Draagarmen TDI / 2.5D

Gestart door SanMercury, 12-04-2011 11:33:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SanMercury

Er is al veel over verteld, maar dan heb ik voornamelijk de verhalen gelezen voor de benzine variant; de draagarmen. Waarschijnlijk zit er bij mijn S70 TDI een draagarm aan te komen, echter weet ik niet waar ik een GOED alternatief kan vinden tegen een redelijke prijs.

Ik weet dat de Mahle HD draagarmen goed zijn, maar volgens mij hebben die geen diesel variant.

Wie o wie kan mij verder op weg helpen?

Dank!

SanMercury

Niemand? Moet binnenkort voor APK dus enige haast is er bij.


Ludo

Origineel Volvo, is ongetwijfeld het bestekoop.

Pas_caL

Ik heb nog geen ervaring met de draagarmen van de TDI maar wat betreft de draagarmen van mijn voormalige GLT ben ik het wel met Ludo eens.
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

SanMercury

Bedankt voor jullie antwoorden. Op sommige sites zie ik inderdaad dat de Turbo draagarmen in 1 adem worden genoemd als de TDI. Zijn deze hetzelfde? Nee toch?

Pas_caL

Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

Ludo

Neen, turbo draagarmen zijn zeker niet hetzelfde.
Kijk hier voor een afbeelding van beide: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47693.0.html

SanMercury

Oke dan weten we dat ook weer  ;D

Maar als we op ebay.de kijken, welke armen zijn dan interessant?

MVeldhuis

Ludo, de draagarmen die daar als dieseldraagarm op de foto staan heb ik onder mijn (benzine)turbo zitten.
Dus die draagarm die met 4 bouten door het subframe vastzit zegmaar.

Pas_caL

Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

MVeldhuis

Inderdaad, alleen heb ik geloof ik wel wat minder dan 95 euro per draagarm betaald maar plak me daar niet op vast.

Ludo

Citaat van: MVeldhuis op 15-04-2011 15:43:15
Ludo, de draagarmen die daar als dieseldraagarm op de foto staan heb ik onder mijn (benzine)turbo zitten.