stekker naast turbo op turbo-luchtfilter buis

Gestart door mr-officer, 18-06-2011 16:41:42

Vorige topic - Volgende topic

mr-officer

Hallo,

Ben ik weer. Ben bezig met de turbobuizen e.d.

Nu heb ik een soort stekker uit een turbobuis gehaald. betreft dan de buis van turbo naar LMM en luchtfilterbak.

Hier komen twee slangen op. een grotere vanaf de carterontluchting onder de inlaat en een dunne vacuumslang.

Wat is deze stekker?? Is dat de turbodrukmeter, welke signalen stuurt naar mijn klokken in de auto?

Nog een vraag...Kan ik ook ZONDER deze stekker met slangen? Zeg maar een buis van turbo naar luchtfilter, zonder gaten/obstakels...

Groet, Vé

thuur

Dat is van de verwarming in de PTC nippel. Kun je eraf laten, maar dan heb je wel kans op een foutmelding.

Gr ;)

mr-officer

Citaat van: thuur op 19-06-2011 17:59:32
Dat is van de verwarming in de PTC nippel. Kun je eraf laten, maar dan heb je wel kans op een foutmelding.

Gr ;)

Dus heb ik die slangen van de carterontluchting op de turboslang ook niet nodig? Ik heb al gemerkt dat mijn turbodrukmeter in het dashboard niet werkt. Hebben we het nu wel over hetzelfde nippeltje?

Groet, Vé

thuur

Hoe en waar leg jij het verband tussen je turbodrukmeter en je carterventilatie?

Gr ???

mr-officer

Citaat van: thuur op 19-06-2011 18:51:46
Hoe en waar leg jij het verband tussen je turbodrukmeter en je carterventilatie?

Gr ???

Ik snapte het ook helemaal niet! Vandaar ook mijn post.

Ik ben zo stom geweest om geen foto's te maken van het origineel, voordat ik alle slangen heb losgekoppeld.

Nu heb ik het idee dat de dikke slang van de carterontluchting op de luchtbuis gekoppeld zat. Diameter was 't zelfde, maar ik zag zelf ook het verband niet.

Nu heb ik een foto gemaakt van het onderdeel dat op de luchtbuis zat, met daarop twee (1 dikkere en 1 dunne) slangen.

Jullie zullen wel lachen als ik dingen door elkaar haal, maar het nu een maal niet anders en ik wil wel graag verder met de T5 :)

Groet, Vé

mr-officer

Weet trouwens zeker dat een vand e slangen vand e carterontluchting erop zat. Dat ding zat vol met olieaanslag en drap.

Is er nu gelukkig helemaal uit.

Groet, Vé

mehn

De dikke slang (buis) zit aan de bovenkant in het potje van de carterventilatie (route 8-7-15)
De dunne slang zit aan de linkerkant van het spuitstuk (route 9-11-10-13)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mr-officer

Citaat van: mehn op 20-06-2011 10:51:32
De dikke slang (buis) zit aan de bovenkant in het potje van de carterventilatie (route 8-7-15)
De dunne slang zit aan de linkerkant van het spuitstuk (route 9-11-10-13)

http://www.mehn.nl/volvo/volvo855t5/vadis/VADIS_carterventilatie_turbo.jpg

Juist! Bedankt MENH!

Herken je het zwarte ding van de foto toevallig? Weet je wat er gebeurt als ik het weg laat??

Groet, Vé

mehn

Dat is de PTC nippel. Die wordt afhankelijk van de temperatuur open- of dichtgezet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: thuur op 19-06-2011 17:59:32
Dat is van de verwarming in de PTC nippel.

Wat het doet kun je toch zeker wel vinden met Google of de zoekfunctie. Tip: Check de Sticky 'Zoekfunctie en de matige resultaten' in Off Topic voor zoektips.

En in tegenstelling tot wat algemeen gedachtegoed is:
Citaat van: mehn op 20-06-2011 11:49:25
Dat is de PTC nippel. Die wordt afhankelijk van de temperatuur open- of dichtgezet.

Het is geen klep. Slechts een nippel die door de vorm de flow van de gassen bepaalt. Waarvan de stekker is staat boven al beschreven.

Gr :D

mr-officer

Duidelijk.

Ik ga dan toch maar iets ontwerpen om die nippel terug te plaatsen op mijn nieuwe buizen.

Bedankt voor jullie input.

Cheers, Vé

rbts

mooi verhaal..maar..mijn aandacht werd toch steeds afgeleid door die mooie avatar..kan hem alleen heel klein opslaan..heb je hem ook in het groot?
grt, Rbts
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

mr-officer

Citaat van: rbts op 20-07-2011 00:35:41
mooi verhaal..maar..mijn aandacht werd toch steeds afgeleid door die mooie avatar..kan hem alleen heel klein opslaan..heb je hem ook in het groot?
grt, Rbts

Haha! Dankje!

Ik heb 'm helaas niet groter. Vond 'm ook briljant ;)