[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Was dit dan de laatste voor jullie? Hoeveel 'gekker' kan het nog? In ieder geval heeft er iets positiefs je pad gekruist. Het geluk moet nu toch echt terugkeren bij jullie. Heel veel sterkte deze week!!!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henry classic v70

Tjonge Bert-Jan jullie krijgen het wel om de oren zo..... sterkte!!
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Ik denk dat we ons deel wel gehad hebben zo. :-[ De mannelijke kant van onze families is behoorlijk uitgedund.
Heel eerlijk gezegd, als we nu nog een dergelijk bericht krijgen dan weet ik niet meer hoe we dat moeten verwerken. Soms slaat de vlam in de pan om helemaal niks, iets heel simpels.
Laat in vredesnaam de rest van het jaar rustig verlopen, bij het saaie af, zonder bijzonderheden. Voor menigeen zou dat bijzonder saai zijn, voor ons schept dat een stuk broodnodige rust. Gewoon rust, behalve je normale werkzaamheden en dagelijkse bezigheden.

Ik weet nu al bijna niet meer hoe ik hier mee om moet gaan. Je bent nog bezig met de afwerking van het graf van mijn vader. We waren bezig om de gedenksteen etc uit te zoeken en nu begint het hele circus weer van voor af aan. :-[
Volvoloos....

daytonawim

Gecondoleerd, heel veel sterkte voor de komende tijd voor jou en je familie.

En de tip van Demon werkt echt, praat er over en ga eens een lekker potje griennen, opkroppen komt je
vroeg of laat een keer duur te staan.


BBS

Ondanks alle problemen op het thuis front hebben we vandaag uiteindelijk de trekhaak eronder gezet. :eusa_dance:
Voor diegene die ooit nog eens een trekhaak onder een Classic AWD wil schroeven, weet waar je aan begint... :-X
Het is een geklooi geworden van jewelste, maar uiteindelijk zit het ding eronder.

Wat moet je allemaal verwijderen om überhaupt het ding op zijn plaats te krijgen.???
Het laatste deel van de uitlaat moet je loshalen en verwijderen. Ook de uitlaat steunen achter de einddempers moet je verwijderen.
Bumper kan blijven zitten, maar je krijgt veel meer ruimte als je deze er af haalt. Wij hebben hem laten zitten, maar je bent echt veel beter af als je deze verwijderd. Vervolgens past de trekhaak precies tussen de chassis balken. Je hebt hier 0,0 ruimte over.
Om dat klote ding vast te bouten heb je mogelijk nog minder ruimte. >:( 2 x ringsleutels 17 en 19 volstaan als gereedschap.
De bouten moet je dan tandje voor tandje vastzetten, en daar heb je dan 12 stuks van.
Maar uiteindelijk heb je dan dat pokkeding eronder zitten en dan is dit het resultaat:



In close-up ziet het er dan zo uit:



De stekkerdoos en koppeling voor de haak zelf in close-up:



en het geheel als er geen welvaartsknobbel aan de wagen zit  :eusa_dance::



De kabel van de stekkedoos ligt achterin de wagen maar is nog niet aangesloten. >:(
De reden hiervoor is a: te weinig tijd, en b: de kabelboom past niet. :-\
Wel heb ik een andere complete kabelboom, maar daar passen ook geen stekkers aan. Wel heb ik een paar passende contra stekkers bij met lange einden draad.
Eigenlijk wil ik dit op de ouderwetse manier van solderen en isoleren aan de bestaande kabelboom maken.

Wie heeft hier andere ideeën over of wil mij aanstaande zaterdag helpen met dan kabelboom ??? Van autoelektriciteit heb ik maar weinig kaas van gegeten, dus alle hulp is meer dan harte welkom. :eusa_pray:
Ik wil ook best naar je toekomen en dat we er samen aan werken.

:eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
Volvoloos....

The Demon

Dat is een glimmende genotsknop die je daar hebt ;D

Groet,
The Demon.

bastiaan arissen

Ziet er netjes uit. Ik zou gewoon een tussen kabelboom maken. Zodat het weer snel en makkelijk origineel te maken is. Wil eventueel wel helpen.
Groeten Bastiaan

BBS

Volvoloos....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Volvoboy

Mooi gedaan! Ik mis alleen nog het kapje boven de linker uitlaat ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Citaat van: The Volvoboy op 27-06-2011 22:35:30
Mooi gedaan! Ik mis alleen nog het kapje boven de linker uitlaat ;D

De bumpertunnel is in de kleur bijgespoten, maar wacht op een laagje 2K blanke lak. :o
Alleen dat busje blanke 2K lak kost eventjes EUR46,- En met alleen WW uitkering is EUR 46 voor een busje wat 2x ingedrukt wordt wel erg veel geld.
Dus wacht de bumpertunnel even op betere tijden ;)
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Justin-850

Bert-Jan, allereerst gecondoleerd met het verlies. Wederom een zware klap natuurlijk :( Sterkte voor jou en je naasten toegewenst.

Verder ben je goed bezig geweest met de trekhaak zien we! Lijkt me een goede afleiding om even niet aan de narigheid van de afgelopen tijd te denken.

Sterkte nog de komende tijd en succes met het aansluiten van de kabelboom!

Gr. Justin

BBS

Citaat van: The Demon op 27-06-2011 21:52:16
Dat is een glimmende genotsknop die je daar hebt ;D

Groet,
The Demon.

Dat glimmende is er al hoor ;D Hij word nog mooier... :D
Volvoloos....

elianmars