Kraak bij de pook. (rare klacht)

Gestart door ivotjuuh, 28-06-2011 15:57:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ivotjuuh

Rare klacht, geluid is moeilijk te omschrijven.

De versnellingsbak functioneert naar behoren en schakelt soepel.

Alleen nu heb ik een krakende pook, ik dacht eerst dat het mijn armsteun was maar toen ik op het geluid lette merkte ik dat het de pook was (of de mechaniek er onder). Het is een beetje een tik/kraak, niet super luid maar wel vervelend genoeg. Kan het het invetten met iets of duid dit op bepaalde slijtage? Kon mij niet herinneren dat dit altijd zo was, dus lijkt mij dat het weer moet kunnen om het weer stil te doen.

Wie o wie heeft een idee wat ik bedoel of ik kan proberen ? Heb zelf al eens de hoes los gemaakt, mja wat zie je nou.... Zal ik het de dealer vragen om het in te vetten of zo?

(BTW, C70 T5 handgeschakeld 1998)

Luc

Maakt ie dat geluid ook als je de hoes losgetrokken laat (trek m eens zover mogelijk omhoog en rij dan eens een rondje)?
Bij de mijne zit die hoes nogal los, ik druk m steeds weer op zn plek, maar na een tijd laat ie weer los, en dat gaat met het nodige gekraak gepaard.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

ivotjuuh

Ja dat heb ik geprobeerd, is niet de hoes zelf. Dacht ik eerst ook.. Zou misschien de hele middeconsole kunnen zijn maar lijkt er toch echt op dat het mechaniek is ofzo..

thuur


francois

gebruik eens een beetje vaseline (spuitbus )

grfr