[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verron

#405
Citaat van: )()()sT op 04-07-2011 23:00:03
Tja, en toch is het niet goed voor een motor om hem zo laagtoerig te laten sleuren ;)

Heb door ervaring geleerd.......ook een automaat moet je terugschakelen bij veel of sterk klimmen. De bak krijgt anders te weinig koeling waardoor hij in storing schiet en kan in de versnelling blijven hangen. Het is niet door mij verzonnen, maar de volvo garage in Malmedy (B) lacht zich ieder jaar een krul in z'n ... van al die Hollanders die denken niet te hoeven schakelen tijdens het klimmen...........met hun "sterke" volvo's die in de 4 tegen de bult bij Luik op kruipen. (ik was er één van  :eusa_wall:)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Citaat van: BBS op 05-07-2011 07:24:49
Normaal houdt ik hem ook op/iets boven de 2500 toeren.
Alleen als 'ie klimmen moet laat ik hem terug vallen naar 1900/2000 toeren en dan pas terug schakelen.
Je krijgt er wel een reusachtige klimgeit voor terug. :D

Dan delen we de mening in ieder geval niet ;D
Veeeeeeel te lang doortrekken tot 2000 toeren op een stevige helling is echt niet goed voor je blok.
Zoals Wim al zegt is er heus wel al veel koppel, maar je drijfstangen vinden het ook niet zo leuk.
Het is geen vrachtwagen ;D

UserID6342

Zou 'm zelf ook eerder terugzetten, net zoals Joost en Verron al zeggen.  Een Volvoblok vind het gewoon echt niet leuk om laagtoerig de berg op te moeten en je automaatbak al helemaal niet.  Die word echt bloedjeheet.  Een beetje standaard gezegd mag een blok in de bergen rustig 3500-4500 rpm draaien, helemaal niets mis mee.  En belangrijk, het spul krijgt bij deze toeren niet zo veel op z'n donder als bijv. bij 1500-2500 rpm.

)()()sT

..... en bij hogere toeren (al zit je al net boven de 3000) loopt het allemaal soepeler en draait je koeling ook sneller.

Verschrikkelijk, dat nieuwe rijden ;D

verron

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: )()()sT op 05-07-2011 08:40:36
..... en bij hogere toeren (al zit je al net boven de 3000) loopt het allemaal soepeler en draait je koeling ook sneller.

Verschrikkelijk, dat nieuwe rijden ;D

Erger nog........hij kan niet alles   :'(
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

daytonawim

Die 2.5 T blokken waren toch de sterkste die Volvo ooit gemaakt heeft.

:eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Wij hoeven tenslotte de rekening niet te betalen  ;D ;D

verron

Citaat van: daytonawim op 05-07-2011 16:07:22
Die 2.5 T blokken waren toch de sterkste die Volvo ooit gemaakt heeft.

:eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Wij hoeven tenslotte de rekening niet te betalen  ;D ;D

Thank god fot that!
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Citaat van: verron op 05-07-2011 07:56:34

van al die Hollanders die denken niet te hoeven schakelen tijdens het klimmen...........met hun "sterke" volvo's die in de 4 tegen de bult bij Luik op kruipen. (ik was er één van  :eusa_wall:)

:eusa_naughty: :eusa_naughty:

Ik ben er met de vrachtwaggel ook wel eens geweest. Alleen met een gechipte Scania R620 met meer dan 760PK kon je met 23 ton vracht de 80 vasthouden de berg omhoog. :o Zelf gedaan, been there, done that en toen pauze maken.... Die reacties naderhand ;D ;D

Met de luxe wagen en een sleurhut erachter zou ik die puist bij Luik ook zeer zeker in z'n 2 of 3 nemen. Dan bijna plankgas de berg op en kijken wie het eerst boven is. :eusa_shhh:
Het is niet zo dat er niet terug geschakeld gaat worden hoor. Als 'ie echt moet gaan klimmen gaan er echt wel versnellingen terug geschakeld worden. En dan ook best hoog in de toeren. Met de vorige 20V 854 wel eens door een omleiding met de sleurhut binnendoor in het Zwarte Woud moeten rijden.
Een klim van 6km tegen de 10% omhoog. Dat gaat echt gepaard in de 2e versnelling, tegen de 5000 rpm aan. En vlot omhoog met het hele span...
Volvoloos....

BBS

Gisteren de hele dag bezig geweest om te kijken naar een andere caravan.
Ik heb er 1 op mijn lijstje staan, en alleen die ene specifieke caravan moet het dan worden. We zijn op zoek naar een Hobby 520TQM (met 3 rechtopstaande ramen in de midden)
Het is sowieso zoeken naar de bekende speld in de hooiberg, juist omdat deze caravan maar in een beperkte oplage gebouwd zijn.
Maar gisteren toch 1-tje gevonden maar die stond wel in 's Gravendeel. :o
Dus toch maar wezen kijken, nadat we telefonisch contact gehad hadden. En volgends de verkoper was de caravan in goede staat.
Hoe anders kan het zijn. :eusa_wall: :eusa_wall:

De voortentrail was los van de caravan.(gekit) Lamp in interieur was stuk, rolgordijn naar beneden gedonderd, caravan geheel vergeeld, kastjes los van het plafond, naden van 2 cm breed in de keuken, meuren dat hok niet te zuinig en last but not least, de hele voorkant rot. Het aluminium was los van het houtwerk aan de buitenkant en de binnenkant duwde je zo naar buiten.
We hebben dat hok bekeken, en onverrichte zaken weer terug naar huis. >:( He, zo jammer dit toch weer

Misschien volgende week in Hagenstein, wie weet ;)
Volvoloos....

BBS

Even een kleine update zo vlak voor de vakantie...

Afgelopen maandag even een praatje gemaakt met Wepster in de directe omgeving van Sittard, bij wegrestaurant "op de Vos" te Nieuwstadt.
Na een gezellige babbel ook al besloten om volgend voorjaar weer een (lang) weekend naar valkenburg te gaan :D
Dan gaan we gelijk een mooie, door Wibo gemaakte, RVS turbobuis bovenop het blok maken. Dan ook maar een aftakking maken voor een externe BOV.
En dan hopen dat je de BOV een beetje kunt horen met een 2,5T :eusa_pray: :eusa_pray:

Verder nog 2 dagen werken en dan eindelijk 3 week vakantie...
Volvoloos....

Vulk

Mocht je de BOV niet voldoende horen, dan kan je de auto nog altijd chippen. :)

The Volvoboy

Valkenburg ZH of Limburg?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Citaat van: The Volvoboy op 20-07-2011 22:02:06
Valkenburg ZH of Limburg?

Valkenburg ZH ??? :eusa_naughty: :eusa_naughty: ;D

Nee het word dan Valkenburg (aan de Geul) vlakbij Brunssum ;D
Misschien ook wel een keer in Maastricht of Moergestel de klepsteelrubbers laten vervangen...
Volvoloos....

The Volvoboy

Haha ;D . Valkenburg ZH is hier namelijk vlakbij ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km