12-2020 18:31:35 »
Tijd voor een installatieverslag! Je kan toch nergens heen met Kerst, dan heb je gelijk tijd om het uit te voeren!

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • 855R AUT Lpi
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #663 Gepost op: 23-12-2020 10:12:23 »
Haha ja, maar ook hoog tijd voor een verwarmde garage!

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • 855R AUT Lpi
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #664 Gepost op: 09-03-2021 09:45:37 »
Geen nieuws, goed nieuws zeker?

Door het aanhoudende corona feetje komt de 850 komt niet zo veel buiten (heb hem zelfs heel de winterprik binnen gehouden), wat milieutechnisch natuurlijk goed is, maar wel jammer voor mijn km-stand...  :eusa_wall: ;D

Met het beter wordende weer zal het wel weer meer gaan worden, en hopelijk krijg ik dan vanzelf terug zin in een aantal (flinke) knutselprojecten die nog op de plank liggen...

Hij heeft deze winter toch een paar keer flink zijn nut bewezen: verschillende fruitbomen gaan halen. Want hoe meer ik er over nadenk, hoe vreemder ik het vind dat zowat 1/3?! van ons eten uit china komt (en mss moeten we er als wereld eens over nadenken of we wel willen dat china de nieuwe wereldleider wordt, met onze onstilbare honger naar: goedkoop). Vandaar dus: de eetbare tuin, mooi en nuttig  ;D

Soit, plaatje bij praatje (want daarvoor zijn de meeste hier toch?  ;D 8))



hmm?! de 850 "verlengen"  :eusa_think: ... keertje wat anders als verlagen   ;D

TBoss3

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Man
  • '95 855 T-5R MT
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #665 Gepost op: 09-03-2021 09:54:05 »

hmm?! de 850 "verlengen"  :eusa_think: ... keertje wat anders als verlagen   ;D


Knutsel een systeem zodat de achterruit los open kan, net zoals bij (sommige?) BMW's. Dan past de boom vast wel ;) Lijkt me wel een uitdagend projectje...
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • 855R AUT Lpi
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #666 Gepost op: 09-03-2021 09:58:27 »
haha, ja!

ik kwam er idd laatst achter dat sommige 5?-series dit hebben, lijkt me soms best handig

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • 855R AUT Lpi
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #667 Gepost op: 06-06-2021 11:12:14 »
En net op zo'n momentje dat je denkt: wat rijd deze oude ketel eigenlijk toch nog fijn, rammel in het vooronder  :(

Enkel bij lage snelheden op oneffenheden in het wegdek: wellicht de stabistokjes dus... Auto opkrikken en voelen: hmm lijkt toch echt nog wel vast te zitten. Dag later nog maar eens andere kant opkrikken en los doen: rammel weg als ik auto heen en weer schud. Ok, nieuwe bestellen. De Meyle HD die eronder zitten krijgen het met die dikke ipd swaybar wellicht wat harder te verduren en na bijna 2 ton en 10 jaar geen slechte score, dus opnieuw dezelfde besteld:



en omdat er zo gigantisch veel spanning staat op die dingen als je auto aan 1 kant opkrikt nu maar eens de hele voorkant omhoog:




Blijkt er, zonder spanning, toch gewoon 1 schroef ervan niet vast te zitten  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik heb dus een setje endlinks om op de plank te leggen (overigens niet 100% hetzelfde als de oude die ze vervangen...)

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11949
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #668 Gepost op: 06-06-2021 11:19:10 »
Ja zo gaat dat ook wel eens ;D
Er zal wel iemand tegen je hebben staan kleppen.


Wel net dat die dingen nu al bijna twee ton meegaan. Mijn Delphi's zijn nu echt op na een kleine ton.

Taranis

  • Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 12771
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #669 Gepost op: 06-06-2021 11:20:29 »
 ;D ;D

Heerlijk te lezen dat zelfs de beste sleutelaars wel eens zo'n uitglijertje hebben ;) (leuk dat je 't wel gewoon deelt :eusa_clap: )
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • 855R AUT Lpi
Re: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
« Reactie #670 Gepost op: 06-06-2021 12:11:55 »
;D ;D

Heerlijk te lezen dat zelfs de beste sleutelaars wel eens zo'n uitglijertje hebben ;) (leuk dat je 't wel gewoon deelt :eusa_clap: )

Ach ja, als iemand anders er wat van kan leren  ;D... (voor deze klus dus even zorgen dat er geen spanning staat op je swaybar door de beide voorwielen op te krikken)

Trouwens best tevreden over die Meyle-HD, heb er ook draagarmen van en die zijn na al deze tijd (ook bijna 2 ton) nog steeds goed. Wel met een redelijk rustige rijstijl (en af en toe een prikje uitdelen  :evil:)