[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wepster

Citaat van: daytonawim op 04-09-2011 10:19:22
Tja, mijn "ouwe" is met 57 heen gegaan, zo'n 10 jaar geleden en er gaat geen week voorbij zonder dat ik wel eens
aan hem moet denken, of dat ik ergens mee bezig ben en mezelf afvraag "ouwe hoe had jij dit nu weer opgelost"


klinkt bekend
voormij almeer dan 20 jaar geleden maar iedere dag denk je onbewust nog weleens van hoe zou hij dat aangepakt hebben ???

zoals ze zo mooi zeggen de randjes slijten maar de wond blijft

daytonawim

Mijn moeder is 40 jaar geleden heen gegaan, en daar denk ik eigenlijk nooit meer aan, meestal is het de familie als ik die ooit een keer spreek dat er wel eens over gepraat wordt, dus slijten doet het wel, duurt alleen toch wel effe.

Mischien speelt ook mee of ie iemand nu 16 jaar of 57 jaar van je leven hebt meegemaakt.




henry classic v70

Heel belangrijk deze periode van verwerking in het proces waar je middenin zit, natuurlijk is het gemis van dierbaren enorm moeilijk en goed dat je de daarbij behorende emoties kunt tonen....
Voor anderen kan dit een ramp zijn om die emoties te tonen en het gevoel krijgen van zwakte, het is juist heel sterk om het te kunnen Bert-Jan en zoals ik het zelf ook heb meegemaakt met mijn vader 13 jaar geleden denk ik ook nog heel vaak aan hem (en kijkt hij elke minuut van de dag over m'n schouder mee in mijn leven)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

#678
Citaat van: Vulk op 27-08-2011 20:07:50
Lijkt op de foto heel laag te hangen. Beetje een elianmarsfenomeen. ;D

Duh, écht niet!!  :eusa_snooty:















Of bedoel je deze?



;D  ;)

)()()sT

Dat komt door de positie van de eindpijp in die AWD uitlaatdemper(s)....
Bij de XC van mijn vader valt dit niet zo op, maar dat komt doordat ie gewoon een donker verkleurd eindstukje heeft.
Hier vind ik het eigenlijk niet zo heul mooi, door die bling sierstukken wordt het erg benadrukt. Je kunt er echter weinig aan doen denk ik.

BBS

Zo heel erg veel kan er niet aan gedaan worden ben ik bang. Onder een AWD zitten sowieso al 2 "dikke" dempers die je van de zijkant af al zien kunt. De twee pijpen naar achter toe zitten ook precies in de midden van de dempers.
Maar ik zal Wiep er naar laten kijken volgend voorjaar. ;) Misschien dat onze RVS man er nog iets aan kan veranderen :D
Volvoloos....

BBS

Vandaag nog even bij de beide boten wezen kijken. (die van mij en van mijn ouders)
Beiden waren ze erg smerig, zelfs zo smerig dat mijn pa ze schoon zou maken. Ik ken hem daar goed genoeg voor.
Dit dan ook maar even gedaan, dekkleed eraf borstel erbij, water is er genoeg voor handen. Beide motoren ook maar even laten lopen en uiteindelijk maar even een stukje wezen varen vandaag. Het weer was er goed genoeg voor.

Later thuis samen met ons drieën gegeten :D mijn vrouw Jennie mijn moeder en ik zegt de gek. ;D
Na het eten kwamen we op het onderwerp "de bus" uit. Dat ding staat nog steeds naast het huis, met alle gereedschappen en spullen erin zoals mijn vader terug kwam van het werk. Al langer wilden we selecteren wat we wilden houden en wat terug gaat naar de zaak. Vandaag moest het er maar komen.
Vol goede moed de deuren open, en het allereerste wat mij aankijkt is de ventilator van een Nefit Turbo  die we samen (mijn vader en ik) als allerlaatste hebben vervangen bij een zeer gewaardeerde klant. Het ding blijft in de bus liggen, maar de gehele tijd dat we bezig zijn geweest bleef dat ding op mijn netvlies gebrand.
Met lood in de schoenen hebben we doorgepakt. Volgens mij hebben we het klaar. Ik zal er deze week nog even over nadenken of ik niks vergeten ben.
Maar eerlijk gezegd: ik ben er kapot van. Het liefste wil ik die hele bus houden en hier bij mijn huis neerzetten. Ik heb er alleen het geld niet voor. Het ding moet dan op geel kenteken en dat trekt bassie niet. :-[
We deden de achterklep dicht en we hebben alledrie staan janken op de oprit. Einde van een tijdperk. :'( :'( :'(

Er rest mij nog 1 klus waar ik enorm tegenop zie. De dames willen graag dat ik het doe, en moreel gezien ben ik hem dat ook verschuldigd. Het was een afspraak tussen ons tweeën....


De bus terug brengen naar de zaak, waar ze hem leeghalen en dan verkocht gaat worden. :'( :'(
Volvoloos....

daytonawim

Mm, daar ga je nog wel een traantje of wat bij weg pinken, ik had de "eer"om de auto ( zijn hele trots ) van mijn vader richting de garage te brengen om hem in te ruilen voor wat anders.

Gelukkig was de verkoper goed op de hoogte en begreep alle emotie's die daar bij kwamen kijken.

Voordat ik em weg bracht helemaal gepoetst en nog een hele mooie foto's geschoten ter herinnering.

Sterkte bij deze lastige opgave

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Idd sterkte gewenst, blijven vervelende dingen om te doen.

BBS

Vandaag heeft de garagist de wagen even opgehaald.

De olie is vervangen door Valvoline 10W40 Maxlife.
Tevens is er een nieuwe olieaftap plug geplaatst met een koperen ring ertussen. Ze hebben de wagen mooi tot 2/3 van de peilstok gevuld en nu kijken wat het olie verbruik gaat doen.

Owh ja,
Komend weekend gaan we een weekendje met z'n drieën weg naar Duitsland. Even de gedachten op wat anders zetten en daar ook stiekum ons 3 jarig huwelijk vieren (getrouwd op 10-09-2008)
En daar gaan we ook een gebakje eten om het contract te vieren wat ik vandaag gekregen heb. ;)
We nemen de sleurhut mee, dus dat zal ook gelijk zijn eerste vuurdoop worden nadat hij onderhanden is genomen door Jack en Wim. :eusa_pray:
Volvoloos....

The Volvoboy

Ik heb er alle vertrouwen in ;) Veel plezier alvast en gefeliciteerd!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

daytonawim

Als je em maar lekker op toeren houd bij het klimmen moet het helemnaal goed komen.

Veel plezier , het zou zaterdag heel mooi weer worden.


mehn

Citaat van: BBS op 08-09-2011 21:31:55
Tevens is er een nieuwe olieaftap plug geplaatst met een koperen ring ertussen.

Vraag ze de volgende keer een aluminium ring te gebruiken. Koper reageert met het aluminium van het blok.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BBS

Vandaag even iets gedaan wat niks met Volvo's te maken heeft.

Eerst vandaag eens even uitgeslapen. We hadden al het plan gemaakt om vandaag bij de beide boten te gaan kijken.
Dit hebben we dus ook gedaan, en we zijn een stukje wezen varen. Bij motoren waren nog goed, en wilden direct starten.
Tijdens het varen hebben we het over van alles en nog wat gehad. Zo ook hebben we besloten om volgend jaar 1 van de 2 boten af te stoten.
De beslissing hierover was niet makkelijk, maar we hebben besloten dat we de boot van mijn ouders "overnemen" en onze boot met huidige 50PK Yamaha motor wordt volgend jaar verkocht.
De reden hiervan is uitsluitend de emotionele waarde. Toen in 2000 de firma verkocht is en mijn vader een nieuwe VOF aanging hebben ze ook deze boot gekocht.
Deze aanschaf was puur om niet meer afhankelijk te willen zijn van mijn oom, omdat we hun boot altijd leenden. (de relatie tussen mijn oom en ons was niet 1 om over naar huis te schrijven vandaar.)
Mijn vader wilde zijn boot "vrijheid" noemen, maar die naam is er eigenlijk nooit op gekomen.
Samen, Vaders, Moeders mijn broer en ik hebben die boot geheel "gerestaureerd" tot het gene wat hij nu is. Vandaar dat we ook die boot willen aanhouden.
De motor die er nu aanzit 9,9PK Yamaha kortstaart, afstandbedient en electrisch gestart gaat ook verkocht worden omdat wij er toch een 50/60PK Yamaha weer aan willen hangen.

Op de terugweg hebben we gelijk maar 1 van de 2 boten mee terug genomen naar huis. Kunnen we dat ding op ons gemak schoonmaken en straks de stalling weer inschuiven. Willen we nog een keer varen, dan is geen probleem want boot nummer 2 ligt er ook nog. ;)
Bij thuiskomst wilden we de bus starten om deze te verzetten zodat de boot erachter kan op slot. Wilde dat Toyotahok niet meer starten ook. Accu leeg. >:(
Toch maar met de volvo en startkabels dat hok weer aan de praat gekregen en de boel op de juiste wijze neergezet.
We zijn ook even bij het graf geweest, en pa maar uitgelegd wat onze plannen zijn. Volgens mij kan hij alleen maar tevreden zijn, de boot waar hij altijd zo enorm van genoot blijft tot in lengte van jaren in de familie. :)

Dus als er iemand nog een keer belangstelling heeft bij een speedboot 50PK en een Toyota Hiace bestelbus, moet zich maar even melden ;)
Al zal het afscheid van beide wel moeilijk worden.
Volvoloos....