[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: BBS op 12-01-2012 14:56:04
Weet iemand toevallig hoe de brandstof tank(s) van een AWD er onder vandaan gehaald kunnen worden?
Rondom de roffel hangt een brandstof lucht, welke ook zichtbaar is bij de rechtertank. Bovenop de tank is zichtbaar dat daar brandstof ligt, maar de exacte locatie kunnen we niet zien.
Wat we wel hebben gezien is dat een slangklem bovenop de tank helemaal verrot is...

Citaat van: BBS op 12-01-2012 14:59:39
Wat we gezien hebben is dat deze roffel 2 kleine tanks heeft?
Want op de linkertank zit ook sporen van brandstof. (zo ruikt wel tenminste)

Het is 1 tank welke over de cardan heen ligt.

Cardanas losnemen, uitlaat losnemen, tankbanden losnemen (ondersteunen), tankvuller losnemen, Voorste bout van de Visco losnemen, handremkabels losnemen, brandstof leidingen onder de wagen voorin losnemen en uit de beschermstrip halen,  6 bouten van de achteras losnemen en rustig laten zakken op een heftafel.



BBS

#781
Citaat van: -D©©©L- op 12-01-2012 15:03:08
Citaat van: BBS op 12-01-2012 14:56:04
Weet iemand toevallig hoe de brandstof tank(s) van een AWD er onder vandaan gehaald kunnen worden?
Rondom de roffel hangt een brandstof lucht, welke ook zichtbaar is bij de rechtertank. Bovenop de tank is zichtbaar dat daar brandstof ligt, maar de exacte locatie kunnen we niet zien.
Wat we wel hebben gezien is dat een slangklem bovenop de tank helemaal verrot is...

Citaat van: BBS op 12-01-2012 14:59:39
Wat we gezien hebben is dat deze roffel 2 kleine tanks heeft?
Want op de linkertank zit ook sporen van brandstof. (zo ruikt wel tenminste)

Het is 1 tank welke over de cardan heen ligt.

Cardanas losnemen, uitlaat losnemen, tankbanden losnemen (ondersteunen), tankvuller losnemen, Voorste bout van de Visco losnemen, handremkabels losnemen, brandstof leidingen onder de wagen voorin losnemen en uit de beschermstrip halen,  6 bouten van de achteras losnemen en rustig laten zakken op een heftafel.


http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/multilink_achteras/07_ML_achteras_jmet_tank_R_aanzicht_01.jpg

Holymoly :o :o
En dan moeten we de oorzaak ook nog vinden :eusa_doh:
Ik mag lijden dat het inderdaad het rubber van de brandstof pomp het probleem is.
Gebeurd het vaak dat rubberen ringen de oorzaak van dergelijk problemen?
Volvoloos....

darius

Bij meerdere auto,s al gezien ja, rubber er niet lekker in en later lekkage
No show, only go.

-D©©©L-

Citaat van: BBS op 12-01-2012 15:07:41
Citaat van: -D©©©L- op 12-01-2012 15:03:08
Citaat van: BBS op 12-01-2012 14:56:04
Weet iemand toevallig hoe de brandstof tank(s) van een AWD er onder vandaan gehaald kunnen worden?
Rondom de roffel hangt een brandstof lucht, welke ook zichtbaar is bij de rechtertank. Bovenop de tank is zichtbaar dat daar brandstof ligt, maar de exacte locatie kunnen we niet zien.
Wat we wel hebben gezien is dat een slangklem bovenop de tank helemaal verrot is...

Citaat van: BBS op 12-01-2012 14:59:39
Wat we gezien hebben is dat deze roffel 2 kleine tanks heeft?
Want op de linkertank zit ook sporen van brandstof. (zo ruikt wel tenminste)

Het is 1 tank welke over de cardan heen ligt.

Cardanas losnemen, uitlaat losnemen, tankbanden losnemen (ondersteunen), tankvuller losnemen, Voorste bout van de Visco losnemen, handremkabels losnemen, brandstof leidingen onder de wagen voorin losnemen en uit de beschermstrip halen,  6 bouten van de achteras losnemen en rustig laten zakken op een heftafel.


http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/multilink_achteras/07_ML_achteras_jmet_tank_R_aanzicht_01.jpg

Holymoly :o :o
En dan moeten we de oorzaak ook nog vinden :eusa_doh:
Ik mag lijden dat het inderdaad het rubber van de brandstof pomp het probleem is.
Gebeurd het vaak dat rubberen ringen de oorzaak van dergelijk problemen?

Voor het loshalen van de pomp mag de complete unit er ook onderuit.
Van welk bouwjaar is je AWD ?

mehn

Citaat van: BBS op 12-01-2012 15:07:41
Holymoly :o :o

;D

Ja dat is een nadeel van de AWD. Ook de brandstofpomp kun je niet zo eenvoudig van binnen uit vervangen als bij een FWD...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BBS

Citaat van: -D©©©L- op 12-01-2012 15:56:07

Van welk bouwjaar is je AWD ?

Datum eerste toelating is op 10 juli 1997.
Volvoloos....

BBS

Citaat van: mehn op 12-01-2012 15:58:52
Citaat van: BBS op 12-01-2012 15:07:41
Holymoly :o :o

;D

Ja dat is een nadeel van de AWD. Ook de brandstofpomp kun je niet zo eenvoudig van binnen uit vervangen als bij een FWD...

Misschien is het dan verstandig om dan ook gelijk de pomp maar te vangen?
Volvoloos....

The Demon

Dat wordt een lekker klusje Bert-Jan......................................NOT!

Ik zou inderdaad de pomp gelijk maar vervangen, want je zal altijd zien dat hij het na een korte tijd begeeft.

Groet,
The Demon.

BBS

#788
Als iemand zich geroepen voelt om met deze giga klus mee te helpen, dan zou dat geweldig zijn. :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
De klus gaan we doen bij Visser Volvo Parts te Geesbrug...

Nu ff zoeken naar een geschikte brandstof pomp...

Edit: Volgens mij zou dat deze bosch brandstofpomp moeten zijn ???

Iemand die dit zeker weet?
Volvoloos....

BBS

Aangezien de lekkage aan de bovenzijde van de tank bevind, heb ik nog even een vraag.
WAT zit er aan de bovenzijde van de tank wat eventueel een lekkage kan veroorzaken?

We hebben gezien dat de slangklem die om de vulopening op de tank stok verroest is...
Volvoloos....

Jack v

de brandstofpomp, benzinemeter, vulopening :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

pfff, das idd wel een flinke klus als ik dat zo lees.


mehn

Je kunt dan wel niet de brandstofpomp vervangen van binnen uit, maar die 2 afdekkapjes zitten ook vast wel in een AWD. Kun je daar niets door zien?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BBS

Even een update van mijn Blog.

Upgrade 1:
Afgelopen week een 2-tal leuke features gekocht. Van Erwin (haasje) heb ik het U Nait me Steeds of America (USA) gordelverklikker relais overgenomen.
Blijkbaar is onze roffel op van allerhande extra's voorbedraad, want ook het sleutel waarschuwings gebeuren werkt :D
Het omprikken van het relais was eenvoudig en binnen 5 minuten klaar. (Zei ik, met een gekneusde ribbenkast.)
De rekening van dit akkefietje zal ik vandaag nog wel krijgen, maar ik wilde ook niet langer wachten.

Nadat het relais omgeprikt is gelijk geprobeerd. En wat blijkt? Alles werkt! :eusa_dance: :eusa_dance:
Als de motor niet loopt, maar wel de sleutel in het contact hoor je piepje van het relais.
Kijk maar naar onderstaand filmpje.

Filmpje van het gordel waarschuwingsrelais

Als je in het filmpje kijkt in de binnenspiegel, kun je nog net zien wanneer de bestuurders deur open en dicht gaat. Ook als de motor weer afgezet wordt en de sleutel blijft zitten hoor je het alarm.
Al met al, een super upgrade die ik iedereen kan aanbevelen, mede omdat je het zenuwachtige geknipper van de gordel lampjes kwijt bent.

Upgrade 2:

Op aangeven van Big Ben ook op marktplaats een relais 99 (VW) gescoord. Deze is voor een programmeerbare ruitenwisser interval.
Omprikken is een eitje, maar ook deze modificatie is een zeer waardevolle.
De interval stand van de ruitenwissers voor is nu instelbaar, en bij een auto met dergelijke luxe vind ik het een gemis als het er niet in zit.
Helaas heb ik er nog geen filmpje van...

Al met al, 2 waardevolle upgrades gedaan voor relatief weinig centen, maar die het comfort in de wagen weer een stukje verhogen. ;)
Volvoloos....

big ben

Goe gedaan jongû  :D

betekend : prima voor elkaar Bert-Jan