[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: Jack v op 01-07-2011 12:53:35
Dan is het oke, wel een beetje doorrijden met die sleurhut van je hé :evil:

79 km/h is toch prima ??? :eusa_angel:
Volvoloos....

Jack v

Tuurlijk als je maar constant 79km/h rijdt en niet gaan jojo-en. Zoals de meesten.  :eusa_shifty:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

neuh zonder dollen, ik rij meestal 90 km/h op GPS en CC. ;)
Veel harder dan 90 doe ik niet, vanwege zijn lengte wil dat kreng wel eens gaan slingeren...
Volvoloos....

verron

Citaat van: BBS op 01-07-2011 13:17:45
neuh zonder dollen, ik rij meestal 90 km/h op GPS en CC. ;)
Veel harder dan 90 doe ik niet, vanwege zijn lengte wil dat kreng wel eens gaan slingeren...

tussen de 90 en 100 is hard zat met sleurhut, op de cc en gaan met die banaan...
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Ja idd.

Met de R rij ik bijna alles tegen de 100, en zelfs bij de stevige Franse hellingen hoef ik dan bijna geen gas bij te geven, enkel de AT-pook tijdig in 3. Heerlijk die power 8)
In de toekomst moet ik handmatig terugschakelen maar dat zal dus vooral van 5 naar 4 zijn :)

verron

Citaat van: )()()sT op 02-07-2011 09:23:23
Ja idd.

Met de R rij ik bijna alles tegen de 100, en zelfs bij de stevige Franse hellingen hoef ik dan bijna geen gas bij te geven, enkel de AT-pook tijdig in 3. Heerlijk die power 8)
In de toekomst moet ik handmatig terugschakelen maar dat zal dus vooral van 5 naar 4 zijn :)

Oh ja........niet vergeten terug te schakelen bij het klimmen, zelfs met een aut! Thanks )()()sT!
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Huh ???

Terugschakelen ??? Wie doet dat anno 2011 nog??
Ik laat dat ding in z'n 4 staan, extra brandstof verbruik nihil maar wel iets meer power en iets hoger in toeren +2500 rpm.
Oliedruk en koelvloeistof druk iets beter en iets hoger toerental is gewoon beter voor het blokje.
De CC regelt de rest ;D

Het enige wat ik dan nog maar hoef te doen is sturen en zo af en toe richting aan geven ;D

Ik weet het, een automaat was voor mij beter geweest, soms nogal erg lui aangelegd... 8)
Volvoloos....

BBS

#397
Vandaag de caravan opgehaald uit het Duitse land. ::)
Verwachtingen waren hoog gespannen, want hoe doet een wagen het waar nog nooit "iets" heeft achter gehangen en dan gelijk een sleurhut eraan van 1,5 ton.
Zoals ik al een beetje voelde aankomen ging het rijden als vanzelf. De hut mooi stabiel achter de wagen :eusa_dance:
Nivomats zetten hem mooi op korte afstand op de juiste rijhoogte ondanks een gewicht in de kofferruimte van bijna 200Kg en 100Kg kogeldruk.
De wagen kan hem boven verwachting goed vooruit krijgen en misschien met een chippie erin dat het nog beter gaat.

Voorlopig ben ik een tevreden man :eusa_dance: 8)


Morgen gaan we in Belt-Schutsloot met ons tweetjes met de boot weg. Picknick mandje mee en even een momentje voor onszelf. :eusa_pray:
Aansluitend gaan we morgenavond bij mijn jongere broer BBQ'en :D
Volvoloos....

)()()sT

Citaat van: BBS op 02-07-2011 10:36:40
Huh ???

Terugschakelen ??? Wie doet dat anno 2011 nog??
Ik laat dat ding in z'n 4 staan, extra brandstof verbruik nihil maar wel iets meer power en iets hoger in toeren +2500 rpm.


IK ;)

Ik heb geen 4, alleen PRND3L. Als je in D rijdt blijft ie veel te lang in de hogere gang staan, als je even een tikje tegen de pook geeft ben je het al voor ;)

En als jij een stevige helling tegekomt waar je richting de 80 terugzakt, blijf jij dan in de 4 rijden ???

The Volvoboy

Oh, mijn vader schakelt bij 80 pas terug naar z'n 4... (met caravan van 1000kg achter een 2.5 10V...)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Nou ja, moet iedereen zelf weten, maar het is niet echt lekker voor een motor om te moeten trekken bij lage toeren dus ik ga toch echt iets sneller terug. Met de 20V. ging ik bij ca. 80 al zeker de 3 in.

BBS

Citaat van: )()()sT op 04-07-2011 10:09:28
Citaat van: BBS op 02-07-2011 10:36:40
Huh ???

Terugschakelen ??? Wie doet dat anno 2011 nog??
Ik laat dat ding in z'n 4 staan, extra brandstof verbruik nihil maar wel iets meer power en iets hoger in toeren +2500 rpm.


IK ;)

Ik heb geen 4, alleen PRND3L. Als je in D rijdt blijft ie veel te lang in de hogere gang staan, als je even een tikje tegen de pook geeft ben je het al voor ;)

En als jij een stevige helling tegekomt waar je richting de 80 terugzakt, blijf jij dan in de 4 rijden ???

Als de wagen het niet kan vasthouden wacht ik even af, maar als deze onder de 2000 toeren komt pas dan schakel ik een tandje terug.
Ik ga pas echt terug naar de 3 als de snelheid onder de 70km/h komt. Het luie zweet moet uit dat ding komen. ;D
Werken moet 'ie voor z'n knaken. ;D

Citaat van: )()()sT op 04-07-2011 10:35:01
Nou ja, moet iedereen zelf weten, maar het is niet echt lekker voor een motor om te moeten trekken bij lage toeren dus ik ga toch echt iets sneller terug. Met de 20V. ging ik bij ca. 80 al zeker de 3 in.

Echt niet. :eusa_snooty:
Met onze vorige blauwe 854 zijn we in het zwarte woud geweest, maar als het in de 4 echt niet wilde ging ik pas terug naar de 3.
En dat met een sleurhut van 1500 kilo. :o
Resultaat was dat het ding zoop als een ketter de eerste 100-150 km, maar daarna gemiddeld 1 op 8,5 deed. (met sleurhut).
Zelfs bij hobbels bij Koblenz heb ik maar 1 keer de 3 gebruikt. Voor de rest altijd de 4/5. ;)
Volvoloos....

)()()sT

Tja, en toch is het niet goed voor een motor om hem zo laagtoerig te laten sleuren ;)

daytonawim

Onder toeren is de moord voor je blok, kijk eens in je boekje.

Je koppel is wel al maximaal aanwezig, je vermogen zit op slechts 60 Kw bij 2000 rpm

BBS

Normaal houdt ik hem ook op/iets boven de 2500 toeren.
Alleen als 'ie klimmen moet laat ik hem terug vallen naar 1900/2000 toeren en dan pas terug schakelen.
Je krijgt er wel een reusachtige klimgeit voor terug. :D
Volvoloos....