[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

#600
Zowwwww ;D ;D ;D ;D

Het "hok"  staat weer achter de schuur. Ik vraag mij alleen 1 ding af ??? Is dit eigenlijk wel mijn eigen wagen :eusa_think:

Ik herken hem echt niet meer. :o Zoals hij nu loopt heeft hij nog niet eerder gelopen zolang we hem hebben.
Lekker fel op het gas, goed doortrekken en geen enkel rookpluimpje meer te zien :eusa_dance: :eusa_dance:
Ook heeft Jack een bus vervangen van de versnellingspook, het ding schakelt snaarstrak :eusa_dance:

Wij hebben al genoten van de wagen, maar het is nu net alsof het ding rechtstreeks van de dealer af komt. ALS NIEUW!
Bij afslag "de Wijk" hebben we ingevoegd op de snelweg,  en het is mij nog niet eerder gelukt met dit hok om boven de 180 in te voegen. Nu dus wel!
Hij rookt niet meer, ook niet bij volgas geven, de verwachting is dat het olieverbruik veel en veel tot bijna niks meer is.
Jack en Wim hebben alle vacuumslangen vervangen van het blok. De minste en geringste aanraking zorgde ervoor dat het spul spontaan afbrak. Ook de dikke vacuumslang die normaal aan de turbo hoort te zitten was door de midden. De turbo heeft al die tijd helemaal niks gedaan/kon niks doen.


Morgen inderdaad de motorsteun vervangen en dan moet het hok weer helemaal goed zijn. Ook zal ik het "potje" doorzagen en kijken hoe vol het ding zit. Een foto houden jullie tegoed.

Jack, Wim en Hans.... Namens het gehele comité hier thuis ont-zet-tend bedankt voor alle werkzaamheden die jullie gedaan hebben :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Mocht het een keer in September mooi weer zijn in het weekend dan kom maar een keer langs, steek ik de BBQ aan ;) ;D

Ik/wij zijn een zeer gelukkig mens op dit moment ;D :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Binnenkort de roffel maar eens even de benen laten strekken op de A31 in DLD :D 8)
Volvoloos....

daytonawim


BBS

Citaat van: daytonawim op 26-08-2011 21:39:19
Graag gedaan, blij dat jij blij bent.


Ik had al gehoord dat het een bereklus is geweest. Ik zal mijn onderhoudsboekje ook even bijwerken en noteren wat er zoal gedaan is aan de roffel.
Maar blij is nog zacht uitgedrukt. ;) Meer dan blij zijn we op dit moment :eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 26-08-2011 21:36:57
Zowwwww ;D ;D ;D ;D

Het "hok"  staat weer achter de schuur. Ik vraag mij alleen 1 ding af ??? Is dit eigenlijk wel mijn eigen wagen :eusa_think:

Ik herken hem echt niet meer. :o Zoals hij nu loopt heeft hij nog niet eerder gelopen zolang we hem hebben.
Lekker fel op het gas, goed doortrekken en geen enkel rookpluimpje meer te zien :eusa_dance: :eusa_dance:
Ook heeft Jack een bus vervangen van de versnellingspook, het ding schakelt snaarstrak :eusa_dance:

Wij hebben al genoten van de wagen, maar het is nu net alsof het ding rechtstreeks van de dealer af komt. ALS NIEUW!
Bij afslag "de Wijk" hebben we ingevoegd op de snelweg,  en het is mij nog niet eerder gelukt met dit hok om boven de 180 in te voegen. Nu dus wel!
Hij rookt niet meer, ook niet bij volgas geven, de verwachting is dat het olieverbruik veel en veel tot bijna niks meer is.
Jack en Wim hebben alle vacuumslangen vervangen van het blok. De minste en geringste aanraking zorgde ervoor dat het spul spontaan afbrak. Ook de dikke vacuumslang die normaal aan de turbo hoort te zitten was door de midden. De turbo heeft al die tijd helemaal niks gedaan/kon niks doen.


Morgen inderdaad de motorsteun vervangen en dan moet het hok weer helemaal goed zijn. Ook zal ik het "potje" doorzagen en kijken hoe vol het ding zit. Een foto houden jullie tegoed.

Jack, Wim en Hans.... Namens het gehele comité hier thuis ont-zet-tend bedankt voor alle werkzaamheden die jullie gedaan hebben :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Mocht het een keer in September mooi weer zijn in het weekend dan kom maar een keer langs, steek ik de BBQ aan ;) ;D

Ik/wij zijn een zeer gelukkig mens op dit moment ;D :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Binnenkort de roffel maar eens even de benen laten strekken op de A31 in DLD :D 8)

Bedankt hoor Bert Jan, maar ik heb niet meegewerkt aan de klus.

Goed weekend!

Hans

Jack v

Hans heeft wel degelijk meegewerkt door een "leen"auto beschikbaar te stellen zodat bert en zn vrouw mobiel bleven. En de awd even gespaard bleef om verdere schade te voorkomen.

Mooi dat je tevreden bent Bert en vrouwtje. Wim ook nog bedankt voor je hulp en de versterkers.

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Het is weer een waar genot om in de roffel te rijden. :eusa_dance:
Morgen nog even zien of de motorsteun gewisseld kan worden. Enige beperkende factor is het weer. Het moet droog zijn, dan gaat hij eronder.

Hij reageerd ook veel feller op het gas. Moest ik voorheen de gaspedaal bijna door de vloer heen trappen, nu is half gas voldoende om hetzelfde resultaat te bereiken. 8) Maar ja, toen wist ik ook niet beter. Nu wel ;D ;D
De turbo hoor je tenminste weer fluiten, ook dat heb ik niet eerder gehoord :D
Volvoloos....

The Demon

Doe je wel een beetje voorzichtig Bert Jan met zo'n monster?
Het is geen Daf  ;D
Voor je het weet heb je zo'n auto met van die blauwe lampen :police: op het dak aan je kont hangen ;D

Groet,
The Demon.

MVeldhuis


BBS

Citaat van: The Demon op 26-08-2011 23:18:52
Doe je wel een beetje voorzichtig Bert Jan met zo'n monster?
Het is geen Daf  ;D

Ik heb net begrepen dat voorzichtig rijden niet altijd de beste oplossing is. 8)
Dus ik zal hem soms eens flink op donder geven... blijft 'ie tenminste wakker ;D ;D
Hoewel de DAF echt harder fluit dan wat voor auto dan ook, schiet het met dat hok niet op :-\ 8) en 24 ton vracht

Citaat van: The Demon op 26-08-2011 23:18:52
Voor je het weet heb je zo'n auto met van die blauwe lampen :police: op het dak aan je kont hangen ;D


Ha! Laat ze nou maar komen ;D 'K ben er nou niet bang meer voor. Men schakelt 1 versnelling terug, trap het gaspedaal door de bodem en weg is meneer met de :police:

;D ;D
Volvoloos....

BBS

Zowwww,

Zoals beloofd heb ik vandaag de motorsteun vervangen. Het vervangen zelf stelt echt helemaal niks voor, of het moet al zijn dat mijn ratel niet op de onderste bouten past. ???
Wel handig zijn 2 krikken, de grote om de wagen op te tillen en de kleine om de distributie kant van het blok een beetje op te tillen.
De oude steun was al snel los, en de nieuwe ernaast gelegd.  Goddank, het is de goede steun.

Zie hier het resultaat van oud en nieuw naast elkaar. Raad eens, wat wat is ??? ;D


Gezien vanaf de voorkant:




Gezien vanaf de zijkant:




De nieuwe steun aan het subframe en motorblok:



CONCLUSIE:
Niet geheel overbodig toch ??? ;D
Volvoloos....

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

daytonawim

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik heb wel ralle rubbers gezien, maar deze slaat echt alles hoor  :o :o :o :o

Nou rijd ie nog fijner  ;D ;D

Nu nog effe je verdeler en rotor vervangen, en effe schoon goud in je blok kiepen.



Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Citaat van: daytonawim op 27-08-2011 13:47:44

Ik heb wel ralle rubbers gezien, maar deze slaat echt alles hoor  :o :o :o :o

+ 1 (en een heleboel) ;D

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 27-08-2011 13:42:33
Zowwww,

Zoals beloofd heb ik vandaag de motorsteun vervangen. Het vervangen zelf stelt echt helemaal niks voor, of het moet al zijn dat mijn ratel niet op de onderste bouten past. ???
Wel handig zijn 2 krikken, de grote om de wagen op te tillen en de kleine om de distributie kant van het blok een beetje op te tillen.
De oude steun was al snel los, en de nieuwe ernaast gelegd.  Goddank, het is de goede steun.

Zie hier het resultaat van oud en nieuw naast elkaar. Raad eens, wat wat is ??? ;D


Gezien vanaf de voorkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDNMCLE7-G.jpg



Gezien vanaf de zijkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3UHYUKCO-G.jpg



De nieuwe steun aan het subframe en motorblok:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSBEUASI-G.jpg


CONCLUSIE:
Niet geheel overbodig toch ??? ;D


Die oude kan je hier best nog wel te koop zetten hoor!  ;D