[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: BBS op 10-08-2011 20:30:43

Euhum, 150PK kan wel iets meer hoor... Hier op de camping lag er laatst 1, weliswaar iets langer maar wel met 2x200PK :o :o

Was Jim (Sumacho) bij jullie op bezoek ;D

daytonawim


BBS

Citaat van: daytonawim op 12-08-2011 19:23:41
Citaat van: Hans Duiven op 10-08-2011 20:01:43
Joh, ik ben zo relaxed..


http://phtls.nl/fotos/1378016917_6_scIf.jpg

;D

mm, volvgens mij niet echt lekker weer om te varen :-(

Nou, vandaag echt wel :D straks om 22.00 uur slinger ik hem nog even aan ;D Vuurwerk kijken op meer en dan met je neus vooraan liggen...
Voor een dorp dat krap aan 500 inwoners heeft en dan 12 gondels weet te bouwen.. :o Petje af hoor...

meer info: www.gondelvaartbelt-schutsloot.nl
Volvoloos....

BBS

Al eerder was het mij opgevallen dat de wagen soms iets rookt als deze nog koud is.
De laatste tijd gaat het wel steeds verder. Als ik een klein stukje gereden heb, <2Km of als de wagen net gestart is komen de blauwe rook wolken uit de knalpot.
Vandaag net gezien dat het ding harder rookt als mijn BBQ die ik aansteek :o ???

De oliedop ligt volgens mij niet te dansen op het blok, maar ik zal voor de zekerheid morgen even een filmpje maken van het roken. Vanavond stond het ding te roken en waren de rookpluimen tot een paar meter boven de wagen te zien. :-\
Wat kan een oorzaak zijn van dit roken? Turbo? Carterventilatie? Keerringen? Als de wagen warm is zie ik de rook niet meer verschijnen. Olie moet wel vaak bijgevuld worden... Ca. 1 liter op 1000 km tegenwoordig...
Ik sta tegenwoordig wel een beetje voor paal met een dergelijke roet rookmobiel >:( :-[
Volvoloos....

The Demon

Ach joh steek een veer in je haar en roep dat je een indiaan bent  ;D

Volgens mij zag ik jou trouwens maandag of woensdag (mijn geheugen laat me ff in de steek :eusa_doh:) op de A50 bij Renkum, jij richting Nijmegen en ik ging richting Ede.
Ik stak mijn hand nog op maar jij zat verscholen achter je blauwe gordijn :D

Groet,
The Demon.

BBS

Citaat van: The Demon op 20-08-2011 23:17:41

Volgens mij zag ik jou trouwens maandag of woensdag (mijn geheugen laat me ff in de steek :eusa_doh:) op de A50 bij Renkum, jij richting Nijmegen en ik ging richting Ede.
Ik stak mijn hand nog op maar jij zat verscholen achter je blauwe zwarte gordijn :D

Groet,
The Demon.

Ik heb je niet gezien... :-[ Moet je misschien ook wat harder toeteren ;D

Ik stond op Dinsdagavond al bij TDG in Borculo voor de deur om de volgende dag te lossen en terug te laden voor Cuijk op woensdag om 14.00 uur.
Die dag was ik heeeeel erg druk, nee verschrikkelijk druk met rustig aan doen. ;D
Die morgen heb ik echt verschrikkelijk rustig gedaan, koffie drinken, lading controleren, weer koffie en om 11.00 het grote gevaar maar aangeslingerd. Op mijn dooie akkertje naar Cuijk gereden en daar nog anderhalf uur te vroeg aankomen :eusa_doh:
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 20-08-2011 23:26:00
Citaat van: The Demon op 20-08-2011 23:17:41

Volgens mij zag ik jou trouwens maandag of woensdag (mijn geheugen laat me ff in de steek :eusa_doh:) op de A50 bij Renkum, jij richting Nijmegen en ik ging richting Ede.
Ik stak mijn hand nog op maar jij zat verscholen achter je blauwe zwarte gordijn :D

Groet,
The Demon.

Ik heb je niet gezien... :-[ Moet je misschien ook wat harder toeteren ;D

Ik stond op Dinsdagavond al bij TDG in Borculo voor de deur om de volgende dag te lossen en terug te laden voor Cuijk op woensdag om 14.00 uur.
Die dag was ik heeeeel erg druk, nee verschrikkelijk druk met rustig aan doen. ;D
Die morgen heb ik echt verschrikkelijk rustig gedaan, koffie drinken, lading controleren, weer koffie en om 11.00 het grote gevaar maar aangeslingerd. Op mijn dooie akkertje naar Cuijk gereden en daar nog anderhalf uur te vroeg aankomen :eusa_doh:
Dat krijg je nou met al die stress  ;D
Ik moet toegeven dat mijn tuutertje niet alles is maar als jij 5 rijbanen verderop rijdt en met die stereo op 10 hoor je me toch niet dus die moeite nam ik al niet.
Ik riep je nog wel op kanaal 19 maar kreeg geen antwoord (mijn antenne is niet best maar dat had je moeten horen als je hem aanhad staan.

Groet,
The Demon.

BBS

Citaat van: The Demon op 20-08-2011 23:50:03
Citaat van: BBS op 20-08-2011 23:26:00
Citaat van: The Demon op 20-08-2011 23:17:41

Volgens mij zag ik jou trouwens maandag of woensdag (mijn geheugen laat me ff in de steek :eusa_doh:) op de A50 bij Renkum, jij richting Nijmegen en ik ging richting Ede.
Ik stak mijn hand nog op maar jij zat verscholen achter je blauwe zwarte gordijn :D

Groet,
The Demon.

Ik heb je niet gezien... :-[ Moet je misschien ook wat harder toeteren ;D

Ik stond op Dinsdagavond al bij TDG in Borculo voor de deur om de volgende dag te lossen en terug te laden voor Cuijk op woensdag om 14.00 uur.
Die dag was ik heeeeel erg druk, nee verschrikkelijk druk met rustig aan doen. ;D
Die morgen heb ik echt verschrikkelijk rustig gedaan, koffie drinken, lading controleren, weer koffie en om 11.00 het grote gevaar maar aangeslingerd. Op mijn dooie akkertje naar Cuijk gereden en daar nog anderhalf uur te vroeg aankomen :eusa_doh:

Dat krijg je nou met al die stress  ;D
Ik moet toegeven dat mijn tuutertje niet alles is maar als jij 5 rijbanen verderop rijdt en met die stereo op 10 hoor je me toch niet dus die moeite nam ik al niet.
Ik riep je nog wel op kanaal 19 maar kreeg geen antwoord (mijn antenne is niet best maar dat had je moeten horen als je hem aanhad staan.

Groet,
The Demon.

Stereo op 10 ??? Dan hoor ik hem echt niet :eusa_angel: Minimaal op de rijksweg is 20-22 met het dak open. Lekker RadioNL erop en mee bleéren ;D
En bij deze doe ik je plechtig de belofte dat ik de bak aan zal zetten. Hoewel de antenne op de achterwand zit en daardoor ik een bereik heb van mijn huiskamer naar de schuur maar ik hoor dan nog wel es wat ;D

P.S. knipperen met groot licht zie ik (meestal) wel hoor :D
Volvoloos....

BBS

Zoals belooft vandaag een filmpje gemaakt van de rokende 5 cilinder.
Wat extra info: De wagen heeft een hele nacht stil gestaan. De wagen wordt gestart en een paar tellen later komen de blauwe rookpluimen al >:(
Maar het gekke is dat na een paar minuten staan het al een stuk minder wordt. Het filmpje duurt circa 2,5 minuut en zoals je kunt zien, wordt het tussentijds een stuk minder. Aan het eind van het filmpje is heel duidelijk te zien dat het roken nagenoeg over is.

Als de motor warm is, of als je een stuk gereden hebt is na starten geen rookpluim te zien.

Rokende 5 cilinder

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn ???
Volvoloos....

MVeldhuis

Leg je dop eens los op het gat en geef dan een pleur gas, dop moet stil blijven liggen, doet ie dat niet dat heb je carterdruk.

Scooby Doo

Heb je al eens een compressiemeting gedaan? Zowel koud als warm.

Segmentjes? :eusa_think:  Is maar een idee.  :eusa_shifty:
Puppy Power!!!

)()()sT

Klepsteelrubbers die olie doorlaten bij stilstand en dus in de eerste minuten verbrand wordt?

BBS

Wat ik nog wel weet is dat het rookprobleem zich pas voordat nadat we geconstateerd hebben dat de motorsteun niet goed meer is.
Het blok "hangt" ook iets naar rechts links toe. (als je voor de wagen staat met de kap los...)
Volvoloos....

Scooby Doo

Citaat van: )()()sT op 21-08-2011 13:59:46
Klepsteelrubbers die olie doorlaten bij stilstand en dus in de eerste minuten verbrand wordt?

Dan zou hij toch moeten blijven roken. :eusa_think:  Bij draaiende motor zien die toch olie genoeg.
Puppy Power!!!

BBS

Net nog even een filmpje gemaakt van de oliedop test.

Staat niet op het filmpje, maar bij een dot gas geven blijft de dop wel liggen.
Maar wanneer de wagen stationair loopt wordt er wel druk opgebouwd. De dop danst en als je de dop aandrukt en weer loslaat "wipt de dop omhoog.
Op het onderstaande filmpje is dat goed te zien...

Dansende oliedop?

Edit: let niet op de blauwe duim, da's een ander (pijnlijk) verhaal...
Volvoloos....