lambdasondelampje brand, slechte acceleratie,...

Gestart door fpede, 25-04-2011 19:26:36

Vorige topic - Volgende topic

fpede

hallootjes,...
ben er weer met mijn tdi'tje,
nog niet veel aan verandert maar zit met een nieuw probleempje,
vond het raar dat het motormanagement/lambda -lampje bij het starten niet brandde... even op onderzoek uitgeweest, en aangezien het lampje van de handrem het ook niet deed, even het dashboard eruit gehaald, groot was mijn verbazing toen ik zag dat zowel het servicelampje als het lambdalampje er niet eens inzaten,... eens gekeken in de handleiding en wat extra lampjes verwisseld,(handremlampje werkt weer! :eusa_dance:) en natuurlijk knippert het lambdalampje ook,... nu heeft de auto al een hele tijd acceleratieproblemen... (lees: voelt heeeeel traag aan) vooral als hij koud staat, maar bij warme motor niet veel beter....
kan dit door  een defecte lambdasonde komen..., heb er niet veel verstand van!

Alvast bedankt!
Francis

Ludo

Lijkt me sterk dat het door de lambdasonde komt.
Die heb je nl niet.  ;D

Foucodes uitlezen, geeft je een beter beeld van het euvel.

fpede

oké, wistek nie,(kennis is zoals al gezegd miniem)
zal er eens mee naar de garage gaan,....

toch al bedankt!

Jack v

Yep foutcodes uitlezen kan lmm zijn of vacuumlek
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fpede

Lmm zou het niet mogen zijn, deze is vervangen, en voelde geen merkbaar verschil...
Nuja hij rijdt nog, het max dat eruit is gehaald is 170, na een hele tijd,...
Niet dak zo een snelheidsduivel ben, maar met de verhalen die ik vroeger hoorde datie zo
Goed optrok, vinnek het nu wel een beetje irritant dat hij het nu niet meer doet!
We zien wel,
Alle input wordt gewaardeerd!

Jack v

zou toch de foutcodes uit laten lezen en timing db en brandstofpomp laten controleren
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Een goede diesel trekt als een lier !  Maar laat je LMM / LHM goed controleren en neem niet alles voor zoete koek aan.  Helaas gaan ze vaak defect, staan erom bekend dat het niet de meest betrouwbare onderdelen zijn van de diesels.

fpede

lmm is door mijn broer vervangen... heb daar wel vertrouwen in, maar idd, met da fiasco van het emissielampje(zoals ik het nu zal noemen... :eusa_angel:) waarvan ik de vorige garage ervan verdenk dat ze het eruit hebben gehaald... is het vertrouwen daarin allesbehalve goed, maarkom,...

fpede

o ja, heb op google deze link gevonden...

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=7251
mijn kennis van algemeen engels is zeer goed, maar de technische/motorische kanten daar blijven wel wat steken vallen,...
vooral onderin het topic staat iets van relevantie me dunkt...

mercikes!