The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

Heel interessant Kornelis! Ook al heb ik geen automaat. Mooi om te zien hoe de temps opbouwen. Ik ben wel benieuwd hoe dit eruit zal zien als het bv. 40° kouder is.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2

Heel interessant, ook een goed kwartier tot die bak een beetje op temperatuur is ondanks de huidige tropische temperaturen buiten!

Ewout Schalkwijk

Zo rijd ik de laatste tijd steeds rond met vida op de passagiersstoel met de diverse live metingen. Waarschijnlijk zal ik je op korte termijn even via Whatsapp of Skype contacten voor wat meer inzicht in die grafieken. Ik rijd rond met Lambda, EGR, ETM, en luchtmassa.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Is dat laatste stuk van de baktemperatuur in de grafiek zonder lock-up?

Lock-up verlaagd dus wel degelijk je bak temperatuur zo te zien.

KIM

Het stukje in het midden is lock-up. Natuurlijk werkt het temperatuur verlagend maar ik ben benieuwd in hoeverre. Zoals Marco elders al aangaf wordt de koeler in die situatie niet gebruikt.
Zaterdag moet ik wat verder dus een mooie gelegenheid om een logje te maken.

razorx

Opmerkelijk om te zien hoe hoog de warmtecapaciteit van de bak en bakkoeling zijn.

Interessant die logs!

classicT5

Kornelis, hoe werkt dat dan in lock up situatie, hoe wordt de bakkoeler dan afgesloten? Aansluitingen zitten toch op bakhuis in reguliere flow?

Kan me niets herinneren dat zoiets bij automaten hoort... Maar kan roestig geheugen zijn :)

razorx

Door de werking van de automaat pompt hij zelf olie rond, zolang hij niet in de lock-up zit.
In de lock-up heb je geen wervelingen.

classicT5

Zit in onze automaten geen aparte oliepomp? Bv de 9 traps van Mercedes heeft een ketting aangedreven oliepomp.

Hmm, ga eens zoeken naar een doorsneetekening van Aisin bak

razorx

Ook wel benieuwd eigenlijk.

classicT5

Ben al druk aan het kijken/zoeken, zo te zien niet.

Maakt het wel interessant om dan die metingen te zien van kornelis. Zou je dan nog eens met je caravan erachter moeten doen, bv stuk van 20km met lock up en 20km zonder lock up en invloed op baktemp.

Ga eens kijken of ik bij mijn andere auto een temp van de bak kan uitlezen via de canbus, secu of dat gemeten wordt. Rijd daar nog wel eens met zware aanhanger (2500 kg) achter en zet hem dan standaard in zijn lock up, maar nooit bij stilgestaan dat je daarmee dan de bakkoeler ook omzeilt.

arjen850

Citaat van: classicT5 op 31-05-2018 20:53:51
Ben al druk aan het kijken/zoeken, zo te zien niet.

Maakt het wel interessant om dan die metingen te zien van kornelis. Zou je dan nog eens met je caravan erachter moeten doen, bv stuk van 20km met lock up en 20km zonder lock up en invloed op baktemp.

Ga eens kijken of ik bij mijn andere auto een temp van de bak kan uitlezen via de canbus, secu of dat gemeten wordt. Rijd daar nog wel eens met zware aanhanger (2500 kg) achter en zet hem dan standaard in zijn lock up, maar nooit bij stilgestaan dat je daarmee dan de bakkoeler ook omzeilt.

Hier ligt een bak die een goede 100 km heeft gereden met lock up. Die verteld het niet meer na uiteindelijk.

KIM

Zonder bedoel je Arjen

KIM

Er zit wel een pomp in de bak, aangedreven door de koppelomvormer.
Hoe het precies zit weet ik niet; ik heb de kennis gestolen van Marco.

Ik hoop dat de logjes beter begrip helpen te krijgen.

Caravan staat in een stalling niet in de buurt...

classicT5

Heb nog wel een zware aanhanger voor je Kornelis ;) even een testrun doen?