[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Even heel wat anders, ik had "last" van een hapert achterklep slot. Voor een week of 2 geleden van Arjen een ander achterklep slot overgenomen en sinds de montage had ik al problemen met het nieuwe slot. Óf de achterklep wilde niet op slot óf als hij eenmaal op slot zat, wilde hij niet meer van slot.
Ik was er zo flauw van dat ik de boel dichtgeflikkert heb om er op een later tijdstip weer naar te gaan kijken. Nadat ik er paar nachten over geslapen heb, was vandaag samen met Nick de dag om er naar te kijken wat er nou precies aan mankeerde.

Nou, dus helemaal niks. ::) Ik heb gewoon het pennetje van de ontgrendeling in het verkeerde gaatje van het slot gestoken. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Daar kwam ik dus achter toen ik de binnenvergrendeling weer wilde monteren. Alles op de juiste manier aansluiten en hoppa, weer een perfect werkend achterklepslot. :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :D :D
Domme gans van de week=>ik :eusa_boohoo: :-[
Volvoloos....

BBS

Citaat van: Hans Duiven op 26-12-2014 18:41:47
Heb je al gemeten wat de lading is, of wat er geladen wordt (accuspanning, debiet van de dynamo) bij stationair draaien?
Vandaag gemeten. Bij stilstand en niks doen meet ik 12,33 Volt. Zet je de wagen op contact zie je de spanning dalen tot 11,9 Volt.
Tijdens het starten dondert de spanning onderuit naar 7-8Volt om vervolgens op te klimmen naar 12-13 bij eerste tekenen van leven van de motor. Loopt de motor heel even klimt de spanning op tot 14,1Volt en blijft daar ook mooi in de buurt. Met verhoogd toerental max 14,2Volt.

De plus kabel meet ik navenant geen verlies, alleen op de massa tussen accu en een bout van het voorscherm 1,5 Ohm aan weerstand. Duidelijk is dus dat de massakabels vervangen dienen te worden.
Ook Nick zijn roethok gemeten, ook deze netjes op de 14,1 Volt op de accu vlot na het starten. ;)
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 28-12-2014 22:49:15
Citaat van: Hans Duiven op 26-12-2014 18:41:47
Heb je al gemeten wat de lading is, of wat er geladen wordt (accuspanning, debiet van de dynamo) bij stationair draaien?
Vandaag gemeten. Bij stilstand en niks doen meet ik 12,33 Volt. Zet je de wagen op contact zie je de spanning dalen tot 11,9 Volt.
Tijdens het starten dondert de spanning onderuit naar 7-8Volt om vervolgens op te klimmen naar 12-13 bij eerste tekenen van leven van de motor. Loopt de motor heel even klimt de spanning op tot 14,1Volt en blijft daar ook mooi in de buurt. Met verhoogd toerental max 14,2Volt.

De plus kabel meet ik navenant geen verlies, alleen op de massa tussen accu en een bout van het voorscherm 1,5 Ohm aan weerstand. Duidelijk is dus dat de massakabels vervangen dienen te worden.
Ook Nick zijn roethok gemeten, ook deze netjes op de 14,1 Volt op de accu vlot na het starten. ;)

Kijk eens aan. Dus massaal vervangen die kabels  :D

BBS

Citaat van: NickGR op 29-12-2014 00:09:49
Citaat van: Dirk342 op 28-12-2014 11:42:47
7 mtr massakabel is wel iets of wat 'overdone' ;D ;D.  Of wou je massa van de accu aan de trekhaak gaan knopen ? :evil: ;D ;D.

Voor de massa heb je aan 3 mtr ook meer als zat, maar die slijpen/zagen we hier er wel af.

De rest is gereserveerd  :eusa_whistle: :eusa_angel:

Euhhhhh :eusa_eh: :eusa_eh:













Is dat zo?? :eusa_think: :eusa_angel: ;D ;D
Volvoloos....

BBS

 ;D ;D En de rest Nick ;)
Grote lappen passen niet op het ding, anders ontploft 'ie :evil: ;D


En dan die kabel, ik weet nog steeds van niks.... :angel: ;D ;D ;D ;D
Volvoloos....

BBS

Citaat van: BBS op 22-12-2014 17:30:00
Heren, dank ;) 8)

Verder verheugd vandaag -om niet off-topic te gaan in het off-topic gedeelte.....- de gedeeltelijke uitslag van het ziekenhuis.
De helft van de onderzoeken zijn negatief, dus positief en ik mag de medicijnen laten staan :eusa_dance: 30 December volgt de definitieve uitslag :eusa_pray: maar volgens de arts geen reden tot twijfel...
En de overige uitslagen zijn ook binnen....

Alles is negatief en prima in ordnung. :eusa_dance: :eusa_dance: Kunnen we in elk geval lekker het nieuwe jaar in straks :eusa_dance: :eusa_dance:
Ben d'r wel blij mee, stiekum blijft het toch malen dat er iets niet goed zou zijn. Maar goed op naar een goed 2015! :D
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

Mooi zo BJ, dat moet een top gevoel geven !  Ook veel belangrijker als al die ouwe meuk van auto's ;D.

arjen850

Geweldig kerel, eindelijk goed nieuws. Kun je dat hoofdstuk afsluiten, en kunnen we vanaf nu ons wat meer richten op de vrachtwagens:) heb van de week gereden in de nieuwste Volvo:)

BBS

Citaat van: NickGR op 31-12-2014 11:13:17
Citaat van: arjen850 op 31-12-2014 09:27:22
Geweldig kerel, eindelijk goed nieuws. Kun je dat hoofdstuk afsluiten, en kunnen we vanaf nu ons wat meer richten op de vrachtwagens:) heb van de week gereden in de nieuwste Volvo:)

Een XC90  :o :o






:eusa_whistle: :eusa_angel:
Dat is geen auto, maar een tank... :evil: ;D


Een FH4 Arjen? :eusa_drool:
Volvoloos....

TonV70R

Mooi dat alles goed is BJ. Een beter begin in 2015 kun je niet hebben.

@ Arjen, bij de bekende leverancier?
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

BBS

#2456
Nee, in deze heeft Arjen proefgereden...



:eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :D

[Zwijmelmodus aan]Als ik toch de oudejaarstrekking zou winnen, kocht ik zo'n ding en dan lekker 3 dagen in de week wat doen en de rest lekker weekend vieren.... [/zwijmelmodus uit]
Volvoloos....

widebody


arjen850


BBS

Volvoloos....