Nieuwe Remmen Brembo

Gestart door Peth©oni, 25-04-2004 21:18:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: Ricardo op 15-01-2007 17:40:23
Gaat dit nu beter remmen of niet dan 302 schijven met originele klauwen want ik raak er echt niet uit. Staat gewoon te veel informatie op dit forum om alles op te slaan in mijn kleine kopje.

Ja.

Beperking van de standaard remmen zijn gewoon de remklauwen. Dus betere remklauwen zijn de enige optie om beter te gaan remmen. En Porsche remklauwen met 280 mm schijven remmen nog steeds stukken beter dan zelfs 350 met een standaard remklauw (afgezien dat dat laatste niet gaat passen)
Het is wel verstandig een goede schijf te nemen die zijn hitte goed kwijt kan of de hitte goed kan verdragen. En een adapter is meestal wel te maken, dat is bijna de laatste zorg.

Ligt het dus alleen nog aan je velg of het daar allemaal netjes gaat passen.
De Tussenpaus

Ricardo

Geweldig, kijk daar ben ik nu iets mee. Of het netjes past zonder spacers weet ik dus pas na montage van de klauwen klopt dit?
De schijven zou ik achteraf pas vervangen, deze zijn nog vrij goed dus rij ik die eerst op. Met adapter bedoel je bracket?

Turbobiker

Citaat van: Ricardo op 15-01-2007 18:42:16
Geweldig, kijk daar ben ik nu iets mee. Of het netjes past zonder spacers weet ik dus pas na montage van de klauwen klopt dit?
De schijven zou ik achteraf pas vervangen, deze zijn nog vrij goed dus rij ik die eerst op. Met adapter bedoel je bracket?

Ja.

En je zou de afstand van je huidige schijf tot aan de velg kunnen meten. En dan even de maten van de Porsche klauw opvragen (internet...) en kijken of dit zou gaan.
De Tussenpaus

Ricardo

Citaat van: Johann op 18-06-2004 14:13:55
Citaat van: Edwin op 18-06-2004 12:32:14Staat toch een foutje in volgens mij, de remklauwen zijn toch van Porsche en niet Brembo?

gr. Edwin.  8)


Porsche klauwen zijn van Brembo, net zoals de nieuwe R Brembo "4 pod" klauwen heeft waar een R op staat. En de Mitsubishi EVO 8 heeft ook dezelfde Brembo klauwen en.. en..

Hier het artikel,





Klik de plaatjes.



en deze??
Lijkt me wel leuk :eusa_whistle:
Leuk artikel overigens. Las alleen dat er iemand met een 440 sneller was, zal wel een rare vogel zijn :eusa_whistle:

Eugene

Citaat van: Ricardo op 16-01-2007 01:46:18
Lijkt me wel leuk :eusa_whistle:

Probleem is dat onbekend is hoe goed of slecht de bevestigingsgaten passen van de brembo klauw op de volvo fusee. Probeer dit eens uit te vinden. Hoe groot zijn de 2 boutgaten in de klauw, en hoe ver staan ze uit elkaar. Dat dan vergelijken met de Volvo fusee. Dat is stap 1, daarnaast moet de klauw dan ook nog over de schijf heen vallen.


If it's not blown, it sucks...

Johann

Met een 330 schijf kom je qua montage met de 993TT klauwen beter uit. Met de 320 mm schijven moet de klauw dichter op het hart zitten maar daar is heel weinig ruimte voor. De bracket moet in dat geval pisdun worden. Ik had ooit deze opzet op de SD1 zitten maar heb nooit kapot geweest van de constructie welke hieraan hing.
Met de 330 schijf kan de bracket een dikte van 10 mm krijgen, nog wel dikker mocht je de fusee iets nabewerken omdat het gietwerk nogal grof is.
Met de 330 schijf heb ik de standaard M12x1.75 klauw bouten van Volvo gebruikt om de bracket aan de fusee te zetten en de standaard Porsche M12x1.5 bouten om de klauw aan de bracket te zetten.

Met de Volvo R, Evo, Alfa, Nissan, "Vul in" Brembo klauwen kom je niet weg omdat deze een eigen axiale montage hebben, de Porsche Brembo's hebben een radiale montage en dus ruimte om een bracket er tegenaan te zetten.