Centrale vergrendeling weigert.....

Gestart door svenerik, 23-05-2011 20:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

svenerik

Geachte volvonisten, ik heb een probleem waarbij ik jullie hulp goed kan gebruiken:


Deur sloten werken prima mechanisch maar werken niet centraal.

Niet via de sleutel en ook niet via de ab.

zit een guard II in welke prima via de ab werkt.

Bovendien hoor ik wel een "tonk-tonk" in de deur en de klep maar het "pikkie" komt niet omhoog en de deur blijft op slot.

Wie o Wie kan me helpen met een goed idee.

Ik heb gelezen over de microswitch problemen maar.... alle deuren en a. klep werken niet..... zou dit het zijn dan?

Bovendien heb ik iets gelezen over een relais......  heeft iemand hier een nummer van of eentje te koop ?

liefst Nrd Holland ivm ophalen.


Ik hoor graag van jullie...
sven

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

marc-850


svenerik

Ok dat is een snelle reACTIE....


Maar welke is het ......

kan je deze gewoon bij de dealer halen en wat zijn daar de kosten ong. voor.....

Of een tweede handsje een overweging waard?

ontvang graag een PB indien iemand deze kan leveren......

en het vervangen ervan... plug and pray of..........

en waar zitten deze relais eigenlijk ? ondersteboven onder het stuur hangen of gewoon onder de klep?

sven

marc-850

#4
Als je onder je stuur de schopplaat weghaalt (3x torx-boutje), zie je een metalen paneel met stekkers zitten. Aan de linkerkant van dat paneel zit een M10 boutje, wat je een paar slagen los moet draaien.
Dan kun je het complete paneeltje zo loshalen. Daarachter zitten o.a. het dubbele relais 205/206 voor de centrale vergrendeling / binnenverlichting. Relais trek je er zo uit.

Dus inderdaad even jezelf in een lastige positie wringen  ;D.

(i.i.g. zit het zo bij een 850.)

svenerik

 :eusa_dance: en hij doet het weer.....

Met hartelijke dank aan marc 850.

Hij heeft niet alleen de oplossing aangedragen maar ook de betreffende onderdelen geregeld!!

Helemaal goed en blij mee.

Op naar de volgende klus....

san

Nu weer de centrale deurvergrendeling :(
gisteren wou ik de volvo afsluiten maar er stond nog 1 deur open(bestuurderskant).Alles werkte nog en de deur dichtgedaan en met de hand op slot.Vanmorgen wilde de cv niet mee werken,eerst wou de bestuurderskant niet dicht in het slot,uiteindelijk wel maar de cv werkt nog steeds niet.Net deurpaneel eraf en niets te zien,normale vergrendeling werkt gewoon.Mijn deurlampje doet het ook niet,ook niet na uitwisselen met rechts.Als ik de deur met sleutel afsluit hoor ik achter wel een klik vanuit kofferbak.
Dat relais 205/206 kan het volgens mij niet zijn omdat dat ook je binnenverlichting regelt.
Mijn tankklepje gaat wel op slot,zodra ik de afsluit.
Wat kan dit zijn?

thuur

Als de deurverlichting niet aangaat zal er een microswitch haperen of kapot zijn.


Gr ;)

san

Aan welke microswitches moet ik denken,zitten ze op alle deuren?

thuur

In elk slot zitten er 4 (waarvan 1 dubbele, los bestelbaar bij Volvo) en in de achterklep eentje.


Gr 8)

san

De boel weer nagekeken en mijn deurlampjes branden allemaal incl binnenverlichting,kan het toch dat relais 205-206 zijn?

san

Mijn rechtervoordeurlampje brandt niet zodra ik de deur open. Denk dat hiervan de microswitch kapot is.Van alle andere deuren doen ze het wel.Weet iemand het onderdeelnummer van de microswitch?

francois

hoor je relais 205 -206 wel klikken
rv kan ook een lampje stuk zijn (nakijken)


grfr