Auteur Topic: [V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!  (gelezen 307603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5357
  • Geslacht: Man
  • V70 D5 2004
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2430 Gepost op: 26-12-2014 15:57:17 »
Om nou niet teveel in het blog van Dirk uit te waaieren ga ik hier even verder.
Zojuist even een video gemaakt van het starten van de V nadat deze 2 dagen in de garage heeft gestaan. Een noot vooraf, de accu is vorig jaar December bij Dirk vervangen omdat de oude accu lek bleek te zijn aan de onderkant. De wagen heeft voor ons gezien vrij veel lange stukken gereden het afgelopen jaar.
Je ziet de lampjes gewoon knipperen op het dashbord tijdens het starten....

Kijk en huiver.....


Starten van de V70 na 2 dagen stilstand.
Soms blijft het [tracks] lampje ook branden, maar die kan je gewoon met de schakelaar dan weer uit zetten. :eusa_think:
Volvo V70 D5 2004 eersteklas roetert......

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5093
  • Geslacht: Man
  • +600.000 km and still going strong!
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2431 Gepost op: 26-12-2014 16:14:03 »
Ik durf, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, te stellen dat je massakabels "op" zijn.

Heb je de accuspanning gemeten voor je ging starten?

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5357
  • Geslacht: Man
  • V70 D5 2004
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2432 Gepost op: 26-12-2014 16:42:07 »
Nee, die heb ik niet gemeten...
Als ie een poosje gelopen heeft, dan start ie wel een stuk vlotter.
En dat ik nu bezig ben met de kabels is natuurlijk niet voor niks ;) ;D
Volvo V70 D5 2004 eersteklas roetert......

Hans Duiven

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5416
  • Geslacht: Man
  • V70 ll T5 AT 2x, V70 lll AT D5
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2433 Gepost op: 26-12-2014 18:41:47 »
Heb je al gemeten wat de lading is, of wat er geladen wordt (accuspanning, debiet van de dynamo) bij stationair draaien?

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5357
  • Geslacht: Man
  • V70 D5 2004
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2434 Gepost op: 26-12-2014 21:55:19 »
Heb je al gemeten wat de lading is, of wat er geladen wordt (accuspanning, debiet van de dynamo) bij stationair draaien?
Nee, ik heb de boel nog niet gemeten. Ik heb alleen een constatering gedaan.
Net wel even een filmpje gemaakt van het starten terwijl de boel goed "warm" gereden is.

Starten van V70 wanneer warm gereden.

Dit lijkt allemaal wel goed. ;)
Volvo V70 D5 2004 eersteklas roetert......

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7890
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2435 Gepost op: 26-12-2014 22:46:29 »
Oei da's wel erg moeizaam na 2 dagen :o
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 661.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Persus - 371.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 17" Titans - 370.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 355.000km

leons850

  • "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3902
  • Geslacht: Man
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2436 Gepost op: 26-12-2014 23:23:15 »
Die van mij heeft dit zelfde startgedrag.
Wel wat minder en die van mij staat nooit 2 dagen stil. :angel:
Maar kan dit niet ook aan de startmotor liggen?
misschien ook maar eens een paar kabels vervangen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2437 Gepost op: 27-12-2014 06:06:18 »
Die van mij begon dezelfde kuren te krijgen....  Heb al een keer moeten over starten, nadat tie 2 dagen gestaan had.  Aangezien ik hier toch een sloper heb staan waarbij de starter en dynamo izgst zijn, wou ik die eigenlijk overschroeven (totdat ik ging meten en er dus achter kwam dat mijn + accuklem veels te warm werd en de accu gewoon niet voldoende werd bijgeladen door de dynamo).  Als ik de accu vol pompte met een lader, startte hij de eerste keer 's morgens ook moeizaam, de rest van de dag ging het allemaal wel.  Na vervanging van de + kabels en klem is dat over.

De massakabels had ik meteen al gedaan toen ik de auto kocht.

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5357
  • Geslacht: Man
  • V70 D5 2004
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2438 Gepost op: 27-12-2014 08:27:51 »
Conclusie van het geheel:

Zorgen dat als de donder de kabels vervangen gaan worden om stilstand te voorkomen 8) ;D
Ik zal zorgen dat de benodigde spullen z.s.m in huis komen en in het nieuwe jaar gelijk vervangen die zooi.....

Ik zal morgen eens even gaan meten op de + van de dynamo en de + pool van de accu wat het spanningsverschil is.
Als alles goed is moet dat navenant 0V zijn.
Zit daar een weerstand dan ga je daar een spanning meten, hoe meer Volts je meet hoe slechter de verbinding....
« Laatst bewerkt op: 27-12-2014 08:31:51 door BBS »
Volvo V70 D5 2004 eersteklas roetert......

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5357
  • Geslacht: Man
  • V70 D5 2004
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2439 Gepost op: 28-12-2014 10:37:21 »
Resumé:

Een lijstje van wat ik nodig ben is het volgende:
  • 7 meter kabel geel/groen voor massa 50 qmm. (heb ik liggen)
  • 3 meter kabel rood voor de plus 35 qmm
  • 3x aansluitoog 50 qmm M10 (heb ik liggen)
  • 1x aansluitoog 50 qmm M8
  • 1x aansluitoog 50 qmm M6
  • 1x aansluitoog 35 qmm M10 (heb ik liggen)
  • 3x aansluitoog 35 qmm M8
  • 1x accuklem type zwaar voor de massa
  • 1x accuklem type zwaar voor de plus.

En 1 montagepartner die de boel er infixt ;D

Gaan we begin januari roggelen. :eusa_angel: :D
Volvo V70 D5 2004 eersteklas roetert......

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2440 Gepost op: 28-12-2014 11:42:47 »
7 mtr massakabel is wel iets of wat 'overdone' ;D ;D.  Of wou je massa van de accu aan de trekhaak gaan knopen ? :evil: ;D ;D.

Voor de massa heb je aan 3 mtr ook meer als zat, maar die slijpen/zagen we hier er wel af.

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • Geslacht: Man
  • Suzuki Vitara1993 Ford Focus Cabriolet 2.0 2009
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2441 Gepost op: 28-12-2014 12:13:17 »
Resumé:

Een lijstje van wat ik nodig ben is het volgende:
  • 7 meter kabel geel/groen voor massa 50 qmm. (heb ik liggen)
  • 3 meter kabel rood voor de plus 35 qmm
  • 3x aansluitoog 50 qmm M10 (heb ik liggen)
  • 1x aansluitoog 50 qmm M8
  • 1x aansluitoog 50 qmm M6
  • 1x aansluitoog 35 qmm M10 (heb ik liggen)
  • 3x aansluitoog 35 qmm M8
  • 1x accuklem type zwaar voor de massa
  • 1x accuklem type zwaar voor de plus.

En 1 montagepartner die de boel er infixt ;D

Gaan we begin januari roggelen. :eusa_angel: :D

Kom dan aan 5 ogen voor de 50mm2, zullen er 4 of 6 moeten zijn? ;)

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2442 Gepost op: 28-12-2014 12:34:30 »
Klopt helemaal, maar is even afhankelijk van de auto.  Dit hoe je het best de massakabel met een oog aan de carrosserie wilt bevestigen, je hebt er idd maar 4 nodig maar de ervaring leert dat het de ene keer makkelijker / beter gaat met een M8 oog, dan met een M6.  Vandaar die 5 ogen dus, er blijft er altijd eentje over.

TonV70R

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • Geslacht: Man
  • Suzuki Vitara1993 Ford Focus Cabriolet 2.0 2009
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2443 Gepost op: 28-12-2014 13:01:29 »
Duidelijk.
Misschien is het handig om in een topic de kabellengtes met daarbij de behorende ogen aan te geven? Kan iedereen het makkelijk terug vinden.
Zal binnenkort eens kijken hoe de staat bij de V70R is. Heb geen problemen maar heb nog wel rode kabel en wat klemmen liggen.  ;D

Mike H.

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 320
  • Geslacht: Man
  • V70N D5-R Schutten Tuning
Re: BBS blogje: V70 2,5T LPI AWD en de E10:
« Reactie #2444 Gepost op: 28-12-2014 13:44:57 »
Van mij gisteren voor de meeting na maand stilstaan gestart. Zonder enige problemen en accu ook niet ontkoppeld gehad.