Auto start niet meer

Gestart door SIPS Master, 16-04-2011 16:32:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SIPS Master

Tijdens het rijden sprongen opeens diverse waarschuwingslampen aan op het dashboard, een tikje tegen de sleutel en ze waren weg om toch weer vrolijk allemaal terug te komen 2 seconden later. Auto bleef gewoon rijden, alles werkte ook (richtingaanwijzer en lampen).

Maar bij thuis komst motor uitgezet maar opnieuw starten doet ie niet meer, nu had ik nog een electronisch gedeelte van het contactslot liggen, dit vervangen maar dit mocht ook geen soelaas bieden, auto start gewoon niet meer.

Iemand een idee?
Up the Irons!

antraciet

Welke lampjes sprongen aan?

SIPS Master

Tjsa, dat waren er diverse, linker gedeelte ruitenwisser, benzine ed, rechts zo'n beetje allemaal
Up the Irons!

Jack v

startmotor draait wel, of reageerd hij helemaal nergens op?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

antraciet


SIPS Master

Reageert eigenlijk nergens meer op, startmotor draait ook niet meer.
Up the Irons!

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

SIPS Master

Denk niet dat het de dynamo is, als ik nog 20 kilometer kan rijden lijkt mij dat het niet de dynamo is. Denk dat de accu wel eerder leeg is.
Up the Irons!

grijzev70tdi

Valt nog wel mee, hoor, als je zo veel mogelijk dingen uit hebt staan kun je wel een uur rijden zonder dynamo. Als de auto eenmaal loopt heeft hij weinig stroom nodig
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

Als de dynamo te zwak bijlaadt kan je best blijven rijden maar als je hem daarna afzet is het bijna meteen gebeurt  ;)

SIPS Master

Ah, had toch de radio aan, lampen, etc etc.

Is er een manier om te testen oid of de dynamo dood is? Behalve lege accu en niet meer starten?
Up the Irons!

grijzev70tdi

Heel makkelijk, heb je een multimeter?
Auto laten lopen. En multimeter aansluiten en kijken hoe veel hij laad, moet rond de 14 V zijn op toeren
Grolsch, het klinkt al lekkerder

SIPS Master

Dat is nu het probleem, starten doet ie niet. Werkt dat wel met startkabels?
Up the Irons!

grijzev70tdi

Moet je hem even aan het lopen maken, met startkabels. Even laten lopen met kabels r aan en dan er af helen en meten maar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

SIPS Master

Zal ik morgen eens gaan proberen dan. Vast bedankt voor den tips
Up the Irons!