The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Laat ik ook eens een Blog over Olijfje beginnen.

Ik weet niet hoe vaak ik het update, maar we gaan het proberen.

Op 24 Februari om 01.00 uur werd Olijfje uit haar schoonheidsslaap ontwaakt om richting Bricherasio, Italië te gaan.
Ondanks het ongewone tijdstip gaf ze geen commentaar en spinnend als een poes bracht ze ons richting Arnhem.
Wat in eerste instantie natte sneeuw was werd vlak voor de grens lichte sneeuw en over de grens serieuze sneeuw.
Zo serieus dat de snelheid terug moest naar 50 km/h omdat de markering op de weg bijna niet meer te zien was, en om Olijfje niet te beschadigen moest het rechtervoetje van de baas het rechter pedaal met beleid bedienen inplaats van (zoals gedacht) vol indrukken.
In de buurt van Oberhausen werd de sneeuw (gelukkig) weer natte sneeuw en kon er meer gas gegeven worden.
Bij Baden-Baden even gestopt om een kop koffie te nuttigen om daarna door te gaan naar het beoogde eindpunt, en Olijfje wist van geen ophouden, ze had er zin in.
Om 14.15 draaide we het erf op van onze vriend die daar sinds vorig jaar woont.
Olijfje mocht voor de garage staan en dat vond ze niet erg, al denk ik dat ze liever binnen had gestaan inplaats van dat laminaat.
Om 18.00 uur heb ik haar vloeistoffen nog even gecontroleerd en alles was nog netjes op niveau zoals bij het vertrek, dus 1300 km zonder lekken of verbruik.
Tot zondag kon ze haar schoonheisslaap inhalen en heb ik haar met rust gelaten.
Toen gingen we een middagje toeren in de omgeving.
En zo kwam het dat ze een berg moest beklimmen tot 1560 meter boven zeeniveau.

Na terugkomst zijn we nog even een echte pizza gaan halen, zo een die in een echte steenoven met houtvuur wordt gebakken   :eusa_dance:
Maandagochtend zou Olijfje ons weer terug naar Haarlem brengen, dus ik dacht laat ik voor vertrek nog even de vloeistoffen checken, kijk ik naar buiten zie ik dit

Go@#$%^&*, moet ik haar eerst sneeuwvrij maken, en mijn handschoenen liggen.........................................................Juist!....................achterin!
Het hele weekend zon en >10 graden, maar als je weggaat een pak sneeuw waar je niet om gevraagd hebt  >:(.
Om 08.30 uur zijn we dan uiteindelijk op weg naar huis gegaan.
Ook deze reis verliep zonder problemen en Olijfje heeft gedaan waar ze voor gemaakt is door Volvo en aangeschaft door mij... Ons veilig en comfortabel over 'sherenwegen brengen.

Tot zover,
Hopenlijk binnenkort meer over het leven van Olijfje en haar beste vriend (ik dus).

Groet,
The Demon.

The Demon

Afgelopen woensdag stond Olijfje heerlijk te glimmen in de zon terwijl ik druk was om centjes te verdienen.

Het ging allemaal lekker, de rit ging eerst naar Amsterdam, vervolgens naar Zeewolde.
Nadat ik hier een "vracht" van wel 32 doosjes (waar gaat het over?) had gelost was het koers zetten naar Ede, hier mag/kan er niet gelost worden tussen 11.30 en 12.00 uur, want dan zitten ze te eten.
Dus toen ik om 11.25 vlak bij de afslag op de A30 reed besloot ik om eerst door te rijden naar Wijchen om daar eerst 3 kratjes (nee, geen bier) te droppen, en daarna weer terug naar Ede te gaan.

Dat even droppen werd dus een middag in de zon zitten en (teveel) koffie drinken.
Toen ik bij de klant in Wijchen weer instapte en de Tubbie-mobiel startte viel het me op dat het koppelingspedaal zwaar ging, vervolgens kon ik hem in geen enkele versnelling krijgen, conclusie/constatering: Koppeling eruit  :eusa_doh:

Daar sta je dan.
Je blokkeerd een dock bij een bedrijf waar auto's af en aan rijden en je kan er niets aan doen  :-[
Na wat bellen met de zaak en de dealer werd duidelijk wat er zou gaan gebeuren.

Er zou een berger komen naar Nieuw-Vennep (daar zit de zaak) om een auto (Iveco Turbo-Daily) op te halen en naar Wijchen te brengen, dan kon ik de spullen van de klant in Ede overladen en zou hij de Tubbie-Mobiel meenemen naar de dealer.

Dit besluit werd om ongeveer 12.30 uur genomen dus je kan wel raden hoelaat die berger aankwam in Wijchen,...................juist om 16.00 uur was hij er al  :P

Toen overladen, 2 pallets met + 600 kilo erop in een autootje met een laadkleppie dat net aan 400 kilo kan tillen.......................................................................dat gaat dus niet :eusa_doh:
Met hulp van de berger en zijn auto is het toch gelukt om het erin te krijgen, al lag die Iveco gelijk op zijn asjes  :eusa_shhh:

Toen ging de Tubbie-Mobiel in de takel en kon ik weer verder en naar huis, al met al was ik om 20.30 uur op de zaak en om 21.00 uur thuis  :eusa_wall:
Het was me het dagje wel  :eusa_hand:

Nog even een fotootje van de Tubbie-Mobiel in de takels  :'(


Groet,
The Demon.

StefanCJ

Lekker dagje zo dan ...

Maarre ... Hoe maakt Olijfje het?

:)

wepster

ben blij dat je nog tot thuis bent gekomen ik heb zo al in meerdere landen in de takels gehangen met stukken en dan was maar de vraag of ik thuis zou zijn in het weekend ;D
dus lekker genieten van je 11 uurtjes en morgen om 8 uur je baas weer bellen dat je paraat bent


The Demon

Olijfje stond heel zielig alleen op het parkeerterrein op mij te wachten 'savonds.
Maat toen ik op het knopje drukte knipperde ze opgelucht met de oranje lampjes en zijn we fijn naar huis gegaan, eind goed, al goed.

Maandagochtend is de Tubbie-Mobiel weer klaar en gaan we de volgende 795303 kilometers erop zetten want dat had de eerste koppelling erop zitten.

Nee, we gaan wel voor het 1.000.000, en het gouden speltje, en daarna zien we wel.

Groet,
The Demon.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Ik had het gisteren al gemeld in het Geergerd topic, mijn schoonvader is gisteren met spoed naar het VU gebracht met hartklachten.
We/ze dachten dat hij vanmorgen naar het E.G. in Haarlem zou worden overgebracht.
Helaas moet hij blijven in het VU  :'(
Z'n hartritme is nog te instabiel (lees: 2 keer een licht infarct).
We gaan zo zijn spullen brengen die hij nodig heeft.

Ook namens Thea, bedankt voor de reacties.
We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet,
The Demon.

elianmars


Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

hathü

Citaat van: The Demon op 16-04-2011 16:15:14
Ik had het gisteren al gemeld in het Geergerd topic, mijn schoonvader is gisteren met spoed naar het VU gebracht met hartklachten.
We/ze dachten dat hij vanmorgen naar het E.G. in Haarlem zou worden overgebracht.
Helaas moet hij blijven in het VU  :'(
Z'n hartritme is nog te instabiel (lees: 2 keer een licht infarct).
We gaan zo zijn spullen brengen die hij nodig heeft.

Ook namens Thea, bedankt voor de reacties.
We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet,
The Demon.

Sterkte ermee, hopelijk komt het weer goed.

Groeten Harry(hathu)

The Demon

Vanavond anderhalf uur bij hem geweest.
Hij zit/ligt weer te grappen en te grollen als altijd, maar als je op de monitor kijkt dan zie je dat bij de minste of geringste inspanning de lijnen over het hele scherm vliegen, dus dit gaat nog wel ff duren ben ik bang.

Thea is doodop, ze heeft afgelopen nacht amper geslapen net als ik maar ik kan daar wat beter tegen als zij.
Ik hoop dat ze vannacht beter slaapt nu ze gezien heeft dat hij weer grappen maakt en in goede handen is, want 1 ding is zeker in het VU ben je als hartpatiënt in zeer bekwame handen.

Ik had plannen om deze zaterdag op jacht te gaan naar (goede en betaalbare) banden voor om de nieuwe immi-pegs van Olijfje maar dat schuiven we maar even op de lange(re) baan, dit is belangrijker.

Groet,
The Demon.

The Demon

Vanmorgen geen echt goede berichten uit het VU, schoonpapa moest weer gestabiliseerd worden, dus voorlopig komt hij niet naar Haarlem.
Thea zou vanmiddag naar hem toegaan maar...
Halverwege de (herhaling van de Grand Prix van China) houd ze het niet meer van de pijn in haar buik.
Nu heeft ze een voorhoofdsholte ontsteking en daar heeft ze een antibioticum voor.
Mijn (nuchtere) reactie: "Door de stress rond je pa en die antibioticum is je lichaam echt ff van slag, en dat merk je op je zwakke plek(ken)".
Maar ze werd bleek en begon helemaal te trillen dus toch maar even de doktersdiens gebeld.
Om 15:20 uur kon ze komen, dus om 15:00 uur staat ze voor me neus (ik zat toch fe F1 te volgen) en zegt ik ga.............
Je denkt toch niet dat ik haar zo in een auto laat stappen?
Ik ging dus mee in de wetenschap dat ik de finisch van een prachtige Grand Prix zou missen  :-\ .
Komen we in het ziekenhuis hangt er in de wachtkamer een TV met daarop...RTL 7  :eusa_clap:
Zo kon ik toch nog de laatste 5 ronden zien  :eusa_dance: .
Begrijp me niet verkeerd hoor de gezondheid van Thea en de rest van mijn dierbaren gaat voor alles, maar de enige sport waar ik voor thuis wil blijven is de autosport, voetbal vind ik niks, tennis is het ook niet (want die meiden hebben geen figuur (lees:tieten)) vissen heb ik geen geduld voor, schaatsen gaat niet in de zomer en cricket begrijp ik geen zak van.
Maar even terug naar het onderwerp, in het ziekenhuis krijgen we dus te horen dat dit een "normale" reactie is op het antibioticum en dat Thea dus elke 3 uur Pracetamol moet nemen om een spiegel op te bouwen waardoor de pijnklachten onderdrukt worden.
Voordat we naar het zieknhuis gingen heeft ze haar vader gebeld om hem (huilend) te vertellen dat ze niet zou komen vandaag omdat ze zo'n pijn had.
Ik had voor mijzelf zoiets van:"Is dat wel verstandig, gaat hij zich nu niet te druk maken zodat hij weer een klapper krijgt?"
Maar na terugkomst belde ze haar vader weer om te zeggen  dat het allemaal wel mee viel, blijkt dat haar vriendin samen met haar vriend bij die ouwe zitten, dat was een opluchting voor haar want nu had hij toch even wat aanspraak en vanavond komt zijn neef, die tevens voorganger van de kerk, waar hij organist is, is.
Wij kunnen 24 uur langskomen, maar hij mag maar 2 bezoekers tegelijk, en ik denk dat deze "rust" voor Thea even goed is.
Nou voorlopig is dit wel weer even genoeg gel*l van mijn kant maar ik moet het ook even kwijt, deze week is er een hoop in mijn koppie rond gegaan, vooral sinds de erehaag voor Ron in Nijmegen.
Al ben ik niet gelovig, ik bid momenteel op mijn eigen manier voor een positieve afloop van dit alles, want mijn schoonpa is een toppertje net als zijn dochter.

Groet,
The Demon.
Die ook maar een klein hartje heeft.

rogerV701998


bastiaan arissen


StefanCJ