De Black Stone S70R - Eindelijk is het lambda lampje weer uit!

Gestart door Auk, 03-07-2011 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Bij VW's wel... En bij een S/V40 ook... Maar m'n moeder liet em laatst afslaan en die draaide de sleutel gewoon weer door naar III en toen startte hij gewoon weer.. Gaan we maar eens uitproberen ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Auk

Hmm, dacht dat gisteren toch echt mijn verklaring gepost had :eusa_think:

Maar inderdaad, doel op het verhaal dat Jack v dat precies verteld.
Auke
Volvo. for life

Robster480

Klinkt als een LMM, starten en meteen weer afslaan. Wat doet ie nu als je 'm start?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Auk

Citaat van: Robster480 op 02-09-2012 08:59:31
Klinkt als een LMM, starten en meteen weer afslaan. Wat doet ie nu als je 'm start?

Hij start nu gewoon, maar hij viel plotseling uit gisteren waarna het lambda lampje ging branden. Hij brandt nu continu. Uitvallen heeft ie niet meer gedaan, heb er wel weer even wat km's mee gereden.

Ik moet zo toch naar 't zuiden dus rijdt direct even bij Joost langs om hem uit te lezen (binnenkort ook maar zo'n setje kopen..)
Auke
Volvo. for life

Robster480

Hmmm toch uitlezen dan maar.. Hebbie geen kabeltje en vol-fcr? Kost je maar €13,- en je hebt er een hoop gemak van :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Auk

Nog niet voorzien, maar had gisteren al wel het een en ander opgezocht op 't net dus ga het denk ik zo even bestellen. Wel zo makkelijk inderdaad! :)

Dus, vanmiddag weten we hopelijk meer! :eusa_pray:
Auke
Volvo. for life

)()()sT

Code was: P121. Luchtmassameter...
Auk's schitterende S70 had nog geen tiewrap bij de stekker, dus dat ook nog eventjes gedaan.

FrankvdAa

Citaat van: )()()sT op 02-09-2012 21:05:30
Code was: P121. Luchtmassameter...
Auk's schitterende S70 had nog geen tiewrap bij de stekker, dus dat ook nog eventjes gedaan.

Je hebt de tiewrap toch wel om het vaste deel van de LMM voet gedaan anders kan deze nog steeds bewegen t.o.v. de inlaatbuis.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Auk

#188
Foutcode 1-2-1 gelezen, gewist. Probleem opgelost!

Gisteren postte ik onderstaand probleem:
Citaat van: Auk op 01-09-2012 11:59:49
Nou... het ene probleem is weg, het volgende duikt weer op :eusa_hand:

Probleem:

Rijdt net even de auto achterom, valt plotseling de motor uit... lambda lampje gaat branden. Sleutel omdraaien, niks... geen startmotor die z'n werk doet (denk dat dat komt doordat hij nog op contact stond en dus als doorstart beveiliging diende). Auto aan de kant gezet, van contact af en toen startte ie weer.

Echter, nu brandt het lambda lampje continu...

Wat kan het probleem zijn? HELP! :eusa_silenced:

Na even wat getier, gevloek en ergernis die de R me de laatste tijd bezorgd heeft vandaag naar )()()sT gereden om de auto eens aan de computer te hangen en de foutcodes uit te lezen. Via Vol-FCR (Volvo Fault Code Reader) kwamen we uit op code 1-2-1, een fout in het LMM systeem...  :eusa_think:

Na het resetten van de foutcode en het service-lampje bleef het lambda lampje ook uit, dus het zal waarschijnlijk echt een "miscommunicatie" geweest tussen de LMM en de ECU. Joost kwam er achter dat mijn R niet voorzien was van de bekende "LMM tiewrap-modificatie" op de stekkeraansluiting dus dat hebben we ook direct even gedaan.

Het was gezellig Joost! Post ze ook maar even hier, leuk trio'tje:



En op de terugweg; lampjes uit! :eusa_clap:



Het is handig om het in de toekomst zelf te doen, dus heb direct maar even een Vagcom KKL usb kabel besteld en Vol-FCR gedo.. uh gekocht :eusa_whistle:
Auke
Volvo. for life

The Volvoboy

Wat draait jouw R weinig toeren bij 120. Wat voor bak hangt er bij jou nou onder? M59?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Julian

Oh, dat zijn volgens mij doodnormale toeren hoor, die van ons doet bijna exact hetzelfde, zal wel aan de bak liggen.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

hendrik32

Doet is van mij ook en ik heb een v70 2.4 uit 99

The Volvoboy

Die van ons draait bij 100 +/- 2500 toeren en bij 120 net geen 3000. De 855R van Henk855 idem dito.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Een automaat van een turbo heeft een langere eindoverbrenging. Mijn V70 draaide ook ~2500 rpm.

)()()sT