[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maartendeb

Citaat van: BBS op 10-06-2011 10:18:46
Citaat van: ulkeman op 10-06-2011 10:09:40
die bumpersteunen zijn die het zelfde als van en 850?

Ik heb werkelijk geen idee, en opzoeken kan ik het ook niet. :( Ik heb geen vadis of Vida meer....
Dus als iemand dat weet....

Van een 855 zijn ze hetzelfde, van een 854 hebben links en rechts een apart nummer 6816115 / 6816116.

Vulk

Als ze nog als metaal klinken als je ze laat vallen kan je ze 'reviseren'.
Oude verf ontdoen, schuren en in de tectyl zetten. Mijn steunen klonken niet meer als metaal, maar ik had nog een sloper staan waarvan de steunen goed waren.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26905.msg974262.html#msg974262

Binnenkort moet de bumper er weer af (hoera), en ik twijfel nog of ik er nieuwe steunen onder gooi.

BBS

En weer is ons een periode van rust niet gegunt... >:(

Begint net alles weer op zijn plaats te vallen, zo heb ik volgende week een sollicitatie bij een koeriersbedrijf voor 4-5 dagen in de week, is er vandaag telefoon.
De zwager van mijn vrouw zou een nieuw soort chemokuur krijgen waarbij de kansen vele malen hoger waren op herstel.
Vandaag dus een telefoontje dat het op de een of andere manier niet door gaat en dat de beste man nu dus is uitbehandeld. >:(
Daarvoor ben je dus onder behandeling in UMCG in Groningen en dan om 17.15 uur deze mededeling... ::)
Morgen maar de vakantie afbreken  ::)
Ik hoop echt dat hij het iets langer volhoud want een begrafenis zo kort achter mijn vader aan, dat trekt niemand bij ons... :(
Volvoloos....

Jack v

Niet te geloven Bert Jan, het geluk is jullie even niet gegund. Sterkte voor je zwager en jullie.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

StefanCJ


UserID6342

He Bert Jan wat een naar bericht weer.  Heel veel sterke aankomende tijd.

BBS

Er is iets op onze (afgebroken) vakantie gebeurd, dat ik jullie niet wil onthouden.

Jullie wel bekend dat op 24 mei j.l. mijn vader is overleden aan de gevolgen van kanker was er op de camping iets heel vreemds aan de hand.


Wij staan op een standaard veldje met niks bijzonders. Wel staan er links en rechts allemaal andere badgasten te kamperen.
Juist afgelopen week was er steeds een extra gast bij ons.
De hele tijd was hij bij ons en met name was hij/zij zeer geïnteresseerd in onze Volvo.
Bij geen enkel andere wagen was de vogel te vinden, alleen bij onze wagen. ??? ::)
Ik heb een paar foto's geschoten van de vogel, zie hieronder.


"Doe die deur eens open, ik wil erin..."



"MIJN wagen..."



"DAT daar, dat is mijn plek..."



"Ik snap erecht helemaal niks meer van..."


Het bizarre van dit alles is dat de vogel er echt elke dag is, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Ik geloof best dat er meer is na dit leven maar het zal toch niet zo zijn... :eusa_think:
Volvoloos....

Vulk


The Demon

Je kan hierover gaan zitten filosoferen, maar eruit komen zal je nooit.

Ik weet niet of er meer is na dit aardse leven maar ik sluit het niet uit.

Eén ding weet ik wel, de zin;"in de hemel is geen bier!" is niet waar.
Of, er is geen hemel, of er is wel degelijk bier, anders was die ouwe van mij allang terug geweest. ;)

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat we het pas zullen weten als we zelf de overstap maken, maar het kan een rustgevende gedachten zijn dat je dierbare voortleven in je omgeving (in dit geval een mooie vogel).

Groet,
The Demon.

UserID6342

Hou dat gevoel vooral vast Bert-Jan, bij het zien van die vogel, en je zult zien dat je het vaker mee gaat maken met allerlei kleine dingetjes.  Dit zonder 'zweverig' te worden of te willen zijn.... Maar dat er meer is tussen hemel en aarde als dat wij denken, ben ik van overtuigd.

BBS

Citaat van: Dirk342 op 14-06-2011 18:16:39
Hou dat gevoel vooral vast Bert-Jan, bij het zien van die vogel, en je zult zien dat je het vaker mee gaat maken met allerlei kleine dingetjes.  Dit zonder 'zweverig' te worden of te willen zijn.... Maar dat er meer is tussen hemel en aarde als dat wij denken, ben ik van overtuigd.

Dit klopt helemaal Dirk, ik heb het de laatste dagen sowieso al redelijk vaak. Voorbeeldje:

Mijn vader is/was een zeer groot fan van ene A.Rieu die zo'n -te koop staand- decor van slot Schönbrunn heeft staan.
Jaren geleden moesten wij echt he-le-maal niks van die snuiter hebben, want tsjaa klassieke muziek, daar luister je toch niet naar :eusa_think:, laat staan dat je naar een concert toe gaat.
Tuurlijk speelt hij ook echte klassieke muziek, maar ook echte hedendaagse nummers.
Zo langzamer hand zijn we toch zijn muziek erg gaan waarderen en zijn we met z'n allen naar een paar concerten van hem geweest.
Zo zijn we in Dusseldorf, Arnhem, Groningen, Amsterdam en Heerenveen geweest. De laatste is hij ook bij geweest, aldanwel in de rolstoel, maar toch hij was erbij en heeft ernorm genoten.

Laatst stond er in de krant een advertentie van die zelfde A.Rieu waarin aangekondigd werd een extra concert op 2e pinksterdag in de Arena.
Als afsluiting van een roerige periode hebben we besloten om daar toch tickets voor te halen, omdat Pa dat ook altijd wilde.
Als hij dan weer iets over een concert had gehoort/gelezen belde hij naar ons toe, en zei dan: "André hef belt, of wij ook kwamen naar het concert" waarna de kaarten besteld werden.

Dus wij afgelopen 2e pinksterdag naar de Arena.
Als hij er nog zou zijn, en een lijstje kon maken met meest favoriete nummers, dan hadden we compleet perplex gestaan. Ik weet zo onderhand heel goed wat hij echt mooie nummers vind en op een paar nummers na, zijn gistermiddag al die nummers gespeeld.
Op zijn begrafenis zijn ook enkele nummers gespeeld en als slot werd er ook een nummer gespeeld waar 650! extra "blazers" bij waren. Dit was ook het nummer waarbij wij, Jennie, Jarno, Evaline, Moeders en ik Pa hebben weggedragen.
Exact dezelfde nummers speelde André Rieu gistermiddag ook in de Arena. Ook met de 650! extra blazers! Je snapt natuurlijk dat de emoties hoog opliepen. En prachtig dat het was... Het nummer zelf was heel rustig van aard, ook met de 650 blazers die meededen. Daarna speelden ze een nummer waar alle extra blazers allemaal maximaal meededen met de muziek. Het dak moest eraf, ongeloofelijk wat denderde dat nummer...kippevel gewoon. :-[
Ook op het laatst dat Jan Smit nog een aantal nummers met het orkest ging spelen, waren zijn favoriet nummers.

Al-met-al als Pa zelf een concert had mogen/kunnen samenstellen, dan had het weinig anders geweest dan wat er gistermiddag in de Arena is gespeeld.

Geen idee hoe dit mogelijk is, maar ik sta er versteld van wat er gister is gebeurd en zal het voor altijd bij mij blijven dragen...
Volvoloos....


peteRRR

Zo wie zo is het leuk/mooi dat een nogal mooi exemplaar vogel bij je in de buurt wil zijn,maar is het natuurlijk veel leuker

dat het een bijzonder gevoel losmaakt en je als mens voelt dat het een betekenis heeft,van genieten zou ik zeggen. :D

Ik heb het 2 keer mee gemaakt met een vogeltje dat begon te tjilpen voor m,n raam om half 3 s,nachts en 1 op een heel ander tijdstip,

dacht iets van half 11 in de avond en dat was zeer frappant en ik voelde dat er iets gebeurde maar wat ?

De dag erop hoorde ik dat om dat tijdstip m,n zus op sterven lag en de andere keer was het van m,n vader was die er bijna aan onder

door ging en het ook niet heeft kunnen redden een paar dagen later.

Ik ben zelf nuchter wat dit betreft en leef er niet op,gewoon beentjes op de grond,maar als er een voorval voor doet ben ik ook wel

belangstellend.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

BBS

Eerst had er ik niks mee, met dat "zwerige" gedoe rondom dergelijke dingen.
Maar gaandeweg gebeuren er toch dingen waarbij ik mijn twijfels heb over de gebeurtenissen.

Enkele jaren hebben we een hele goede vriendin verloren door een hartstilstand nadat die eerder was getroffen door een gescheurde aorta.
Dat ging allemaal goed, maar elk jaar rond kerstmis krijgen we een "teken" van boven zeg maar. ::)

Afgelopen jaar was het dat een "pegel" die je in de kerstboom hangt los lag op het dressoir.
wij staan in de keuken, en plotseling gaat het ding snoeihard ronddraaien als iemand hem zelf laat ronddraaien :eusa_think:
Elk jaar gebeurd er wel iets... heeel apart.
Volvoloos....

BBS

Vandaag een afspraak gemaakt met een liefhebber in Volvo's.
Maandag 27 juni gaat de trekhaak onder de wagen gemonteerd worden :eusa_clap:
Komt op zich mooi uit, kunnen we 's avonds direct de caravan uit Duitsland ophalen en kunnen we in de zomer vakantie 3 weken later ook alle kanten op. (onze sleurhut, en de sleurhut van moeders en de boot...)

Zelf ben ik er wel bij, we gaan hem samen monteren.

Ohw ja, eerst aanstaande maandag een sollicitatie in Hoogeveen bij een transportbedrijf :eusa_pray:
Volvoloos....