[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: BBS op 08-02-2011 17:54:47
Dank je wel. ;) Moet ik maar eens kijken hoe ik die strip weer dicht kan krijgen.

Zoals gezegd zou ik vandaag de scheur in de spiegel nog fotograferen van die scheur.
Hoe die scheur erin komt weet niemand, maar feit is dat de spiegel behoorlijk trilt als ik op de snelweg rij.
Ander aluminium spegelhuis zal aan het eind van de week wel binnenkomen dus kan die er in het weekend op gezet worden.. :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8KOQJTM-G.jpg en zie ook: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJX4CVXX-G.jpg

Ook mooi de gelegenheid om de grijze rand eens lekker in de lijnolie te zetten ;D

Beide "euvels" zijn veelvoorkomend. De dakstrip krimpt onder spanning van de jaren en gaat uiteindelijk loszitten.

De grondplaat van de spiegel breekt als er een keer hard iets tegenaan komt. De spiegel lijkt dan wel onbeschadigd maar is niet zo. Een teken hiervan is dan de spiegel niet meer inklapt of erg kraakt bij het inklappen. Enige remedie is de grondplaat vervangen.


Gr 8)

BBS

Die dakstrips, zijn die ook los verkrijgbaar?

Grondplaat gaat vervangen worden + foto's.
Volvoloos....

)()()sT

Je kunt die strips natuurlijk los bestellen... maar volgens mij zijn  het dan altijd de lange (of niet??).
Voor roofrails worden ze nl. afgezaagd en vervangen door de rails.

Schrik niet van de prijs, maar misschien een mooi moment om over te stappen naar rail-loos ;D

BBS

Ik weet nog niet of ik wel roofrails- loos door het leven wil gaan. ??? Ik heb namelijk ook wat spulletjes die wel eens op het dak vervoerd moeten worden, en dan zijn dakdragers wel makkelijker dan lossen imperials. Maar goed, daar kan ik dan altijd nog iets op veranderen.

Vandaag wel iets anders gedaan. :eusa_dance:
Vanmorgen de 1-2-3 schakeling (volgens VW dealer) opgehaald en in de V70 gebouwd. Dankzij deze handleiding is de inbouw van de comfortschakeling echt heel gemakkelijk, althans voor de x70 modellen.
De juiste draden volgen doorknippen en weer aansluiten. Een kind kan de was doen.
Binnen een halfuurtje was alles klaar en weer opgeruimd. Ben er erg blij mee :eusa_dance:
Volvoloos....

BBS

Vandaag maar eens bezig geweest, om de gebroken spiegel te vervangen.
De spiegel die vervangen moet worden heeft een grote scheur in het aluminium en trilde ook erg op de snelweg.



Om te beginnen maar eens de deurbekleding verwijderd. Is 1 schroefje onder die in de handgreep zit en dan ook nog achter een klepje.
Wanneer het schroefje verwijderd is kun je de deurbekleding van onderaf losklikken. De deurbekleding zit met pinnetjes vast.
Ook deed het deurpinnetje al een poosje niks meer, als je de wagen vergrendelde bleef de pin staan.



In de rode cirkel is de stekker verbinding voor de spiegelverwarming- en verstelling. Deze moet je los maken om dan in aan de binnenzijde van de deur de 3 schroefjes los te draaien met een Torx schroevendraaier. De spiegel komt dan los van de wagen. Vergeet niet de doorvoertule van de spiegel los te halen en de kabel door de opening terug te halen.
Nu kun je de andere spiegel (grondplaat) weer terug plaatsen in omgekeerde volgorde.

De deurpin deed het ook al een poosje niet meer, dus gelijk de gelegenheid gehad om dit te repareren.
Waar de deurpin vast zit aan de deurmotor zit achter het rood omcirkelde kunststof klepje.



Dit klepje een klein eindje open maken en dan zie je de witte "haak" zitten waar de deurpin weer in moet.

Kwestie van de deurpin weer over het witte "haakje" klemmen en de deurpin doet weer wat hij moet doen.
Van de beide rechterdeuren deed de deurpin het niet, het klopt dus dat je 2 verschillende deuren ziet.

Alles weer vastzetten, de deurpanelen moet je er voorzichtig opzetten anders schieten de deurpinnen weer los en kun je opnieuw beginnen.
Al met al een kleine 45 minuten bezig geweest en weer een vastzittende spiegel en de deurpinnen die weer meegaan met het openen en sluiten van de wagen. :eusa_dance:
Volvoloos....

BBS

Naar aanleiding van dit topic heeft Wibo (Wepster) aangegeven dat hij nog wel een goede uitlaat voor mijn wagen wist te liggen.
De uitlaat is geregeld, en met Wibo is ook overlegd dat wij, mijn vrouw en ik, het weekend van 4-5-6 Maart aanstaande naar Limburg gaan. ;D
Ik zal dan samen met Wibo op zaterdag 5 Maart a.s. de uitlaat van de wagen gaan vervangen en dan gelijk aan de linkerzijde van de wagen een extra sierstuk maken. :eusa_dance: :eusa_dance: Als het goed is heeft Wibo afgelopen week de eind/sierstukken besteld en heeft hij ze ruim op tijd binnen. ;)
De dempers die er nu onder zitten zijn zo goed als helemaal gaar en komen een volgende APK keuring niet meer door.
Het weekend zelf zitten we in een hotelletje in Schin op Geul, en zeer waarschijnlijk maken we voor en na die tijd nog een uitstapje in Maastricht en Valkenburg. :eusa_shhh:

Ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat hoe uiteindelijk er allemaal uit komt te zien. ??? ;D ;D
Foto's volgen zeker!

Volvoloos....

BBS

#36
Ondanks alle tegenslagen die we op dit moment hebben gaat het gewone alledaagse ook door.
Vandaag maar eens gaan beginnen met een lijstje te maken van allerlei dingen die mee gaan vrijdagmorgen om af te zakken naar het diepe- diepe Zuiden des lands, Schin op Geul, brunsum en Valkenburg. Maar eerst vrijdagmorgen nog ff langs Steve van Prodetailing....

Zaterdag morgen gaan we dan eindelijk toch aan de gang met de uitlaat, het wordt in plaats "rokende pijp" een "dubbele rokende pijp" ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat van deze ingreep.
Ook zaterdag maar gelijk de oliekeerringen achter de nokkenas sensor en verdeler vervangen.
Oh ja, niet vergeten deze bij de dealer op te halen.... :eusa_doh: Donderdag pas binnen...

Wat verder nog op het verlanglijstje is komen te staan:

Dakspoiler V70,
luchtbak onder de radiateur,
Jalouzie plaatsen

Ondertussen wel een klein lijstje gemaakt voor de "nog aan te schaffen/op te zoeken" onderdelen.

Dakspoiler V70
Windgeleider onder de radiateur
(gebruikte, maar goede) nivomats voor een AWD,
Verlagingsveren voorpoten.

Wordt vervolgd....
Volvoloos....

grijzev70tdi

Zijn je nivomats lek dan? Want die zitten toch standaard onder een AWD?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

Citaat van: grijzev70tdi op 01-03-2011 12:54:47
Zijn je nivomats lek dan? Want die zitten toch standaard onder een AWD?

Ja 1 van de nivomats is lek, de linker.
Was ook bekend bij aanschaf van de wagen, en daarom ben ik ook op zoek naar een goed (evt.gebruikt) setje. :)
Volvoloos....

grijzev70tdi

Heeft de auto nieuwe APK gekregen dan bij aankoop? Mag de schokdemper niet lekken namelijk.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

De schokbreker is ook niet uitwendig/zichtbaar lek of nat. Het hobbelt alleen een beetje raar, ik heb er ook naar gekeken en geen zichtbare lekkages.
Wij wisten dat deze lek niet goed meer was, daar is de aanschafprijs dan ook op afgestemd ;)

Neemt niet weg dat ik eerst even ga zoeken naar een goede (gebruikte) set. Naar de dealer rennen en een duur nieuw setje halen kan altijd nog. ;)
Volvoloos....

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Ik moet nog wat ophalen bij Wibo, wellicht doe ik dat zaterdag even  :D

BBS

Maar om hier nu even op verder te gaan, ZIT er verschil tussen nivomats van een "normale" V70 en de V70 AWD?
Of kan ik er gewone nivomats onder schroeven die voor alle x70 modellen?

Wie weet dat ???
Volvoloos....

BBS

Citaat van: )()()sT op 02-03-2011 18:25:15
Ik moet nog wat ophalen bij Wibo, wellicht doe ik dat zaterdag even  :D

Vanaf een uurtje of 10 / 10.30 uur ben ik daar wel, en Wibo meldde al dat de koffie klaar stond :laugh:
Volvoloos....