[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Die van ons rookt soms ook behoorlijk bij een koude start: http://www.youtube.com/watch?v=fL-LLf7ddHU

Maar das eenmalig een blauwe pluim en even daarna komt zoals gewoonlijk de damp eruit.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Volvoboy

Zie nu het filmpje van de oliedop. Dat ziet er (voor een leek als ik) uit als behoorlijk wat carterdruk :o
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

jrs2k3

Ziet er idd uit als wat carterdruk, deed die van mij ook toen er 2 cilinders naar hun grootje waren. Hoe staat het met de carterventilatie? En als je je peilstok er uit haalt met lopende motor, heb je daar ook veel druk op zitten / veel rook?

BBS

Carterventilatie heb ik niks aan gedaan. Er was ook geen noodzaak voor maar ik begin er nu ernstig aan te twijfelen.
Als je de peilstok eruit haalt komt er wat rook uit, maar dat is zeker geen grote hoeveelheden.
Maar een verstopte carterventilatie, kan dat roken uit de uitlaat veroorzaken ???
Volvoloos....

MVeldhuis

Jazeker, als er carterdruk is dan is er dus meer druk die de olie overal langs wil persen, dit kan langs klepseals, olieschraapveer, keerrinngen naar buiten, turbo, etc.


Edit: filmpje gezien en dit is echt carterdruk

daytonawim


Hans Duiven

Ga maar ff langs bij die gast in buitenpost,
Die fixt het wel voor je uit dankbaarheid  ;D ;D

BBS

Net even de proef op de som gesteld en de motor laten lopen en de peilstok uit de peilstokbuis getrokken (stukje.)

Dikke dot gas gegeven en wat blijkt ::) Het is net een fabrieksschoorsteen. Roken doet hij dan uit de peilstokbuis en minder aan de achterkant.
Voorlopig maar even met de peilstok iets uit de peilstokbuis gaan rijden en zo spoedig mogelijk iemand vinden die mij wil helpen om de complete carterventilatie te vervangen. Potje, slangen, vlamdover vacuumslangen etc....
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 21-08-2011 15:23:54
Net even de proef op de som gesteld en de motor laten lopen en de peilstok uit de peilstokbuis getrokken (stukje.)

Dikke dot gas gegeven en wat blijkt ::) Het is net een fabrieksschoorsteen. Roken doet hij dan uit de peilstokbuis en minder aan de achterkant.
Voorlopig maar even met de peilstok iets uit de peilstokbuis gaan rijden en zo spoedig mogelijk iemand vinden die mij wil helpen om de complete carterventilatie te vervangen. Potje, slangen, vlamdover vacuumslangen etc....

Nee niet doen. Je krijgt een oliebad over je blok heen!

BBS

Citaat van: Hans Duiven op 21-08-2011 15:29:32
Citaat van: BBS op 21-08-2011 15:23:54
Net even de proef op de som gesteld en de motor laten lopen en de peilstok uit de peilstokbuis getrokken (stukje.)

Dikke dot gas gegeven en wat blijkt ::) Het is net een fabrieksschoorsteen. Roken doet hij dan uit de peilstokbuis en minder aan de achterkant.
Voorlopig maar even met de peilstok iets uit de peilstokbuis gaan rijden en zo spoedig mogelijk iemand vinden die mij wil helpen om de complete carterventilatie te vervangen. Potje, slangen, vlamdover vacuumslangen etc....

Nee niet doen. Je krijgt een oliebad over je blok heen!

Kan 'ie daar tenminste ook niet roesten ;D

Maareuh kan ook niet de peilstok er een halve centimeter uit dan? Als 'ie zijn carterdruk maar kwijt kan...
Volvoloos....

rogerV701998

Citaat van: BBS op 21-08-2011 15:35:09
Citaat van: Hans Duiven op 21-08-2011 15:29:32
Citaat van: BBS op 21-08-2011 15:23:54
Net even de proef op de som gesteld en de motor laten lopen en de peilstok uit de peilstokbuis getrokken (stukje.)

Dikke dot gas gegeven en wat blijkt ::) Het is net een fabrieksschoorsteen. Roken doet hij dan uit de peilstokbuis en minder aan de achterkant.
Voorlopig maar even met de peilstok iets uit de peilstokbuis gaan rijden en zo spoedig mogelijk iemand vinden die mij wil helpen om de complete carterventilatie te vervangen. Potje, slangen, vlamdover vacuumslangen etc....

Nee niet doen. Je krijgt een oliebad over je blok heen!

Kan 'ie daar tenminste ook niet roesten ;D

Maareuh kan ook niet de peilstok er een halve centimeter uit dan? Als 'ie zijn carterdruk maar kwijt kan...

Ik heb een keer zo'n 150 km achter een 850 gereden die de peilstok er een halve cm uit had steken i.v.m. carter druk. Ik kreeg de voorruit niet meer schoon en de motorkap van die 850 zal aan de binnenkant ook nooit meer roesten. ;D

Geen goed idee dus.

ulkeman

rijden met een peilstok er een stuk uit is knooien eerste rang man :eusa_doh:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

BBS

check! ;)

Peilstuk blijft er dus in.
Nu dus zorgen dat op zeer korte termijn de ventilatie compleet vervangen wordt. 8)

En dat is het lastige, de komende 4 weken kan ik zaterdags sowieso al niet >:( Net nu het moet...
Volvoloos....

Vulk


Jack v

Bert Jan gaat alles morgen bestellen Thomas en dan word het zaakje van de week nog vervangen. Ik hoop idd voor hem dat ie nog op tijd is.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.