Startprobleem

Gestart door Kees.R.S, 06-05-2011 18:09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kees.R.S

's Avonds auto zonder mankementen voor de deur gezet, 's morgens niet meer aan de praat te krijgen. Accu goed, krijgt benzine (ruikt) motor draait rond maar wil niet aanslaan. Computer uitgelezen: géén storingmelding in A2, of andere verwante onderdelen. Nieuwe verdeler, rotor, bougies, weerstand van inspuitventielen gemeten: goed, distriburiesnaar zit op z'n merk: zo dit id eruit, wie weet er nog iets????
Volvo 855 2,5 ltr 20V '94 348.345 km.

groet,

Kees   

ulkeman

heb je voor je hem uitzette een klein stukje gereden?

draait je benzine pomp? anders relais 103 doorverbinden,
gaat je startmotor rond?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Kees.R.S

Startmotor draait rond, motor wil niet aanslaan (het lijkt wel of hij het net niet red) ondanks dat hij snel genoeg draait.
Relais 103 is nieuw (ervaring), bij starten gaat hij/zij behoorlijk naar benzine ruiken, dus dat lijkt ook goed.

groet,

Kees

NinaPaul

ruiken naar benzine is niet altijd goed, (al ben ik geen volvo specialist) het teveel inspuiten geeft eenzelfde probleem met starten.
kan zelfs zo ernstig zijn/worden dat er "benzine slot" optreed
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Rob850turbo

Had ik gister avond , rijdt prima , zet auto weg bij de supermarkt , half uur later niet meer aanslaan , uiteindelijk sloeg de motor aan maar wel erg rijk , zwarte pluim.

Volgende dag start weer niet en kreeg gelukkig een foutcode 123 , dus temp sensor vervangen en alles werkt weer goed.

Kees.R.S

Het ruiken naar benzine is (waarschijlijk) omdat ik doorstart maar de roffel roffelt niet of het teveel is is moeilijk te beoordelen. Het grote raadsel is: ik krijg géén enkele foutmelding dus ik zit in een enorm grijs gebied te zoeken?????
Bij erg lang doorstarten lijkt het net of hij/zij wil aanslaan, de motor gaat dan ook harder draaien maar het gebeurd nét niet.
Bij het magazijn van Furness in Amsterdam zuid/oost had men het ook nog over de vliegwiel sensor en/of de nokkenassensor, maar die melding krijg ik niet dus.....??????

groet,

Kees

volvobug

Citaat van: Kees.R.S op 06-05-2011 19:40:37
Bij het magazijn van Furness in Amsterdam zuid/oost had men het ook nog over de vliegwiel sensor en/of de nokkenassensor, maar die melding krijg ik niet dus.....??????

ECU en error logging is niet geheel feilloos. Sensoren kunnen verdacht zijn want zonder signaal van deze twee is starten uit den boze als ik het goed heb.
Heb je de ECU al eens een kwartiertje van de accu gehad, daarna weer aangesloten en opnieuw geprobeerd?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MVeldhuis

Is het een handbak? ff aanslepen dan, zou best verzopen kunnen zijn. Goed doorstarten moet de truuk ook kunnen doen maar daar zal je accu nu wel geen puf meer voor hebben na al het starten.

ulkeman

als die verzopen is minuut lang doorstarten met gaspedaal plat op de bodem ( als de accu dat nog wil )
als het een automaat is.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Kees.R.S

Computer is al los geweest, en inderdaad het is een automaat. Doorstarten is al omschreven (hij/zij) wil dan nét niet aanslaan. Gaan nu voor bobine en daarna.......vliegwielsensor (dat is de oudste) nokkenas sensor is al een tijdje geleden vervangen.

dank voor belangstelling, word vervolgt,

Kees

BBS

Rare vraag, maar wanneer/hoe lang is het geleden dat je je motorolie hebt vervangen ???

Lijkt misschien erg dom, maar ik heb het ook een keer gehad met onze oude 854.
's avonds de wagen goed weggezet (op de camping) en de volgende dag niet starten en ontzettend stinken naar benzine.
Het was ook net alsof de startmotor "lichter" draait. Soms had je de neiging dat 'ie hem zou pakken, maar dan toch net niet.
ANWB erbij gehad, en ook zij kregen hem met moeite aan de gang. Zelfs met het inspuiten met een speciale -zeer brandbare spuitbus- in het inlaatcircuit mocht geen soelaas bieden.
Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat de olie er te lang inzat +14-15 maand, en dat daardoor er olie resten aan een klepsteel zat, waardoor deze open bleef staan. Zodoende kon het blok geen compressie opbouwen en dus starten.

Het blok gereinigd met een speciaal busje van "Wijn's". Door de olie gooien, 20 minuten laten draaien en daarna de olie + filter vervangen.
Nooit geen last weer gehad van dergelijke problemen. ;)
Volvoloos....

Kees.R.S

Laatste verversing 01-10-'10 (ik schrijf altijd de datum op de rand van het luchtfilter) dus redelijk recent (+/- 5000 km)
Overigens: nieuwe bobine "even" doorstarten en voila motor loopt, nu nog even inwendig reinigen (goede tip) en klaar (hoop ik)

groet,

Kees

Kees.R.S

Dames en heren bedankt voor de feed-back, hij/zij doet het weer, reiniger (klepstelen e.d.) erdoor en lopen zoals een roffel betaamd.

groet,

Kees  :eusa_dance: :eusa_whistle: :laugh:

Kees.R.S

Na een fijn weekendje sturen, geen problemen meer, topic ends here!   (gelukkig)

groet,

Kees   :)