Interessepeiling: 320mm brackets

Gestart door Taranis, 04-04-2011 13:35:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn_B

Let wel dat het alléén de 320mm klauwen zijn, de normale 300mm zijn anders. Deze klauwen zitten ook op een Mazda 3 MPS:



En een Focus ST:


Daarnaast heb je de originele brackets nodig om een bracket op aan te laten sluiten, en de bijgeleverde schijven dienen opgeboord te worden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Net even wat op internet zitten zoeken naar schijfafmetingen

De 320 mm C70n schijven:   320 x 49 x 25(min 23) mm, naafgat diameter  63,4 mm

De 320 mm V70n/S60 schijven:   320 x 50 x 28(min 26) mm, naafgat diameter 65,1 mm

zuid

Dus er is zeker animo voor.
Alleen nu nog een cad tekening of een juiste bracket om het na te tekenen, is hier ook iets mee mogelijk?

BenC70ES

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de originele 850/X70 320mm bracket.
Dat is dan ook maar één vervangende bracket en je kan de kant en klare V70n/S60 schijven nemen.

Maar ik heb ze dus niet, kan dus ook geen tekening geven...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

#79
Zijn er geen passende brackets van andere merken? Deze ate remklauwen zie je op zoveel auto's tegenwoordig......

zuid

Kijken als het fussee en remschijf offset gelijk is.
Alleen ik durf dat nog niet te bepalen, zit niet in de volvo wereld nog.

Maar er was iemand die eventueel een tekening had een pagina terug.
Dus even afwachten.
En anders zal het toch over getekend moeten worden.

Sbv

Hier nog wat op Volvospeed.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/154970-my-320mm-bbk-by-volvo/

@Martijn, kan die Amerikaan(Volvo5.0) niet de afmetingen van zijn verloop doormailen. Denk dat we dan het verloop van de C70n brackets naar iets wat op een 850 past hebben. Het iets eruit als een vrij simpele strip die erop gelast is

V70geRwin

als je de maten hebt kan je in principe alle brackets laten maken.
heb in dat topic gevraagd of hij nog gemeten heeft voor het monteren  ;D

het mooiste is gewoon 1 nieuwe bracket tussen veerpoot en klauw natuurlijk.

maartendeb

Zo te zien zit die strip niet gelast maar geschroefd met een wielnaaf bout (zo'n omgekeerde torx).

BenB

Mij
Citaat van: maartendeb op 29-08-2012 12:13:18
Zo te zien zit die strip niet gelast maar geschroefd met een wielnaaf bout (zo'n omgekeerde torx).

Mij lijkt dat die strik niet enkel vastgeschroefd zit? Misschien om te passen wel handig, maar daarna gewoon vastgelast?

Heeft trouwens iemand al contact weten te leggen met Volvo5.0?

zuid

Zo dat is een simpele bracket.

Maar als ik jullie begrijp wordt deze weer gemonteerd op een andere bracket...?

Dan ga ik voor een andere optie om beide brackets in 1 stuk alu 7075 te snijden en frezen.
Heb je geen gezeik met lassen of iets dergelijks.

Blijf het volgen en hoop dat we een setje kunnen na tekenen of dat iemand een complete tekening heeft.

Hiker

Ha brake-mannen!

Ik heb ook interesse in 'de' 320 brackets....en dan de 'juiste' whatever schijven en klauwen erbij.


gezien de interesse denk ik dat er een kleine group by kan komen voor schijven/ klauwen/ blokken/ slangen + een aantal setjes brackets.........

Werd vandaag weer erg zenuwachtig van mijn huidige 280 (ruk) remmerij.......

Hoe lijkt dit voorstel:...lijstje maken???
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

peteR_lpi

Ik heb hier de klauwen van een S60 van 2010 liggen,de klauwen zijn hetzelfde als van de Focus St  maar de brackets zijn andere(zoals van de snelle ford S_max enzo),ik heb ze een jaar geleden gekocht maar door een afgebrand huis niks met gedaan.

Ik volg hier wat het word.


Hiker

Citaat van: zuid op 29-08-2012 17:07:54
Zo dat is een simpele bracket.

Maar als ik jullie begrijp wordt deze weer gemonteerd op een andere bracket...?

Dan ga ik voor een andere optie om beide brackets in 1 stuk alu 7075 te snijden en frezen.
Heb je geen gezeik met lassen of iets dergelijks.

Blijf het volgen en hoop dat we een setje kunnen na tekenen of dat iemand een complete tekening heeft.

Zijn er mensen die 'zuid' de tekening iod kan aanleveren?? Dan kan hij aan de slag.

laten we nu ons eerst met die brackets bezig houden....als die er zijn kan ieder zijn schijf uitkiezen....alleen hebben we die brackets eerst nodig, anders is lullen over schijven vrij zinloos.....(no offense, maar ik wil van die lullige 280's af...vandaar mijn pressie om even de brackets 'voor te trekken'.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Martijn_B

Zal even een paar dingetjes duidelijk maken:

Ik heb regelmatig contact met Volvo 5.0 of Jeff, welke zijn set op basis van foto's van de mijne heeft gemaakt. Hij is bezig zelf een batch met brackets te maken en zal daarom de maten (nog) niet delen.

Tevens heb ik de set op mijn auto zitten, maar die heeft iemand anders voor mij gemaakt. Gezien deze meneer veel tijd en werk in het maken van de set heeft zitten ga ik niet zomaar zijn werk aan derden geven zonder met hem te overleggen.

Vraag staat uit, wacht op antwoord :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software