Goed uitgelijnd? Zie foto uitlijnrapport

Gestart door Rutger, 08-03-2011 22:37:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Uhm, niet om te zeiken / zeuren ofzo, maar ik zou de banden met het meeste profiel achterop leggen.  Je wilt niet hebben dat je kont je voorbij komt als het regent...

Zijn genoeg discussies over te vinden hier.

Rutger

Helemaal mee eens Dirk, maar de garage had het eenmaal zo gedaan nu (zonder te overleggen). Profielverschil was gelukkig nog niet zo groot (vrij nieuwe banden), dus ik laat het er maar even bij zo. Ben allang blij dat ie niet meer naar rechts trekt nu....

elmarconi

#17
Citaat van: Rutger op 08-03-2011 22:37:44
Na vervanging van 1 draagarm is mijn v70 opnieuw uitgelijnd. Ook zijn toen de winterbanden eronder gelegd (is alweer wat weekjes geleden). De auto trekt na het uitlijnen naar rechts en bij hard remmen best behoorlijk. Ik heb hier een foto van het uitlijnrapport. Kan iemand zo zien of daar vreemde waardes in zitten? Voor zover ik kan beoordelen lijkt het erop dat ze alleen de voorwielen op camber en toespoor hebben versteld. Ik heb niet helemaal een goed gevoel hierover. Ik ga er vrijdag mee terug. Maar ben benieuwd of iemand er zo iets geks in ziet. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Goet Rutger
http://i372.photobucket.com/albums/oo161/rutger_smeets/uitlijnrapport%20v70%2010-2010/IMG_6930_2.jpg

Even hier op in hakend. Zie in het rapport dat het camber voor beide licht positief is. Nou heb ik dat ook op mijn laatste uitlijnrapport staan (na veerpootwissel voor) , en ik heb het idee dat de banden sterker dan gemiddeld aan de buitenkant slijten. Heeft het zin bij de bandenboer expliciet te stellen dat je ondanks de tolerantie (-1.0 tot + 0.999 ) je deze toch op licht negatief wilt hebben, zeg -0.5 oid? Of kun je dat amper zo secuur afstellen?
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 14-03-2011 22:54:15
Citaat van: Rutger op 08-03-2011 22:37:44
Na vervanging van 1 draagarm is mijn v70 opnieuw uitgelijnd. Ook zijn toen de winterbanden eronder gelegd (is alweer wat weekjes geleden). De auto trekt na het uitlijnen naar rechts en bij hard remmen best behoorlijk. Ik heb hier een foto van het uitlijnrapport. Kan iemand zo zien of daar vreemde waardes in zitten? Voor zover ik kan beoordelen lijkt het erop dat ze alleen de voorwielen op camber en toespoor hebben versteld. Ik heb niet helemaal een goed gevoel hierover. Ik ga er vrijdag mee terug. Maar ben benieuwd of iemand er zo iets geks in ziet. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Goet Rutger
http://i372.photobucket.com/albums/oo161/rutger_smeets/uitlijnrapport%20v70%2010-2010/IMG_6930_2.jpg

Even hier op in hakend. Zie in het rapport dat het camber voor beide licht positief is. Nou heb ik dat ook op mijn laatste uitlijnrapport staan (na veerpootwissel voor) , en ik heb het idee dat de banden sterker dan gemiddeld aan de buitenkant slijten. Heeft het zin bij de bandenboer expliciet te stellen dat je ondanks de tolerantie (-1.0 tot mee eens.0) je deze toch op licht negatief wilt hebben, zeg -0.5 oid? Of kun je dat amper zo secuur afstellen?
Dat is te doen.
Ik vind, afhankelijk van de rijstijl een camber van -0,5 tot zelfs -1 (standaard de max op onze wagens) een aanrader.

Veel verder moet je niet gaan, omdat een te negatief camber een situatie zou kunnen opleveren waarbij de voorwielen het nog wel trekken, maar de achterkant uitbreekt.