Daniël en z'n C70

Gestart door DanielE, 26-06-2011 16:12:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

Benzinepomp (in de tank)?
Dit verklaard waarom als de motor eenmaal loopt hij blijft lopen(is dan overgeschakeld op LPG).

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

DanielE

Ik verdenk zelf inderdaad de brandstofpomp (benzine) omdat toen hij gister ongeveer 500 toeren liep totaal niet op (vol)gas reageerde. Even starten met remreiniger zou daar iets over moeten kunnen zeggen?

Hoe kan ik de werking van de stationair regelaar het gemakkelijkste controleren?
Heb 't net nog even geprobeerd maar hij slaat nu echt niet meer aan.
Zal morgen dit ook even proberen http://volvolvo.nl/threads/4772-Motor-valt-uit-850-glt-V20-1993
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

UserID6342

Kun je 'm ook niet meer volgas starten ?  Heb je wel gewoon benzine in de injectierail staan ? Als je de auto op contact zet hoor je de benzinepomp dan achterin lopen ?

Bij geen druk en geen geluid bij het op contact zetten kijk eens of je wel überhaupt 12V bij de pomp krijgt, zo niet relais 103 kapot.  Zo wel benzinepomp kapot.

DanielE

Neen, start helemaal niet meer... Kan ik daarmee de stationair regelaar uitsluiten?

Ik ga morgen even kijken of er druk op staat en mogelijk het relais stuk is. Omdat de vorige keer de auto op zo'n laag toerental bleef lopen en niet op het gas reageerde verdenk ik de brandstofpomp wel...
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

UserID6342

Vergeet idd de stationair regelaar maar eventjes en meten is weten ;D.

DanielE

We hebben tussen het verhuizen door het volgende gedaan:
- relais doorverbonden, geen oplossing
- geluisterd bij de pomp, geen zoem.
- gemeten bij de pomp, ongeveer 5 volt.
- gemeten bij de pomp met doorverbonden relais, dezelfde spanning.

Is die spanning niet wat aan de lage kant? Kan ik hiermee concluderen dat de pomp is overleden?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Douwe

Als je de pomp niet hoort zoemen kun je er vanuitgaan dat het de pomp is.Hoeveel spanning de pomp moet hebben weet ik niet, maar ik vermoed 12 volt.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

DanielE

Iemand die dat weet? Of zit er gewoon een voorschakelweerstand op? Ga de auto vandaag maar even slepen. Hij staat nu nog bij m'n oude woning en laat 'm daar liever niet staan met oud&nieuw.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Douwe

De Anwb heeft mij weer (tijdelijk) op weg geholpen door terwijl ik aan het starten was met een rubberen hamer onder tegen de tank aan te slaan. Zodra de auto aansloeg en overschakelde op gas kon ik weer rijden.
Ik kreeg wel het dringende advies om de pomp(dat was bij mij de oorzaak)te vervangen en de auto niet weer uit te zetten.

Ik weet niet over welke afstand jij moet slepen, anders zou je dit kunnen proberen.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

DanielE

Dat hebben we geprobeerd, helaas zonder resultaat....
Achteraf lijkt het erop dat we verkeerd hebben gemeten, maar het resultaat blijft hetzelfde: de pomp loopt niet.

Gesleept naar de garage en maar hopen dat ze snel tijd hebben om een andere pomp erin te hangen.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

DanielE

Hij roffelt weer! Andere pomp erin en klaar. We hadden de spanning van de vlotter gemeten ipv de pomp, vandaar de lage spanning ;)
Verhuizing gedaan met een Prius Wagon van de zaak :-X Gingen wel een hoop dozen in :evil:
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

The Volvoboy

Citaat van: DanielE op 31-12-2012 17:14:01
Hij roffelt weer! Andere pomp erin en klaar. We hadden de spanning van de vlotter gemeten ipv de pomp, vandaar de lage spanning ;)
Verhuizing gedaan met een Prius Wagon van de zaak :-X Gingen wel een hoop dozen in :evil:

Prius... :eusa_sick:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

DanielE

Wel verd*mme....

Op de plek van flits ook nog krassen. Natuurlijk geen briefje. Asovolk.

't is een bruine auto geweest bij m'n vriendin haar werk in de buurt. Als ik 'm spot met blauwe lak op z'n bumperhoek is ie van mij :evil:
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

rogerV701998

Proleten streken. Helemaal hufterig om als slappe zak stilletjes te vertrekken.