Electrische deur defect

Gestart door Amitri, 06-04-2011 13:40:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amitri

Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een Volvo 850 2.5i 20v uit 1995.
Motorisch klinkt het helemaal perfect, het enige wat scheelt is dat het slot van de bestuurderskant niet werkt. Ik moet alle deuren via de bestuurderskant of kofferbak openen en sluiten. Echt fysiek open en dicht gaat de deur natuurlijk wel, alleen het slot werkt niet.
Nou wil ik kijken of er ergens een los contact in de deur/slot zit maar voordat ik de binnenzijde van de deur los haal wil ik eerst hier informeren of dat zo maar los te halen is. De side airbags bijvoorbeeld zitten die in de deur of in het gedeelte waar de riem vast zit? 

combinedforces

Werkt je afstandsbediening niet? Je draait hem wel op slot of lees ik dat verkeerd? Werkt je centrale vergrendeling wel of niet wanneer je met de sleutel opent?

Oh, je hebt geen side airbags in de deur, die zitten in de stoel. Die waren niet standaard overigens.

Amitri

Stom ik kwam even niet op het juist woord maar het gaat inderdaad om de centrale deurvergrendeling. Ik heb geen afstandsbediening maar open en sluit met een sleutel.
Ik kan alle deuren en kofferbak openen en sluiten via de passagierskant en kofferbak, de bestuurderskant draait het slot wel maar maakt geen contact, dus ik ga ervan uit dat er ergens een los contact zit.
Ok geen airbags in de deur begrijp ik dus kan de binnenkant gewoon losmaken?

thuur

Vermoedelijk is de microswitch defect die bediend wordt als je de sleutel draait. Verreweg de snelste en goedkoopste oplossing is een gebruikt slot monteren.


Gr ;)

Amitri

Is het trouwens makkelijk om de deuren via een afstandbediening te laten openen of moet ik daarvoor de halve auto ombouwen?
Ik zie bij mijn voorruit namelijk een klein kastje met een rood en groen lampje en ik heb het idee dat dat ooit voor de afstandbediening was.

thuur

Dat is de ontvanger van het alarm. Als je een handzender kunt opsnorren kun je hem wellicht programmeren..


Gr 8)