Nieuwe Remmen nodig!

Gestart door Boom, 18-05-2004 17:00:13

Vorige topic - Volgende topic

Boom

Citaat van: V70R op 19-05-2004 15:27:06
De schijven zijn volgens mij hittebestendig behandeld (anders zelf nog even checken!) en dit waren de prijzen in GBP / excl. BTW en shipping!

Front Pads - Choice of :
Ferodo DS Peformance (Fast Road)                  £102.27
Ferodo DS 2500 (Very Fast Road / Track Day)  £121.55

Rear Pads - Choice of :
Ferodo Premier (Road)                                      £11.98
Ferodo DS2500 (Very Fast Road / Track Day)    £51.42

Discs-
Front - Brembo 302 mm                                    £43.93
Rear -  Brembo 295 mm                                    £46.62

Goodridge Steel Braided Brake Lines -
Stainless Steel -                                                £53.00
Mild Steel (Plated) -                                           £47.00

All prices exclude VAT @ 17.5% and shipping

Hoop dat je hier wat aan hebt!

ja al wel wat meer, maar wat heb jij er bijvoorbeeld zelf voor betaald? (achterremmen zijn nog niet aan vervanging toe)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ed

De prijzen voor de blokken zijn per às (twee setjes blokjes), en de schijven per stuk neem ik aan?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Boom

staat op die link dat deze remmen goedkoper zijn dan de standaard Volvo-remmen.... zou dat dan hier ook zo zijn?
Wie remt, verliest...

V70R

De prijzen van de blokken per as en schijven per stuk. Ik heb er meer Euro's voor betaald dan nu, omdat de valutakoers t.o.v. de GBP is gedaald. Voor montage weet ik niet precies, omdat ik toen ook gelijk een airbox heb laten monteren.

V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Boom

Citaat van: V70R op 19-05-2004 15:58:06
De prijzen van de blokken per as en schijven per stuk. Ik heb er meer Euro's voor betaald dan nu, omdat de valutakoers t.o.v. de GBP is gedaald. Voor montage weet ik niet precies, omdat ik toen ook gelijk een airbox heb laten monteren.

maar wat heb je dan betaald (incl Airbox)?
Wie remt, verliest...

Pruttel

Ik ken meer mensen die remschijven van Brembo hebben gekocht. Het woord Brembo schijnt een magische aantrekkingskracht te hebben.... staar je er echter niet blind op want dit zijn gewoon standaard gietijzeren remschijven. Niks mis mee, maar dan kun je net zo goed gewoon origineel Volvo, Bosch of Ate schijven nemen. Eigenlijk zie je dat al wel aan de prijs. Nog nergens hittebehandelde remschijven gezien voor dit geld....

Pruttel

Citaat van: V70R op 19-05-2004 14:42:45
Het remt echt een stuk beter, maar vorige week had ik toch licht trillende remmen na 30 km samen met een 996 Carrera in Duitsland te zijn opgereden en we moesten redelijk vaak afremmen van 220+ naar <140.

Lijkt er dus inderdaad op dat het gewoon normale remschijven zijn. Dan vind ik ze persoonlijk weer té duur. Over Ferodo remblokkken ben ik zelf ook zeer tevreden.

Boom

Ik ben er (zo goed als) uit! Normale remschijven met of EBC Red stuff (ET) of Ferodo (DS Peformance of DS 2500).
Graag zou ik voor de duidelijkheid nog even zeker willen weten of deze remblokken op de normale volvoschijven passen en of Volvo deze blokken ook wil monteren? Iemand hier ervaring mee?

En welke remblokken moet ik nemen? Red stuff of Ferodo? En als het Ferodo wordt, dan de DS 2500?

Alvast bedankt!
Wie remt, verliest...

ed

Ik zou ook voor de Ferodo gaan, de 2000 of 2500. De 2500 is nog wat "sportiever", en zouden het ook erg goed doen met de originele schijven. Van de EBC blokken hoor ik niet veel goeds icm de originele schijven. Op mijn motor zit ook EBC, en dat doet het juist weer heel erg goed. Het hangt dus af van de blok schijf combinatie.

Volvo is niet happig op niet Volvo onderdelen. Met een beetje aandringen zullen ze ze echter wel monteren denk ik. Garantie tot aan de mat dan denk ik zo.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Boom

Citaat van: ed op 05-06-2004 13:24:07
Ik zou ook voor de Ferodo gaan, de 2000 of 2500. De 2500 is nog wat "sportiever", en zouden het ook erg goed doen met de originele schijven.

waar koop ik die Ferodo dan? En wat bedoel je precies met dat de 2500 nog wat "sportiever" is?
In ieder geval al bedankt voor de reacties! Red stuff dus maar niet....
Wie remt, verliest...

Boom

Citaat van: Ludo op 05-06-2004 13:38:43
Ferodo blokken kan je al krijgen bij het bedrijf waarvan je de naam hier niet mag noemen.

als dat het bedrijf is wat ik denk dat je bedoeld, dan staan die blokken niet op die site. Site van iemand die een ontzettend mooie gele 850 had  :-X .
Wie remt, verliest...

Entuscan

Boom, als je nieuwe remmen nodig hebt klopt je sig wel niet hé

Wie remt, verliest...

;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Ben

M a r c

Citaat van: Boom op 05-06-2004 14:17:48
Citaat van: Ludo op 05-06-2004 13:38:43
Ferodo blokken kan je al krijgen bij het bedrijf waarvan je de naam hier niet mag noemen.

als dat het bedrijf is wat ik denk dat je bedoeld, dan staan die blokken niet op die site. Site van iemand die een ontzettend mooie gele 850 had  :-X .

Die heb ik nog... zij het in iets mindere staat momenteel....  :'(
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Citaat van: Boom op 05-06-2004 13:28:44

waar koop ik die Ferodo dan? En wat bedoel je precies met dat de 2500 nog wat "sportiever" is?
Citeer

Remblokken zijn gemaakt voor een bepaald temperatuursgebied. Dus standaard blokken moeten het altijd doen als de remmen nog koud zijn. Blokken voor de racerij moeten het juist heel goed doen als de remmen bloedheet zijn. Je begrijpt al dat de 2500 hun werk beter doen als de remmen heet zijn dan de 2000. Dat bedoel ik met sportiever.